آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


آیا واقعا فیلترشکن‌ها مخاطراتی نیز دارند؟

زمانی که کاربران با با محدودیت دسترسی به منابع برخوردمی‌کنند، به اقداماتی نظیر استفاده از فیلترشکن و VPNها روی می‌آورند.

معاون امنیت فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران مخاطرات امنیتی استفاده از فیلترشکن‌ها در کشور را تشریح کرد و گفت: آلودگی گسترده کاربران و نشت اطلاعات از جمله این مخاطرات است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از مهر، موضوع استفاده از ابزارهای فیلترشکن و VPN ها توسط کاربران ایرانی با رشد گسترده ای مواجه بوده و وزیر ارتباطات نیز در آخرین اظهارات خود این موضوع را تایید کرده و گفته است: ترویج استفاده از فیلترشکن‌ها که اغلب باج افزار و بدافزار هستند، تهدید بزرگی برای امنیت زندگی مردم خواهد بود که باید برای آن چاره جدی اندیشید .

سوالاتی که در مورد استفاده از فیلترشکن‌ها مطرح است :

بر این اساس به نظر می رسد بستن و مسدودسازی استفاده از فیلترشکن ها یکی از راهکارهایی است که توسط دولت پیگیری می‌شود.

در این راستا برخی سوالات مهم و کلیدی درباره استفاده از انواع فیلترشکنها و VPNها مطرح می شود که عبارتند از :

•  آیا مسدودسازی و جلوگیری از انواع ارتباطات VPN و پروتکل‌های رمزنگاری در لایه های مختلف شبکه و ارتباطات همیشه امکانپذیر است یا خیر؟

•  امنیت سرویس دهنده های داخلی کشور که از پروتکل های مشابه استفاده می کنند، آیا متاثر از این موضوع هستند یا خیر؟

•  آیا امکان شناسایی و ساماندهی سرویس دهنده های مجاز و غیرمجاز VPNها و انواع فیلترشکنها وجود دارد؟

•  آیا تفکیک ارائه دهنده های سرویس VPN و فیلترشکنها به مجاز و غیرمجاز کار درست و منطقی است؟

•  آیا حریم خصوصی کاربران در این سرویس دهنده های عمومی VPN و انواع فیلترشکن‌ها رعایت می شود؟



۷ نکته ای که سئو کاران می گویند “کاش زودتر آنها را می دانستیم”

گوگل هیچ دستورالعمل مشخصی برای فهم دقیق الگوریتم خود به کاربران ارائه نمی کند . البته همه ی ما به دستورالعمل های وب مستر گوگل و همچنین وبلاگ های مرتبط به آن دسترسی داریم اما بیشتر چیزهایی که در این راه می آموزیم تجربی، خود آموز و با آزمون و خطا هستند.
مسلما برای آموختن راه کارهای مختلف به روش تجربی و خود آموز به زمان و انرژی زیادی نیاز است اما ما در این مقاله سعی کرده ایم که برخی از مهمترین نکته های سئو، که بسیاری از سئو کاران علاقه داشتند زودتر آنها را فرا می گرفتند را به شما ارائه نماییم :

۱ - هزاران عقیده در مورد سئو وجود دارد :

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، گوگل هیچ راهنمای مشخصی به ما ارائه نکرده است که بوسیله ی آن بتوانیم آنچه در مورد سئو نیاز داریم را پیدا کنیم. این موضوع باعث شده است که هر کسی گمانه زنی های خود در مورد نحوه ی کارکرد الگوریتم گوگل را به عنوان یک راه کار ارائه نماید. برای مثال اگر از ۵ سئو کار حرفه ای سوالات مشابه پرسیده شود، ۵ جواب منحصر به فرد دریافت خواهد شد. این موضوع برای کسی که به تازگی وارد دنیای سئو شده بسیار گیج کننده است، زیرا او دقیقا نمی داند که باید به کدام نظر اعتماد کند .

۲ - اهداف شما بسیار پویا و متغیر هستند :

درست زمانی که احساس می کنید تمامی الگوریتم را به درستی درک کرده اید، همه چیز تغییر می کند. آمارهای متفاوتی در مورد تعداد دفعاتی که گوگل الگوریتم خود را تغییر می دهد ارائه شده است. اما یقینا می توان گفت که این تغییرات بیش از ۱۰۰ مرتبه در سال است.
چطور می توانید با این هدف متغیر روبرو شوید؟ بهترین راه برای اینکه در مسیر گوگل حرکت کنید و دچار مجازات های گوگل نشوید این است که کار خود را با مطالعه ی دقیق دستور العمل های موتور جستجو (search engine guidelines) شروع کنید. اصولی که در این دستورالعمل ها ارائه شده است بسیار مطمئن و کارآمد هستند.
گام بعدی این است که به طور مداوم وبلاگ های گوگل را رسد کنید و برای اطلاع از تازه های گوگل، از آنچه کارمندان اصلی گوگل در شبکه های اجتماعی ارائه می نمایند پیروی نمایید. Gary Illyes و John Mueller دو نفری هستند که می توانید فعالیت های آنها را زیر نظر بگیرید .



روشهای اضافه کردن فایل های css

به طور کلی سه راه برای اضافه کردن فایل های استایل شیت به صفحه html وجود دارد :

در این روش استایل های هر المنت داخل تگ html نوشته میشوند .

1-روش inline : 

در این روش استایل های هر المنت داخل تگ html نوشته میشوند.


<h1 style="color:blue;">This is a sample text</h1>


در این مثال استایل تعریف شده فقط به این تگ تعلق میگیرد و به باقی تگهای h1 اعمال نمی شود .

استفاده از این روش زیاد توصیه نمیشود به دلیل اینکه علاوه بر بهم ریختگی کدهاوافزایش حجم صفحات تاثیر منفی بر سئوی سایت دارد.

2- روش internal :

در این روش تمامی کدهای css مربوط به صفحه در تگ <head> ودر داخل تگ <style> نوشته میشوند. در این روش تمامی استایل ها فقط یه صفحه جااری اعمال ممیشوند.


 مثال:

<!DOCTYPE html>

  <html>

  <head>

  <style>

  {;body {background-color: red

{;h1   {color: blue

{;p    {color: red

<style/>

<head/>

<body>

<h1>This is a heading</h1>

<p>This is a paragraph.</p>

<body/>

<html/>

3- روش اکسترنال :

بهترین و رایج ترین روش اضافه کردن فایل css به صفحه روش خارجی یا اکسترنال میباشد. در این روش استایل ها در یک فایل جدا با پسوند css نوشته میشوند و در نهایت لینک آن در هدر صفحه گذاشته میشود .در این روش میتوان یک فایل css را به چند صفحه اعمال کرد.بهترین و رایج ترین روش اضافه کردن فایل css به صفحه روش خارجی یا اکسترنال میباشد. در این روش استایل ها در یک فایل جدا با پسوند css نوشته میشوند و در نهایت لینک آن در هدر صفحه گذاشته میشود .در این روش میتوان یک فایل css را به چند صفحه اعمال کرد . 


<head>

<link rel="stylesheet" href="styles.css">

<head/>


منبع : http://pzof.ir


قوی‌ترین رایانه جیبی جهان را ببینید

سخت افزار - Mini PC 5؛ مجهز به ویندوز 10 و 128 گیگ حافظه داخلی قوی‌ترین رایانه قابل‌حمل جیبی است که سازندگان، قیمت 130 دلار را برایش تعیین کرده‌اند .


به گزارش خبرآنلاین، این مینی پی سی 5 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل در ابعاد 135 در 90 در 16 میلی‌متر ساخته‌شده و 230 گرم هم وزن دارد.

پردازنده بکار رفته از نوع اینتل اتم X7-Z8750 با 2 مگ کش و سرعت 2.56 گیگاهرتز در کنار 8 گیگ رم قابل‌توجه است.

روی این مینی پی سی ویندوز 10 به‌طور کامل نصب‌شده و کاربران قادر به نصب اندروید 5.1 نیز هستند.

یک یو اس بی تایپ سی، یک یو اس بی نسخه 3.0 و 3 یو اس بی نسخه 2.0 در کنار پورت اچ دی ام آی و گیگابیت اترنت؛ اجازه اتصال انواع کیبورد، موس، مانیتور،پروژکتور و ... را به کاربر می‌دهد.

این مینی پی سی بدون فن ساخته‌شده و سروصدا ندارد.

منبع : خبر انلاین


پیوند یکتا و استفاده از خط تیره

موتورهای جستجو خط تیره ( – ) و خط زیرین ( _ ) را کاملا متفاوت از هم میشناسند. گوگل بطور واضحی مشخص کرده است که استفاده از خط تیره در پیوند یکتا (آدرس صفحات یا URL) در مقایسه با خط زیرین، شناسایی صفحات شما را برای موتور جستجویش آسانتر میکند. میتوانید به بلاگ پشتیبانی گوگل و مطلب آن در مورد پیوند یکتا سری بزنید.

آموزش بهینه سازی سایت در واقع گوگل خط تیره را بعنوان جداکننده کلمات در پیوند یکتا میشناسد ولی خط زیر را شناسایی نمیکند و کلمات را بهم چسبیده تشخیص میدهد. موتورهای جستجو درک متفاوتی نسبت به این دو کاراکتر در پیوندهای یکتا دارند، و این موضوع در تگ عکس‌ها نیز صادق است که تاثیر زیادی بر ایندکس صفحات سایت شما دارد.

برای مثال اگر پیوند یکتا سایت شما شامل عبارت جستجوگر_خودرو_باما (با خط زیر) باشد، موتورهای جستجو آن را بصورت جستجوگرخودروباما (بدون فاصله) شناسایی میکنند. مسلما کسی که این عبارت را در گوگل جستجو میکند کلمات را با فاصله از هم مینویسد، در مقابل اگر شما عبارت را بصورت جستجوگر-خودرو-باما (با خط فاصله) در پیوند یکتا وارد کنید و از کلمات کلیدی صفحه در این آدرس استفاده کنید موتورهای جستجو کلمات را با ترکیبات مختلفی شناسایی میکنند که بعضی از آنها را در پایین به شما نشان میدهیم .

  • جستجوگر خودرو باما
  • جستجوگر خودرو
  • خودرو باما
  • جستجوگر باما
  • جستجوگر
  • خودرو
  • باما
  • جستجوگر-خودرو-باما
  • جستجوگرخودروباما
آموزش بهینه سازی سایت نتیجتا شانس شما برای حضور در نتایج گوگل با استفاده از خط تیره در پیوند یکتا به شدت افزایش می یابد، اگر همین دلیل برای شما کافی نیست تا از خط تیره استفاده کنید توجه شما را به نکته دیگری جلب میکنیم؛ بطور معمول لینک‌ها در صفحات بصورت آندرلاین یا خط زیر نمایش داده میشوند و اگر شما در پیوند یکتا از خط تیره استفاده کنید کاربران آدرس شما را راحتتر تشخیص میدهند و در وارد کردن آن دچار مشکل نمیشوند به مثال نماسایت توجه کنید:

/جستجوگر-خودرو-باما/http://namasite.com

/جستجوگر_خودرو_باما/http://namasite.com

همانطور که مشاهده میکنید در پیوند یکتا با خط زیر آدرس به درستی دیده نمیشود و کاربران میان دو کلمه را فاصله تشخیص میدهند.
در نظر داشته باشید که گوگل همچنان پیوند یکتا با خط زیر را شناسایی میکند و اگر صفحات شما با این نوع آدرس دهی وضعیت سئو مناسبی دارند آنها را تغییر ندهید و نکات بالا را در صفحات جدید خود رعایت کنید. گوگل در نظر دارد تا در آینده خط زیر را مانند خط تیره برای روباتهای خود قابل فهم کند ولی تا آن زمان رعایت این نکات در پیوند یکتا ضروری بنظر میرسد.
در پایان دقت داشته باشید که استفاده از کلمات فارسی در پیوند یکتا یا همان آدرس صفحات به سئو شما و شناخت بهتر کلمات کلیدی سایتتان کمک میکند ولی با توجه به اینکه گوگل آدرس طولانی تری با استفاده از کاراکترهای انگلیسی برای آن میسازد، استفاده بیش از سه کلمه فارسی در پیوند یکتا توصیه نمیشود؛ پس سعی کنید همراه با کوتاه بودن پیوند یکتا کلمات کلیدی خود را در آن لحاظ کنید.


مایکروسافت در پی رفع مشکل گوگل کروم در آپدیت بهاره ویندوز 10

به دنبال گزارش‌های کاربران مبنی بر مشکل گوگل کروم در به‌روزرسانی اخیر ویندوز ۱۰، حال مایکروسافت از تلاش برای رفع آن خبر می‌دهد.

۱۰ ویژگی برتر آپدیت آوریل ویندوز 10 :

چگونه آپدیت آوریل ویندوز 10 را همین حالا نصب کنید :

چندی پیش در خبری به اطلاعتان رساندیم که به‌روزرسانی بهاره ویندوز ۱۰ با اندکی تأخیر منتشر خواهد شد. حال پس از انتشار این به‌روزرسانی در روزهای اخیر، برخی از کاربران ویندوز از بروز برخی مشکلات در هنگامِ کار با مرورگر گوگل کروم می‌گویند؛ علاوه‌ بر این موضوع، گویا ویژگی «Hey Cortana» نیز برای بعضی کاربران دردسر آفریده است.

حال مایکروسافت با اذعان به این موضوع، خبر از تلاش‌ مهندسان خود برای رفع این مشکل می‌دهد که سبب قفل‌ شدن و هنگ کردنِ دستگاه می‌شود. ردموندی‌ها برای رفع موقتی این مشکل، دو راه‌حل به کاربران پیشنهاد کرده‌اند:

استفاده از دکمه ویندوز برای قفل‌گشایی صفحه‌نمایش. اگر از کیبورد فیزیکی متصل استفاده می‌کنید، می‌توانید با فشردن دکمه‌های ویندوز + کنترل + شیفت + B به‌صورت همزمان، این مشکل را حل کنید. برای آن‌دسته از کاربرانی که از تبلت‌های ویندوزی استفاده می‌کنند، باید به‌صورت همزمان، هر دو کلیدِ صدا را سه‌بار در طی دو ثانیه فشار دهند. اگر راهکارهای فوق کارساز واقع شود، صدایی بیپ‌مانند پخش می‌شود و صفحه‌نمایش شروع به چشمک‌زدن می‌کند.

اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، یک‌ بار درِ لپ‌تاپ را باز و بسته کنید :

با این حال، اگر بازهم گفته‌های فوق برای شما صدق نکرد، می‌توانید منتظر بسته‌ی‌ به‌روزرسانی‌ دیگری باشید که قرار است در روز ۸ می برای عموم کاربران منتشر شود. نکته‌ی جالب توجه، رخ‌ دادنِ این مشکل برای یکی از مرورگرهای شخص ثالثِ محبوبی است که بسیاری از کاربران از آن بهره می‌برند. با توجه به این موضوع که ۱۰ میلیون نفر از کاربران ویندوز ۱۰ در برنامه‌ی آزمایشی مایکروسافت حضور دارند، کشف نشدنِ چنین باگی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.


منبع : زومیت


ویژگی های جدید فریمورک BootStrap 4

http://sitedes.blog.ir/تکنولوژی همانطور که زندگی را ساده تر کرده، طراحی وب را نیز آسان تر کرده است. اگر از مشتاقان طراحی وب سایت و فناوری های جدید باشید، حتما نام بوت استرپ را بار ها شنیده اید و بدون شک در انتظار انتشار چهارمین ورژن بوت استرپ بوده اید.

بوت استرپ انقلابی در طراحی وب، برای نمایش صفحات وب بصورت ریسپانسیو در گوشی های هوشمند و تبلت ها بود، بطوری که کاربران یک صفحه وب سایت را همانطور که در صفحه نمایش لپ تاپ منظم و زیبا مشاهده می نمایند در صفحه نمایش گوشی هوشمند و در سایز های مختلف نیز بتوانند مرتب و فیکس با صفحه نمایش شان مشاهده کنند و صفحات دچار بهم ریختگی نشود.

هم اکنون پس از گذشت تقریبا 3 سال از انتشار نسخه آزمایشی بوت استرپ 4، ورژن نهایی آن با تغییرات بسیار مثبت انتشار یافته است که در ادامه آنها را به شما معرفی می نماییم.

ویژگی های BootStrap 4 :

ویژگی های جدید فریمورک BootStrap 4

 

مهاجرت از Less به Sass : این انتقال باعث شده تا ضمن سرعت بیشتر کامپایل، امکان سفارشی سازی سریع به کمک تغییر مقدار متغییر ها بوجود آید.

پشتیبانی پیش فرض از ویژگی Flexbox: فلکس باکس یکی از قابلیت های CSS3 می باشد و استفاده از آن در بوت استرپ باعث صفحه آرایی بهتر می شود.

تغییر سایز کلی فونت ها از 14px به 16 پیکسل.

تغییر واحد اندازه گیری از px به rem: اثرگذاری بر اساس واحد تایپ، 1rem=16px.

حذف پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر 8 و نه و IOS 6: پشتیبانی از IE+10 و IOS +7  و سایر مرورگر ها

بهبود سیستم شبکه ای(Grid): اضافه شدن درجه sm به گرید برای پشتیبانی صفحه نمایش های زیر 768 پیکسل، هم اکنون 5 درجه xs، sm، md، lg و xl را داریم. (.col-md-6 در ورژن 3 هم اکنون برابر است با col-lg-6 in v4)

حذف panels، thumbnails و wells و استفاده از کامپوننت جدید Cards.

حذف پشتیبانی از Glyphicons (آیکن ها).

استفاده از فایل ریست Reboot.css بجای Normalize: امکان سفارشی سازی بیشتر سی اس اس پیشفرض.

باز نویسی پلاگین های جاوااسکریپت.

اضافه شدن کلاس table-inverse.

تغییر نام تعدادی از کلاس ها.

همانطور که مشاهده می کنید، بوت استرپ 4 تغییرات زیادی کرده اما خوشبختانه در صورت استفاده از بوت استرپ 4، همچنان از بوت استرپ 3 پشتیبانی خواهد شد و این درصورتی است که زمان انتشار بوت استرپ 3، دیگر از ورژن دوم آن پشتیبانی نمی شد.

منبع : mihanlearn


رندر های iPhone SE 2 خبر از صفحه نمایشی بزرگ درون این گوشی کوچک می دهند

این روزها در بین گوشی‌های شرکت اپل، شاید بیشترین توجه برروی آیفون x باشد. اما این توجه درحال تغییر به سمت گوشی جدید این شرکت، iPhone SE 2 است.

به خاطر شایعات بسیاری که در مورد این گوشی وجود دارد، ما اطلاعات دقیقی راجع‌ به ‌طراحی این گوشی نداریم، برخی شایعات خبری از طراحی تمام شیشه‌ای و برخی دیگر خبر از صفحه نمایشی دارای ناچ (Notch) می‌دهند. 

همکاری Tigermobiles و Oneleaks منجر به انتشار رندر هایی از iPhone SE 2 شد که، نشان دهنده استفاده از صفحه‌نمایشی بزرگ در این گوشی است.

قبل‌‌ از اینکه پیش‌تر برویم، بار دیگر تاکید می‌کنیم این رندرها تائید نشده‌اند. اما می توان گفت رندرهای iPhone SE 2 فوق‌العاده‌ زیبا هستند.

از ویژگی‌های ظاهری این دستگاه می‌توان به بدنه‌ آلومینیومی، لبه هایی تخت و قسمت های شیشه‌ای در پایین و بالای بخش پشتی این گوشی اشاره کرد. متاسفانه این بدین معناست که بر خلاف گزارش های قبلی این دستگاه فاقد شارژ بی‌سیم است. همچنین گزارش ها حاکی از است این دستگاه فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا است.

همانند مدل فعلی دکمه پاور این دستگاه نیز در بخش بالای دستگاه قرار دارد و خبری از جا‌ به‌ جایی این دکمه به سمت راست، همانند دیگر آیفون‌ها نیست.

تغییر بزرگ این دستگاه نسبت به مدل قبلی صفحه نمایش الگو گرفته از iPhone X است، iPhone SE 2 دارای صفحه نمایشی بدون حاشیه و دارای ناتچ در بخش بالایی است. انتظار می‌رود این صفحه نمایش دارای اندازه‌ای 4.7 تا 5 اینچی باشد، که ارتقای بزرگی نسبت صفحه نمایش 4 اینچی مدل قبلی است.


منبع : شهر سخت افزار 


شیوه ی شخصی سازی چراغ اعلانات گوشی هوشمند اندروید

چراغ ال‌ای‌دی در گوشی‌های موبایل همیشه یکی از موارد محبوب کاربران بوده به طوری که وجود آن در گوشی علاوه بر اینکه یک ویژگی جالب به حساب می‌‌آید باعث می‌‌شود تا بدون روشن کردن صفحه‌ی گوشی، از پیام یا تماس‌های از دست رفته با خبر شوید. در اکثر گوشی‌های جدید که تولید سال‌های اخیر هستند تکنولوژی چراغ ال‌ای‌دی برای اطلاع‌رسانی‌های داخل موبایل در نظر گرفته شده است که این چراغ‌ها از سایز بسیار کوچک مانند Galaxy S3 گرفته تا نوار شیشه‌ای زیبای Xperia SP همگی جلوه‌ی خاصی را به گوشی می‌‌بخشند. وظیفه‌ی اصلی این چراغ‌های ال‌ای‌دی آگاه کردن شما از برخی وضعیت‌های گوشی، بدون روشن کردن آن است برای مثال اگر شارژ باتری شما به کمتر از 15 درصد برسد، این چراغ با رنگ قرمز چشمک می‌‌زند یا اگر پیامک از دست رفته‌ای داشته باشید، چراغ گوشی به رنگ زرد یا سفید چشمک خواهد زد. آیا می دانید که با یک برنامه و کمی خلاقیت می توانید عملکرد چراغ LED تعبیه شده بر روی گوشی هوشمندتان را سفارشی و شخصی کنید. درواقع این چراغ LED از آن چه فکرش را می کنید کاربردی تر است. شما می توانید با تغییر در رنگ و فرکانس روشن و خاموش شدن این چراغ ، عملکرد این چراغ کوچک را سفارشی و شخصی کنید. در ادامه شیوه ی شخصی سازی چراغ اعلانات گوشی هوشمند اندرویدی را توضیح خواهیم داد.

نصب برنامه تغییر رنگ چراغ نوتیفیکیشن :

برای تغییر رنگ چراغ نوتیفیکیشن ، برنامه‌های زیادی وجود دارد که بهترین آن‌ها را می‌توان Light Manager – LED Settings دانست. این برنامه از نظر کارایی عالی بوده و میزان تبلیغاتش بسیار کم است. با Light Manager – LED Settings می‌توانید پروفایل فعلی اعلانات خود را سفارشی کنید و برای تمام برنامه‌ها با مودهای متفاوت، LED نوتیفیکیشن داشته باشید. همچنین قادر خواهید بود که برای تمام اپ‌ها اعم از اصلی و شخص ثالث چراغ نوتیفیکیشن بگذارید.

اجازه ی لازم برای دسترسی به برنامه را بدهید :

برای سفارشی کردن چراغ نوتیفیکیشن‌ اندروید، این اپلیکیشن نیاز به اجازه دارد. غیر از آن اجازه‌ای که هنگام دانلود شدن می‌دهید، باید بعدا به طور دستی نیز اجازه لازم را برای دسترسی به برنامه بدهید. به محض باز کردن Light Manager، برنامه از شما اجازه می‌خواهد و شما باید آن را در منوی نوتیفیکیشن‌های اندروید فعال کنید.اگر برنامه‌هایی هستند که تداخلی با این اجازه دارند، Light Manager به شما این امکان را می‌دهد که نوتیفیکیشن آن‌ها را غیرفعال کنید. مثلا واتس‌اپ یکی از آن‌ها است. شما می‌توانید برای غیرفعال کردن نوتیفیکیشن این برنامه از طریق منوی مربوطه در هندست اقدام و Light را خاموش کنید.

تنظیمات LED را برای برنامه ها شخصی کنید :

در Light Manager و برنامه‌های مشابه، اپلیکیشن‌ها و تنظیمات مشخصی وجود دارند که باید پیش از اجرا لود شوند. مثل چراغ سبزی که هنگام پر شدن باتری، چراغ قرمزی که هنگام شارژ شدن و چراغ قرمز چشمک‌زنی که هنگام رو به اتمام بودن باتری روشن می‌شود. در واقع این‌ها تنظیمات اصلی استاندارد تمام دستگاه‌های اندرویدی هستند.در برنامه می‌توانید حتی این تنظیمات از پیش انجام شده را نیز تغییر دهید. در ضمن در Light Manager  امکان تنظیم پروفایلی که فعال است هم وجود دارد. حتی می‌توانید نوتیفیکیشن هر کانتکت را بسته به علاقه خودتان تغییر دهید. مثلا برای تماس‌های از دست رفته چراغ آبی انتخاب کنید، اما برای تماس‌های از دست رفته از سمت یک کانتکت خاص، چراغ سبز را برگزینید.

اضافه کردن برنامه های مورد علاقه :

بهترین بخش داشتن چنین اپلیکیشنی این است که می‌توانید برای هر برنامه‌ای که می‌خواهید چراغ نوتیفیکیشن خاصی را اختصاص دهید. درست مانند پروفایلی که از پیش روی هندست وجود دارد، شما هم می‌توانید با کمک این برنامه پروفایل منحصربه‌فردی را که شامل فرکانس روشن و خاموش شدن چراغ، رنگ آن و اولویت می‌شود، بسازید. به‌علاوه می‌توانید برای پروفایلی که ساخته‌اید نام هم بگذارید یا این‌که با کمک اسلایدر تم رنگی نوتیفیکیشن‌هایی را که می‌خواهید انتخاب و با کمک کدهای هگزا رنگ دلخواه‌تان را وارد کنید.

حتما یکبار تست بگیرید :

پس از این‌که تنظیمات لازم را انجام دادید می‌توانید با کمک Light Manager از درست کار کردن نوتیفیکیشن‌ها مطمئن شوید. در ضمن می‌شود با کمک مود تست، نوع رنگ و فرکانس فلش زدن چراغ را در همه برنامه‌ها مشاهده کرد و میزان رضایت از تنظیمات را دید. در واقع این مود نیاز به تست هر برنامه به صورت مجزا را رفع می‌کند.

منبع : mytech.ir


AMP چیست و نحوه ایجاد آن به چه شکل است؟

ابتدای سال 2016 غول دنیای جستجو ابزار جدیدی به اسم AMP را معرفی کرد. با در نظر گرفتن حجم استفاده از گوشی‎های همراه، تعداد کاربرانی که برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود از گوشی خود استفاده می‎کنند نیاز افزایش یافته است. بنابراین سرعت لود صفحات یک وب‎سایت در دستگاه‎های موبایل اهمیت به خصوصی دارد که در این آموزش از اکسپرت سئو به این موضوع میپردازیم. در همین خصوص گوگل از فرم ورک جدیدی به اسم AMP رونمایی کرده است که هدف از ارائه آن بهبود عملکرد صفحات وب حاوی متن، تصویر، انیمیشن، فیلم و غیره در دستگاه‎های همراه است. گوگل قصد دارد به دنبال ارائه این ابزار راهکاری سریع و بهینه در اختیار کاربران قرار دهد تا به سهولت قادر به مشاهده محتوای صفحات وب، به ویژه وب‎سایت دارای محتوای زیاد (به عنوان مثال وب‎سایت‎های خبری) باشند.

بررسی فریم ورک AMP :

AMP یا Accelerated Mobile Page در تعریف به معنای بالا بردن میزان سرعت بارگذاری صفحات در موبایل است. پروژه AMP یک فریم ورک جدید و متن باز به شمار می‎رود که کاملا از تکنولوژی‎های موجود در وب شکل گرفته است. بنیان‎گذار این پروژه شرکت‎های گوگل و توئیتر هستند که به برنامه‎نویسان کمک می‎کند صفحات HTML با حجم کمی ایجاد کنند. این کدها به سهولت در صفحات موبایل بارگذاری می‎شوند تا صفحات وب‎ با لود سریع در معرض دید کاربران قرار گیرند.

شرکت‎های متعددی از جمله ووردپرس، Pinterest، اپل و لینکیدن در این پروژه شرکت کرده‎‎‌اند که نام آن‎ها با فعالیت در فناوری‎های وب گره خورده است.

بررسی تاثیر AMP در بالا بردن میزان سرعت لود صفحات موبایل :

در بالا اشاره کردیم که AMP یک فریم ورک متن باز با قابلیت بهینه‎سازی کدهای HTML است. کدهای این پروژه سرعت لود بالایی داشته و در نتیجه بارگذاری سریع صفحات وب را به دنبال دارند تا خواندن صفحات وب برای کاربران ساده‎تر شود.

برنامه‎نویسان تنها قادر به استفاده از تگ‎های خاصی از HTML بوده و مجاز به استفاده از تمامی تگ‎ها نیستند. علاوه بر این کدهای CSS ساده و بسیا ر کاربردی توسط این افراد استفاده می‎شود و تمامی کدهای جاوا اسکریپت نیز مجاز نیستند. AMP استایل خاصی برای این افراد در نظر می‎گیرد و باعث نادیده گرفتن کدهای CSS نمی‎شود و آن دسته از کدهایی که حجم صفحات وب‎سایت شما را افزایش می‎دهند را به عنوان عامل غیرمجاز در نظر می‎گیرد.

در نتیجه هدف پلت‎فرم AMP بالا بردن میزان خوانایی و سرعت بارگذاری صفحات وب در موبایل است.

نحوه نمایش AMP در نتایج جستجو :
حال با مفهوم AMP آشنا شده‎ایم و قصد داریم به نحوه نمایش این صفحات در موتورهای جستجو نیز نگاهی بیندازیم. AMP بر روی گوشی‎های همراه هدف‎گذرای شده و براساس دمو نشان داده شده در وب‎سایت رسمی گوگل وب‎سایت‎های نوشته شده توسط این فریم ورک لینک آبی دارند.
به چه شکل وب‎سایت خود را با توجه به استانداردهای AMP استاندارد کنیم؟
ابتدا بایستی صفحات AMP خود را بسازید و صفحه سایت خود را با توجه به استانداردهای آن طراحی کنید. در این خصوص می‎توانید با استفاده از ابزار developer tools  گوگل کروم از استاندارد کدهای خود بر اساس فریم ورک AMP مطلع شوید. پلاگین‎های وردپرس که به منظور ایجاد صفحات AMP نوشته شده‎اند نیز می‎توانند به شما کمک کنند تا صفحات داینامیکی براساس استانداردهای AMP بسازید.
علاوه بر این می‎توانید با رفتن به وب‎سایت رسمی AMP و کلیک بر روی Github نسبت به بهینه‎سازی صفحات وب‎سایت خود بر اساس این پلت‎فرم اقدام کنید.
یقینا گوگل با ایجاد AMP هدف به خصوصی را در نظر گرفته است و ممکن است در آینده‎ای نزدیک با توجه به بهره‎مندی این فریم‎ورک از طراحی ساده جایگزینی برای تکنیک‎های طراحی رسپانسیو و نسخه موبایل سایت معرفی شود.
منبع : expertseoir.com
۱ ۲ ۳
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan