آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


وقتی فناوری به کمک مرگ می‌آید

 قرار است اولین ماشین اتانازی دنیا که با استفاده از پرینترهای سه بعدی ساخته شده است، فردا (۱۶ فروردین) در جریان نمایشگاه محصولات تدفین آمستردام رونمایی شود. علاقمندان به مرگ خودخواسته با استفاده از این ماشین که Sarco نام دارد، می توانند با فشردن تنها یک دکمه سطح اکسیژن درون کپسول این ماشین را پایین آورده و راهی دیار باقی شوند.

سارکو در واقع ساخته ی یک مدافع سر سخت اتانازی یا مرگ خودخواسته است. این مرد ۷۰ ساله‌ی استرالیایی فیلیپ نیچک نام دارد که به لقب دکتر مرگ نیز مشهور شده.

این ماشین اتانازی قرار است فردا در نمایشگاه محصولات تدفین آمستردام به عموم معرفی شده و علاقه‌مندان می‌توانند به وسیله‌ی یک هدست واقعیت مجازی، در این وسیله پا گذاشته و نگاه نزدیکی به مرگ بیاندازند.

بازدیدکنندگان در نمایشگاه آمستردام می‌توانند میان ویدیوهای موجود، تصاویر کوهستان آلپ یا اقیانوس آرام را به عنوان آخرین تصویر زندگیشان مشاهده‌ کنند. سپس با فشردن یک دکمه‌ی و به کار انداختن روند اتانازی، به زندگی خود پایان داده و ویدیو را با مشاهده‌ی صفحه‌ای سیاه که نمایانگر مرگ است، به پایان ببرند.

نحوه‌ی عملکرد سارکو بدین شکل است که ابتدا کاربر در آن قرار گرفته و با فشردن یک دکمه، محفظه‌ ماشین را از نیتروژن پر‌ می‌کند. این مسئله موجب می‌شود که فرد طی اولین دقیقه  بیهوش شده و پس از گذشت ۵ دقیقه علائم حیاتی را یکی پس از دیگری از دست داده و بمیرد.

هر فرد برای آنکه بتواند با استفاده از این دستگاه خودکشی کند، مجبور است که یک سری تست آنلاین را بگذراند تا اثبات کند که از سلامت عقلی برخوردار بوده و می‌خواهد به دلخواه خود، به زندگی‌اش پایان دهد.

بسیاری از مردم به این ماشین مرگ عکس العمل خشمگینانه‌ای نشان داده و آن را  نفرت انگیز و پدیده‌ای در راستای زرق و برق‌دار کردن خودکشی توصیف کرده‌اند اما دکتر مرگ تجربه‌ی استفاده از این وسیله‌ را بی نظیر قلمداد کرده و می‌گوید که با استفاده از این وسیله می‌توانیم آخرین روز زندگی خود را به هیجان انگیزترین آن تبدیل کنیم.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan