آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


Imatag با واترمارک نامرئی از عکس‌ها محافظت می‌کند

وب‌سایت Imatag با اعمال واترمارک نامرئی روی عکس‌ها، اثبات حق مالکیت عکس‌های گرفته‌شده توسط عکاسان و سازمان‌ها را آسان می‌کند.

همواره یکی از دغدغه‌ی عکاسان حرفه‌ای و سازمان‌ها، دزدیده شدن و استفاده غیر قانونی از آثار آن‌ها در جاهای مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و ... است. اما وب‌سایت Imatag با اعمال یک واترمارک نامرئی روی عکس‌ها، نگرانی عکاسان و سازمان‌ها را کاهش می‌دهد.

با توجه به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی گوگل برای پاک‌ کردن واترمارک‌ تصاویر و تکنولوژی‌های هوشمند افزایش رزولوشن عکس (Upscaling) مانند «EnhanceNet»، روش‌هایی مانند استفاده از واترمارک‌های قابل رؤیت روی عکس یا آپلود تصاویر با رزولوشن پایین، دیگر مانند گذشته برای حفاظت از عکس‌های باارزش عکاسان در برابر دزدیده شدن، کافی نیست.

واترمارک‌گذاری نامرئی یک پاسخ کارآمد به این روش‌های دزدی پیشرفته است. Imatag سرویس جدیدی است که می‌تواند یک واترمارک نامرئی و پاک‌نشدنی به عکس‌ها اضافه کند؛ بدون اینکه کوچک‌ترین تأثیری بر کیفیت عکس بگذارد.‌ این قابلیت به عکاسان و سازمان‌ها کمک می‌کند آثار خود را دنبال کنند و هر وقت ببینند عکس‌هایشان به‌صورت غیرقانونی پرینت ‌شده یا در وب قرار گرفته است، ادعای حق مالکیت کنند.

در وب‌سایت Imatag، یک دموی آنلاین وجود دارد که می‌توانید عکس خود را آن‌جا آپلود کنید، کیفیت بصری عکس واترمارک‌شده را بررسی و توانایی واترمارک را ارزیابی کنید. می‌توان برای بررسی این موضوع که با چه مقدار تغییر در عکس، الگوریتم Imatag توانایی تشخیص واترمارک نامرئی را از دست‌ می‌دهد، مقیاس عکس را تغییر دهید و آن را کراپ یا فشرده کنید.

راه دیگر برای تست این سیستم، ساختن یک حساب کاربری رایگان در این وب‌سایت است که یک گیگابایت فضا برای آپلود عکس در اختیار کاربران قرار می‌دهد. عکس‌هایی که آپلود‌ می‌شوند، واترمارک‌گذاری و در وب‌سایت به‌صورت خصوصی نگهداری می‌شوند؛ مگر اینکه آن‌ها را برای عموم قابل رؤیت کنید؛ سپس می‌توانید عکس واترمارک‌ شده را دانلود و با نرم‌افزار ویرایش عکس مورد علاقه‌ی خود ویرایش کنید و با آپلود مجدد آن در وب‌سایت، توانایی سیستم را در تشخیص واترمارک ارزیابی می‌کنید.

با انجام چندین تست مختصر که تعدادی عکس مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد تغییراتی که در عکس صورت می‌گیرد تا واترمارک نامرئی را غیر قابل تشخیص کند، آن‌قدر قوی هستند که عکس را غیر قابل استفاده می‌کنند. اگر عکاسی این ابزار را برای کسب‌و‌کار خود مفید می‌داند ولی یک گیگابایت فضای رایگان وب‌سایت پاسخگوی نیاز وی نیست، می‌تواند با پرداخت ماهیانه ۱۰ یورو حق اشتراک، صاحب ۱۰۰ گیگابایت فضا شود. بسته‌های ویژه نیز برای سازمان‌ها در نظر گرفته شده است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت Imatag مراجعه کنید.

منبع فارسی: زومیت

منبع لاتین: Dpreview

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan