آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


شبکه در سال ۲۰۱۹ این گونه خواهد بود

جهان را دیگر نمی‌توان بدون شبکه‌ گسترش ‌یابنده اینترنت تصور کرد.

 آیا به خاطر می‌آوریم زمانی را که اینترنت وجود نداشت؟ جهانی را به یاد می‌آوریم که بدون ای-میل بود، بدون داون لود MP3، بدون یوتیوب، بدون امکان اطلاع از اخبار با یک کلیک؟

شبکه‌ جهانی اینترنت همچنان در حال گسترش است و جهان ما را همچنان متحول خواهد کرد. نمی‌دانیم در آینده‌ دور چه پیش خواهد آمد، اما حدودا معلوم است که ده سال دیگر شبکه چه کیفیت‌های تازه‌ای خواهد داشت.

همراهی و تحرک  :

شبکه، هنوز آنسان که باید جهان‌گستر نشده است. تا چند سال پیش شبکه متحرک نبود، آن را نمی‌شد با خود به "همراه" داشت. و حال دارد "همراه" می‌شود و این مرحله‌ تازه‌ای از گسترش آن است.

دیگر برای گشت و گذار در اینترنت لازم نیست پای کامپیوتر باشیم. نسل جدید تلفن‌های همراه به ما امکان چرخیدن در اینترنت و خواندن و فرستادن ای-میل را می‌دهند. تحرک و همراهی، آن گرایشی است که تقویت می‌شود و ظرف ده سال آینده به اینترنت سیمای دیگری می‌دهد.

فقط دستگاه‌ها متحرک نمی‌شوند. داده‌ها، یعنی هر آن چیزی نیز که کار دستگاه‌ها پردازش و نمایش آنهاست، متحرک می‌گردند و با کاربر همراهی می‌کنند. کاربر همواره در ابری از داده‌ها حرکت می‌کند، و چیزی را که می‌خواهد از هاله‌هایی که دور او را گرفته برمی‌دارد.

ابر همراه، هم شامل برنامه‌های کامیپوتری برای داده‌پردازی است، هم خود داده‌ها.

Cloud Computing، یعنی "رایانش ابری" عنوانی است که مسیر آینده را تعیین می‌کند. یک نشانه‌ آن گذاشتن داده‌ها در ذخیره‌گاه‌هایی است که بتوان از هر جا به آنها دسترسی داشت. قبلا فایل خود را در دیسکت ذخیره می‌کردیم و در کیف می‌نهادیم، تا در جایی دیگر از آن استفاده کنیم. اکنون آن را در یک سرور ذخیره می‌کنیم که می‌توانیم از هر گوشه‌ جهان بدان متصل شویم و داده‌ نهاده در آن را برای استفاده برگیریم.

به زودی برنامه‌ها را نیز از سرورها گرفته و در کامپیوتر خود اجرا می‌کنیم. دیگر لازم نیست برنامه‌های مختلفی را در کامپیوتر شخصی سوار کنیم.

ابر همراه و ارتباط با آن :

بخش بزرگی از ابر همراه را، بانک‌های اطلاعاتی می‌سازند. اکنون گوگل دیگر یک ماشین جست‌وجوی ساده نیست. یک بانک بزرگ اطلاعاتی است که در آن در مورد هر چیز و ناچیز می‌توان اطلاعاتی کسب کرد. گوگل به همه چیز به عنوان داده‌ای می‌نگرد که باید آن را در بانک خود بگذارد. انتقاد به این گرایش قوی است. گوگل رقیبانی پیدا کرده است و زیر فشار قرار گرفته که حقوق مؤلفین را رعایت کند. ده سال آینده، دوران نبرد بانک‌های اطلاعاتی و تلاش برای مقابله با تمامیت‌گرایی آنهاست، تمامیت‌گرایی‌ای که ناقض حقوق و آزادی‌های شخصی است.

تصور می‌شود که دهه‌ پیش رو دهه‌ Netbook ها باشد، یعنی کامپیوترهای همراهی که کارشان ارتباط با ابر داده‌هاست. آنها تلفن همراه و دوربین دیجیتال هم هستند. ولی بر عکس هم می‌توان گفت: تلفن همراه خود یک نِت‌بوک است، و کارهای مختلفی از آن برمی‌آید.

دهه‌ آینده دهه‌ همه‌کاره شدن دستگاهی است که همراه ماست و معلوم نیست که دیگر چه عنوانی در خور آن است.

منبع : همشهری انلاین

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan