آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


چرا مردم از سئو میترسند؟

اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک باشید حداقل یک بار شخصی به شما گفته است که سئو را یاد بگیر و یک استراتژی برای کسب و کار خود طراحی کن . شما به خوبی میدانید که به یک وب سایت نیاز دارید و برای نمایش آن در موتورهای جستجو به کمی کار نیاز است . تا جایی که شما به قول خود تلاش خود را کرده اید ولی سایت شما به اندازه کافی بهینه سازی نشده است.

شما این را می دانید ولی نمیخواهید که با یک متخصص سئو مشورت کنید . خیلی از صاحبان مشاغل این موضوع را حس میکنند و میدانند که این یک امر ضروری است ولی تردید دارند که خودشان آن کار را انجام دهند و یا یک متخصص سئو استخدام کنند.

به چند نمونه از جنبه های سئو که باعث میشوند تازه کاران از آن بیم داشته باشند میپردازیم.


1 - سئو یک فرمول جادویی نیست :


اگر فکر میکنید که سئو یک معجون جادویی برای موفقیت سریع در کسب و کار است شما در اشتباه هستید. سئو ارزش سود دهی کسب و کار شما را بهبود میبخشد اما رسیدن به آن مستلزم تحمل زمان است. (گاهی کم و گاهی زیاد)


2 - سئو زمان زیادی میبرد :


تازه کاران فکر میکنند که این نوع جدید از استراتژی بازاریابی زمان زیادی میبرد و بسیار پیچیده است. در حالیکه فاکتورهای زیادی را باید در حین بهینه سازی در نظر بگیرید ، لازم نیست همه آنها را در یک زمان انجام دهید.

مثل دلیل اول تازه کاران غالبا به خاطر زمان و هزینه بر بودن این کار ، رغبت کمی دارند.


3 - سئو کار خیلی پیچیده ای است : 


خیلی از صاحبان مشاغل معتقد هستند که سئو یک کار پیچیده و فنی است و انجام آن نیاز به یک طراح وب سایت و یا یک همه کاره کامپیوتر دارد.


4 - مجازات و اخطارها :


اگر شخصا سئو را پیگیری میکنید ، حتما اخطارها و پنالتی های گوگل را شنیده اید. این حقیقت دارد که خیلی از کارها در سئو باعث گرفتن اخطار از طرف گوگل میشود. اگر سئو کار هستید حتما شنیده اید که راه هایی وجود دارند تا رنک خوبی بدست آورید ولی بعد از مدتی آنها هم توسط گوگل شناسایی میشوند.


5 - ممکن است برند آنها بزور در نتایج دیده شود :


بعضی از صاحبان کسب و کار برای شروع یک استراتژی سئو بی میل هستند زیرا آنها باور دارند که کسب و کار آنها را بصورت غیر واقعی در رنکینگ نشان خواهد داد.


6 - بدست آوردن ترافیک بدون مشتری :


یکی از گسترده ترین بحث های سئو کلمات کلیدی هستند. یافتن کلمات کلیدی و هدف گذاری یکی از معمول ترین روش هایی است که هنگام راه اندازی یک کمپین جدید از آن استفاده میشود.

شما باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که مشتریان بدنبال آنها هستند.


7 - پیچیدگی سئو :


در حقیقت طبق بررسی های کارشناسان سئو حدود بیش از 200 فاکتور را گوگل برای رنک دادن به یک وب سایت انتخاب میکند.

بعضی از صاحبان کسب و کارها با یادگیری مباحث اولیه سئو اقدام به بهینه سازی وب سایت خود میکنند. این میتواند یک شروع خوب باشد ولی تمام پتانسیل سئو محقق نخواهد شد.


منبع : virgool.io


بهینه سازی تصاویر در سئو

بهینه سازی تصاویر در وب سایت یکی از امور مهم مدیریت وب سایت است. از آنجا که تصاویر محتوای بسیار ارزشمندی هستند، به موارد ذکر شده دقت نمایید:

با تصاویر در صفحات وب می توانید مخاطب را بیشتر جذب نمایید و پیام دلخواه تان را با تصاویر بهتر بیان کنید. استفاده از تصاویر یکی از بخش های مهم و اساسی در سئوی کردن سایت می باشد.

تصاویر را می توانیم در داخل متن استفاده کنیم. این تصاویر کمک می کند که مطلب شما فقط متن و نوشته نباشد که مخاطب را خسته کند و البته تصاویر می تواند به جای توضیحات بلند و طولانی، استفاده شود.

و هچنین تصاویر شاخص که برای پست انتخاب می نمایید بسیار دارای اهمیت است. فراموش نکنید در هر کورد که از تصویر استفاده می کنید، توضیحات(alt) برای آن ها در نظر بگیرید.

اما نکته بسیار مهم در مورد تصاویر حجم آن هاست. حتما بهینه سازی حجم تصاویر را انجام دهید. برای این کار می توانید از نرم افزارهای خاص برای فشرده سازی استفاده نمایید. ساده تر ین و کاربردی ترین روش، استفاده از فتوشاپ می باشد.


گاهی می توان با جستجو در گوگل تصویر دلخواه خود را بیابید و یا آن را در فتوشاپ ایجاد نمایید. در هر دو حالت برای نهایی کردن بهینه سازی تصویر در فتوشاپ می توانید از گزینه  Save For Web – که معمولا در همان منوی File قرار دارد، استفاده نمایید. با توجه به نسخه های متفاوت در فتوشاپ این گزینه ممکن است کمی متفاوت باشد.


این کار در فتوشاپ باعث می شود که سایز (حجم) کاهش پیدا کند و از کیفیت آن کاسته نشود و مناسب برای استفاده در صفحات وب باشد. در نظر داشته باشید که اگر تصاویر استفاده شده در وب سایت، حجم زیادی داشته باشند در لود شدن سایت شما، باز شدن صفحه پست شما، بسیار تاثیر منفی می گذارد و از نظر گوگل هم برای کندبودن سرعت، نمره خوبی دریافت نخواهید کرد.


یکی دیگر از روش های بهینه سازی تصاویر در وب سایت، استفاده از پلاگین Smush Image Compression and Optimization  می باشد. پس از آن که شما در فتوشاپ تصویر را آماده  و به داخل هاست، آپلود نمودید، این افزونه نیز بازهم بهینه سازی حداکثری را روی تصاویر انجام می دهد تا از هر نظر برای استفاده در سایت مناسب باشد. این افزونه از داخل مخزن وردپرس قابل دسترس است و براحتی آن را نصب و استفاده نمایید تا گوگا با تصاویر سایت شما هم دوست باشد.


منبع : webkarbar.com


آموزش ایجاد سئو محتوا

اگر شما به دنبال دنیای بازاریابی های جدید جستجو هستید، به احتمال زیاد واژه سئو محتوا را در جلسات بازاریابی شنیده اید. در این مقاله از سری مقالات آموزش سئو قصد دارم به آموزش ایجاد سئو محتوا پرداخته و همچنین این مقاله آموزشی برای پاسخ به این سه پرسش تدوین گردیده است:


  • سئو seo محتوا چیست؟
  • چند نوع سئو محتوا وجود دارد؟
  • آموزش ایجاد سئو محتوا
  • سئو محتوا چیست؟


برای درک آنچه بازاریابان، سئو محتوا را معنی می کنند بهترین راه تقسیم کردن آن به بخش های مختلف است.

سئو، اشاره به بهینه سازی موتورهای جستجو، و یا روند بهینه سازی یک وب سایت به طوری که مردم به راحتی می توانند آن را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا کنندگفته می شود.

محتوا، منظور ما هر گونه اطلاعاتی است که در وب می باشد و می تواند بر روی وب مصرف شود. بنابراین، قرار دادن این دو مفهوم با هم: سئو محتوا هر گونه محتوای ایجاد شده با هدف جذب ترافیک موتور جستجو است.

در اینجا بنده قصد ندارم به شما هر چیزی که در مورد بهینه سازی مطالب خود برای موتورهای جستجو نیاز دارید را بگویم؛ بلکه در اینجا بنده یک یادآوری فوق العاده سریع در مورد آنچه شما باید به منظور سئو محتوای وبسایتتان انجام دهید می گویم:

پژوهش کلید واژه :

اگر می خواهید از طریق موتورهای جستجو ترافیک وب سایتتان را افزایش دهید بهترین راه انجام تحقیق کلمه کلیدی قبل از شروع به تولید محتوا است. به این ترتیب، شما می توانید بر روی کلمات کلیدی که یک مقدار مشخصی از حجم جستجو از قبل بر روی آن وجود دارد تمرکز کنید به عبارت دیگر، رفتن به سمت موضوعاتی که مردم در حال حاضر برای کسب اطلاعات در مورد یک موضوعی بیشتر آنرا جستجو می کنند.

بهینه سازی کلمه کلیدی :

باید بدانید که کجا و چگونه از کلمات کلیدی در محتوایتان برای حداکثر قابلیت جستجو استفاده کنید.

بهینه سازی محتوا :

محتوا را در سایتتان باید در یک راه منطقی سازمان دهی نمایید. این کار نه تنها برای سئو خوب است، بلکه کمک می کند تا بازدید کننده در سایت شما دیگر مطالب مرتبط را به راحتی پیدا کند و بیشتر در سایتتان باقی بماند.

محتوای تبلیغات :

قدرت دید به محتوای جدید را افزایش دهید و آنرا در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارید و به محتوای خودتان لینک دهید.

ابزار تحقیق کلید واژه مانند ابزار کلید واژه یاب به شما کمک خواهد کرد موضوعات خاص را جهت هدف قرار دادن در محتوای خود در جستجوگرها شناسایی کنید.

کلمه کلیدی هدفمند :

اگر افزایش ترافیک وب سایت از طریق موتورهای جستجو تنها هدف شماست احتمالا شما از نتایج خود رنج خواهید برد. به همین منظور هر دو، موتورهای جستجو و مشتریان بالقوه (که به شما با رتبه بالا در طول زمان پاداش خواهند داد) و بازگشت بازدید کنندگان را در نظر بگیرید، شما نیاز به ارائه مطالب با ارزش و فراتر از بهینه سازی موتورهای جستجو دارید، به عبارت دیگر، محتوای ضعیف که شما با آن رتبه و کلیک دریافت می کنید هیچ ارزش اضافی برای کاربر از طریق موتور جستجو ندارد. سایت های که محتوای کم ارزش را ترویج می دهند در معرض خطر جریمه گوگل قرار دارند .

انواع سئو محتوا :

سئو محتوا می تواند شامل هر یک از موارد زیر باشد:

پست های وبلاگ) وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد سئو محتوا است. پست های وبلاگ جذابتر هستند و احتمال بیشتری برای جذب لینک از صفحات محصول دارند، بطور کلی آنها می توانند یک راه بسیار خوبی برای افزایش اعتبار سایت شما باشند. به خاطر داشته باشید که وبلاگ ها بسیار انعطاف پذیر هستند و شما می توانید آنها را برای میزبانی هر یک از انواع محتواها در لیست زیر استفاده کنید.

اینفوگرافیک) اینفوگرافیکها، و یا تصاویر بزرگ که حاوی مقدار زیادی از داده ها (اغلب در قالب نمودار) در مورد یک موضوع واحد می باشند، که می توانند دنباله دار و به تعداد زیادی در صفحات نمایش داده و لینک بشوند. با این حال، چون خیلی از مطالب در تصویر تعبیه شده و در نتیجه به عنوان متن توسط موتورهای جستجو قابل خواندن نیست، این مهم است که صفحه به دقت بهینه سازی شود.

واژه نامه ها) بیشتر مردم از گوگل برای نگاه کردن به اطلاعات از واژه ها استفاده می کنند. آنها به نوعی به عنوان یک فرهنگ لغت از آن استفاده می کنند. اگر شما در یک صنعت تخصصی کار می کنید، ساختن واژه نامه ی خوب یک راه خوب برای گرفتن برخی از ترافیک جستجو می باشد. مانند آموزش آشپزی، اصطلاحات پزشکی، شرایط مد، شرایط معماری و … اینها تنها برخی از انواع سئو محتواست، اجازه ندهید این لیست شما را محدود کند زیرا امکانات سئو محتوا بی پایان است.

چگونه استراتژی سئو محتوا را توسعه دهیم :

اگر شما محتوا را به صورت اتفاقی تولید کنید، باید امیدوار باشید که شاید برخی از آنها رتبه بگیرند. متعهد بودن به اصول سئو محتوا نویسی مطمئن ترین راه است.

در این قسمت به تعریف و استراتژی سئو محتوا برای وب سایت می پردازیم:

اهدافتان را تعریف کنید :

ابتدا، اهداف خود را به عنوان یک وب سایت و یا کسب و کار تعیین کنید. آیا شما به دنبال فروش از طریق وب سایت خودتان هستید؟ آیا سایت شما از طریق تبلیغات کسب درآمد میکند و یا فقط افزایش ترافیک و بازگشت خوانندگان را میخواهید؟ اهدافتان تعیین خواهد کرد که بر چه نوعی از محتوا باید تمرکز کنید.

اگر شما در درجه اول برای فروش محصول تلاش می کنید، تمرکز اصلی خود را باید به جذابیت، صفحات محصول که برای موتورهای جستجو و تبدیل بهینه شده است بگذارید. تمرکز ثانویه شما می تواند بر روی مطالب مفید وبلاگ باشد، که نشان می دهد چه زمانی و چگونه از محصولات استفاده کنید و لینک دادن به صفحات مربوطه را فراموش نکنید.

اگر سایت شما به عنوان یک سایت تبلیغاتی استفاده می شود و هدف تان جذب خوانندگان جدید از طریق موتورهای جستجو است، شما باید بر روی محتوای غنی تمرکز کنید (مانند مقالات بلند و یا منابع ویدئویی که آموزنده، سرگرم کننده باشند). محتوای مهم، بازدید کنندگان را در سایت شما نگه می دارد و یا دیگران را تشویق به بازگشت می کند.

مخاطبانتان در نظر بگیرید :

مخاطبان خود را بشناسید) نظرسنجی ها و نرم افزار های تجزیه و تحلیل می تواند به شما کمک کند تا یک تصویر بهتر از بازدید کننده معمولی یا مشتری خود دریافت کنید. شخصیت بازاریابی در حال توسعه است، شخصیت بازدید کنندگان و مشتریان ایده آل خود را در نظر بگیرید، سپس درباره انواع محتوایی که آنها به دنبالشان هستند فکر کنید.

اگر شما هر گونه سوالی در مورد استراتژی ایجاد محتوا برای سئو و بهینه سازی سایت دارید که پاسخ آن در این محتوای آموزشی نمی باشد، می توانید آن ها را در قسمت نظرات مطرح نمایید کارشناسان اف تی سنتر پاسخ شما را در همین جا یا به صورت مقاله ای جداگانه به شما خواهند داد.


منبع : ftcenterco.com


4 نکته که تازه واردها باید در مورد سئو بدانند

سئو چیز خیلی ساده ای نیست که بتوان سریع و در عرض چند هفته یا چند ماه آن را یاد گرفت. خیلی از حرفه ای های سئو بیش از 10 سال است که در این زمینه فعالیت دارند و هنوز هم در حال یادگیری هستند.به عبارتی دیگر سئو چیزی نیست که تمام شود . چون روز به روز تغییر می کند و جدید و پیشرفته تر می شود. اما برای اینکه یادگیری آن را آغاز کنیم باید به 4 اصل مورد بحث در این مطلب توجه داشته باشیم. این اصول بیشتر آمادگی و ذهینتی در مورد سئو ایجاد می کنند که هر صاحب وب سایتی باید داشته باشد .

1. سئو در طولانی مدت نتیجه می دهد :

اگر می خواهید همین حالا 1000 بازدیدکننده به سمت سایتتان هدایت کنید ، در سئو ناامید خواهید شد. سئو یک مسئله طولانی مدت است. و زمان چیزی نیست که به زور بتوانید جلو ببرید.

هر چیزی که امروز انجام می دهید ، تا چند ماه تاثیر خاصی بر روی وب ساتتان نخواهد داشت. اما اگر آن را درست انجام داده باشید می تواند تا سال های سال وب سایتتان را در مسیر سئو و مزیت های آن قرار دهد.


برای مثال ، قسمتی از هر فعالیت سئو ، بازاریابی محتوا و پست مطلب است. ما در وب مهراز ، در طول هفته حداقل دو مطلب در روز پست می کنیم که در کل هفته محتوای زیادی است. در حالی که بسیاری از صاحبان وبلاگ و وب سایت فعالیت زیادی ندارند ، فراوانی این پست ها یک محبوبیت اجتماعی ایجاد می کند. حال فرض کنید فقط یکی از مطالبتان آنقدر محبوب و مفید باشد که در یکی ژورنال ها یا وب سایت های مطرح کشور منتشر شود. نتیجه ، ایجاد یک لینک بسیار قوی و عالی ، خواهد بود. البته این فرض در طولانی مدت و پس از مدت ها تلاش بی وقفه اتفاق خواهد افتاد. پس در این کار باید صبر زیادی داشته باشید.

میدانیم که خیلی از صاحبان وب سایت تازه کار نمی خواهند شش ماه یا یک سال منتظر نتیجه باشند اما اگر می خواهید این کار را درست انجام دهید ، پس باید بدانید که زمان خواهد برد .

2. بازدید کننده های خود را قبل از موتورهای جستجو در نظر بگیرید :

اگر الگوریتم های موتورهای جستجو را در نظر نگیرید و در مورد آنها و آپدیت هایشان نگران نباشید بی شک به مشکلاتی بر خواهید خورد. اما تجربه نشان داده است که اگر بازدیدکننده های واقعی را در نظر بگیرید و وب سایت را برای آنها بهینه کنید ، بی شک همان بهینه سازی مناسب برای موتورهای جستجو را انجام داده اید. چون موتورهای جستجو نیز برای ارائه بهترین نتایج به بازدیدکنندگان فعالیت می کنند.


آیا محتوای وب سایتتان را واقعا برای آموزش خوانندگانتان ایجاد کرده اید یا فقط به دنبال کسب رتبه بالا هستید؟ آیا این لینک چند خواننده هدف گذاری شده را به سمت وب سایتتان هدایت خواهد کرد یا فقط یک لینک دیگر به لینک های بازگشتی اضافه می کند؟ اینها جزو ده ها سوالاتی است که باید هنگام ایجاد محتوا از خود بپرسید. دوندگی روی الگوریتم های موتورها را متوقف کنید و بر روی انجام کارهایی تمرکز کنید که باعث ایجاد ارتباط با مخاطب های هدف می شوند.


می بند 3 شیائومی دهم خرداد معرفی می شود

گزارش های متعددی حاکی از آن است که دستبند می بند 3 شیائومی 10 خرداد در مراسم سالانه رونمایی از محصولات جدید این شرکت، معرفی می شود.

رویداد سالانه شیائومی به معرفی محصولات جدید می پردازد و بر اساس گزارشات متعددی که به گوش می رسد، ظاهرا باید در تاریخ 10 خردادماه منتظر معرفی می بند 3 شیائومی در شهر Shenzhen چین باشیم. ونگ ژیانگ مدیر ارشد این شرکت چینی امروز در توییتی به این موضوع اشاره کرد که دستبند Mi Band 3 در کنار گوشی Mi 8 و رابط کاربری MIUI 10 در این رویداد معرفی می شود.

لی جون مدیر عامل شیائومی در جریان معرفی گوشی گیمینگ بلک شارک، به نظر می رسید که گجت هوشمند می بند 3 را در دستان خود داشته باشد. به همین دلیل حدس و گمان ها پیرامون عرضه زودهنگام آن بالا گرفت. برخی منابع خبری نیز بر این باور بودند که Mi Band 3 تا پایان ماه جاری (May) عرضه می شود، اما مسئولان شیائومی در مقابل این خبر سکوت را جایز دانستند. امروز این سکوت خبری شکسته شد و مدیر عامل این شرکت چینی در این باره گفت:


در تاریخ 31 می شاهد معرفی می بند 3 شیائومی در کنار Mi 8 و رابط کاربری MIUI 10 خواهیم بود. 



گزارش های پیشین حاکی از آن بود که می بند 3 شیائومی به نمایشگر لمسی و جسچرهای جدیدی مجهز خواهد بود؛ به عنوان مثال با نگه داشتن انگشت روی صفحه نمایش و کشیدن به بالا یا پایین، می توانیم وظایف مختلفی را برای آن تعریف کنیم. هنوز هیچ مهر تأییدی روی نمایشگر رنگی این گجت نخورده، اما می توانیم مطمئن باشیم که انحنای گوشه های آن، بیشتر از می بند 2 باشد.

بر اساس اسکرین شات هایی که پیش تر منتشر شده بود، با ضربه زدن روی نمایشگر می توانیم به نوتیفیکیشن های مختلف دسترسی داشته و برای برخورداری از قابلیت های دیگر، باید انگشت خود را به جهت های مختلف بکشیم. کلیک کردن روی دکمه پایینی می تواند عملکردی مانند دکمه Back را با خود همراه داشته باشد. برای Pair کردن می بند 3 شیائومی با گوشی های مختلف، باید دکمه یاد شده را فشار داده و نگه دارید. به منظور آنلاک کردن این گجت نیز باید انگشت خود را به حالت Swipe روی صفحه نمایش بکشید.

از جمله مشخصات می بند 3 شیائومی می توان به بند قابل تعویض، پشتیبانی از بلوتوث نسخه 4.2 و NFC، سنسور ضربان قلب، قدم شمار، ابزار پیگیری وضعیت خواب و گواهی IP67 نام برد.


منبع : click.ir


نقص فنی جدید اپلیکیشن واتس اپ راه را برای مخاطبین بلاک شده باز می کند!

Whatsapp یکی از پیام رسان های مشهور در دنیا به حساب می آید. به تازگی مشخص شده که باگ اپلیکیشن واتس اپ به مخاطبین بلاک شده اجازه ارسال پیام را می دهد.

همان طور که می دانید، قابلیت بلاک کردن به عنوان یکی از ویژگی های هر اپلیکیشن پیام رسان به حساب می آید که به کمک آن، می توانید از ارسال پیام توسط افراد مزاحم جلوگیری به عمل آورید. اما باگ اپلیکیشن واتس اپ به مخاطبین بلاک شده اجازه می دهد تا همچنان به ارسال پیام ادامه دهند! چنین مشکلی با خارج کردن فرد از حالت بلاک و مجددا Block کردن وی رفع می شود. تا به این لحظه مسئولین واتس اپ این موضوع را به صورت عمومی مطرح نکرده و راه حلی نیز برای آن عنوان نکرده اند. همچنین بد نیست بدانید که باگ اپلیکیشن واتس اپ به افراد بلاک شده اجازه می دهد تا استاتوس فرد را خوانده و تصویر پروفایل وی را هم ببینند.

دلایل زیادی برای بلاک کردن مزاحمان وجود دارد، اما با توجه به ایراد پیدا شده در اپلیکیشن Whatsapp به نظر می رسد که کاربران زیادی به زودی از این موضوع شکایت به عمل آورند. باگ اپلیکیشن واتس اپ روی هر دو نسخه اندروید و آی او اس به چشم می خورد و باید منتظر ارائه بروزرسانی از سوی فیس بوک و رفع این مشکل باشیم.


منبع : کلیک


آیا واقعا فیلترشکن‌ها مخاطراتی نیز دارند؟

زمانی که کاربران با با محدودیت دسترسی به منابع برخوردمی‌کنند، به اقداماتی نظیر استفاده از فیلترشکن و VPNها روی می‌آورند.

معاون امنیت فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران مخاطرات امنیتی استفاده از فیلترشکن‌ها در کشور را تشریح کرد و گفت: آلودگی گسترده کاربران و نشت اطلاعات از جمله این مخاطرات است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از مهر، موضوع استفاده از ابزارهای فیلترشکن و VPN ها توسط کاربران ایرانی با رشد گسترده ای مواجه بوده و وزیر ارتباطات نیز در آخرین اظهارات خود این موضوع را تایید کرده و گفته است: ترویج استفاده از فیلترشکن‌ها که اغلب باج افزار و بدافزار هستند، تهدید بزرگی برای امنیت زندگی مردم خواهد بود که باید برای آن چاره جدی اندیشید .

سوالاتی که در مورد استفاده از فیلترشکن‌ها مطرح است :

بر این اساس به نظر می رسد بستن و مسدودسازی استفاده از فیلترشکن ها یکی از راهکارهایی است که توسط دولت پیگیری می‌شود.

در این راستا برخی سوالات مهم و کلیدی درباره استفاده از انواع فیلترشکنها و VPNها مطرح می شود که عبارتند از :

•  آیا مسدودسازی و جلوگیری از انواع ارتباطات VPN و پروتکل‌های رمزنگاری در لایه های مختلف شبکه و ارتباطات همیشه امکانپذیر است یا خیر؟

•  امنیت سرویس دهنده های داخلی کشور که از پروتکل های مشابه استفاده می کنند، آیا متاثر از این موضوع هستند یا خیر؟

•  آیا امکان شناسایی و ساماندهی سرویس دهنده های مجاز و غیرمجاز VPNها و انواع فیلترشکنها وجود دارد؟

•  آیا تفکیک ارائه دهنده های سرویس VPN و فیلترشکنها به مجاز و غیرمجاز کار درست و منطقی است؟

•  آیا حریم خصوصی کاربران در این سرویس دهنده های عمومی VPN و انواع فیلترشکن‌ها رعایت می شود؟



۷ نکته ای که سئو کاران می گویند “کاش زودتر آنها را می دانستیم”

گوگل هیچ دستورالعمل مشخصی برای فهم دقیق الگوریتم خود به کاربران ارائه نمی کند . البته همه ی ما به دستورالعمل های وب مستر گوگل و همچنین وبلاگ های مرتبط به آن دسترسی داریم اما بیشتر چیزهایی که در این راه می آموزیم تجربی، خود آموز و با آزمون و خطا هستند.
مسلما برای آموختن راه کارهای مختلف به روش تجربی و خود آموز به زمان و انرژی زیادی نیاز است اما ما در این مقاله سعی کرده ایم که برخی از مهمترین نکته های سئو، که بسیاری از سئو کاران علاقه داشتند زودتر آنها را فرا می گرفتند را به شما ارائه نماییم :

۱ - هزاران عقیده در مورد سئو وجود دارد :

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، گوگل هیچ راهنمای مشخصی به ما ارائه نکرده است که بوسیله ی آن بتوانیم آنچه در مورد سئو نیاز داریم را پیدا کنیم. این موضوع باعث شده است که هر کسی گمانه زنی های خود در مورد نحوه ی کارکرد الگوریتم گوگل را به عنوان یک راه کار ارائه نماید. برای مثال اگر از ۵ سئو کار حرفه ای سوالات مشابه پرسیده شود، ۵ جواب منحصر به فرد دریافت خواهد شد. این موضوع برای کسی که به تازگی وارد دنیای سئو شده بسیار گیج کننده است، زیرا او دقیقا نمی داند که باید به کدام نظر اعتماد کند .

۲ - اهداف شما بسیار پویا و متغیر هستند :

درست زمانی که احساس می کنید تمامی الگوریتم را به درستی درک کرده اید، همه چیز تغییر می کند. آمارهای متفاوتی در مورد تعداد دفعاتی که گوگل الگوریتم خود را تغییر می دهد ارائه شده است. اما یقینا می توان گفت که این تغییرات بیش از ۱۰۰ مرتبه در سال است.
چطور می توانید با این هدف متغیر روبرو شوید؟ بهترین راه برای اینکه در مسیر گوگل حرکت کنید و دچار مجازات های گوگل نشوید این است که کار خود را با مطالعه ی دقیق دستور العمل های موتور جستجو (search engine guidelines) شروع کنید. اصولی که در این دستورالعمل ها ارائه شده است بسیار مطمئن و کارآمد هستند.
گام بعدی این است که به طور مداوم وبلاگ های گوگل را رسد کنید و برای اطلاع از تازه های گوگل، از آنچه کارمندان اصلی گوگل در شبکه های اجتماعی ارائه می نمایند پیروی نمایید. Gary Illyes و John Mueller دو نفری هستند که می توانید فعالیت های آنها را زیر نظر بگیرید .



روشهای اضافه کردن فایل های css

به طور کلی سه راه برای اضافه کردن فایل های استایل شیت به صفحه html وجود دارد :

در این روش استایل های هر المنت داخل تگ html نوشته میشوند .

1-روش inline : 

در این روش استایل های هر المنت داخل تگ html نوشته میشوند.


<h1 style="color:blue;">This is a sample text</h1>


در این مثال استایل تعریف شده فقط به این تگ تعلق میگیرد و به باقی تگهای h1 اعمال نمی شود .

استفاده از این روش زیاد توصیه نمیشود به دلیل اینکه علاوه بر بهم ریختگی کدهاوافزایش حجم صفحات تاثیر منفی بر سئوی سایت دارد.

2- روش internal :

در این روش تمامی کدهای css مربوط به صفحه در تگ <head> ودر داخل تگ <style> نوشته میشوند. در این روش تمامی استایل ها فقط یه صفحه جااری اعمال ممیشوند.


 مثال:

<!DOCTYPE html>

  <html>

  <head>

  <style>

  {;body {background-color: red

{;h1   {color: blue

{;p    {color: red

<style/>

<head/>

<body>

<h1>This is a heading</h1>

<p>This is a paragraph.</p>

<body/>

<html/>

3- روش اکسترنال :

بهترین و رایج ترین روش اضافه کردن فایل css به صفحه روش خارجی یا اکسترنال میباشد. در این روش استایل ها در یک فایل جدا با پسوند css نوشته میشوند و در نهایت لینک آن در هدر صفحه گذاشته میشود .در این روش میتوان یک فایل css را به چند صفحه اعمال کرد.بهترین و رایج ترین روش اضافه کردن فایل css به صفحه روش خارجی یا اکسترنال میباشد. در این روش استایل ها در یک فایل جدا با پسوند css نوشته میشوند و در نهایت لینک آن در هدر صفحه گذاشته میشود .در این روش میتوان یک فایل css را به چند صفحه اعمال کرد . 


<head>

<link rel="stylesheet" href="styles.css">

<head/>


منبع : http://pzof.ir


قوی‌ترین رایانه جیبی جهان را ببینید

سخت افزار - Mini PC 5؛ مجهز به ویندوز 10 و 128 گیگ حافظه داخلی قوی‌ترین رایانه قابل‌حمل جیبی است که سازندگان، قیمت 130 دلار را برایش تعیین کرده‌اند .


به گزارش خبرآنلاین، این مینی پی سی 5 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل در ابعاد 135 در 90 در 16 میلی‌متر ساخته‌شده و 230 گرم هم وزن دارد.

پردازنده بکار رفته از نوع اینتل اتم X7-Z8750 با 2 مگ کش و سرعت 2.56 گیگاهرتز در کنار 8 گیگ رم قابل‌توجه است.

روی این مینی پی سی ویندوز 10 به‌طور کامل نصب‌شده و کاربران قادر به نصب اندروید 5.1 نیز هستند.

یک یو اس بی تایپ سی، یک یو اس بی نسخه 3.0 و 3 یو اس بی نسخه 2.0 در کنار پورت اچ دی ام آی و گیگابیت اترنت؛ اجازه اتصال انواع کیبورد، موس، مانیتور،پروژکتور و ... را به کاربر می‌دهد.

این مینی پی سی بدون فن ساخته‌شده و سروصدا ندارد.

منبع : خبر انلاین

۱ ۲ ۳
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan