آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


تلگرام مسدود شد؟

به نقل از تابناک با وجود اظهارات ضد و نقیضی که در هفته های گذشته از سوی مسئولین در رابطه با آخرین وضعیت پیام رسان تلگرام شده بود، از ساعاتی پیش دسترسی به این پیام رسان خارجی مختل شده است و کاربرن ایرانی حتی با ف ی ل ت ر شکن نیز قادر به استفاده از آن نیستند. بر اساس گزارش های رسیده با مداد روز یک شنبه 9 اردیبهشت، پیام رسان تلگرام در اکثر نقاط کشور از دسترس خارج شد و دیگر امکان دسترسی به این پیام رسان حتی با ف ی ل ت ر شکن نیز وجود ندارد.

به رغم اینکه مسئولان به صورت رسمی از فیلتر شدن این پیام رسان خارجی در روز مشخصی به صورت قاطع خبر نداده بودند، اما برخی اظهار نظرهای غیر رسمی حکایت از فیلتر شدن تلگرام بین 31 فروردین تا 10 اردیبهشت داشت.

اکنون و در شرایطی که که حتی با ف ی ل ت ر شکن نیز دست رسی به این پیام رسان خارجی وجود ندارد، به نظر می رسد همه آن اظهارات جسته گریخته در مورد مسدود کردن این پیام رسان خارجی به حقیقت پیوسته و تلگرام فیلتر شده است.

البته برخی منابع این عدم امکان دسترسی را به ماجرای فیلتر بودن مربوط نمی دادند. 

چرا که گفته می شود، پاول دورف رییس تلگرام در توییتی به قطعی تلگرام واکنش نشان داده و علت قطعی امروز تلگرام را توضیح داده است که علی رغم برخی شایعات، خبر فیلتر تلگرام صحت ندارد.

 به گفته پاول دورف، علت قطعی تلگرام اورهیت یکی از سرورهای تلگرام است. پاول دورف ضمن اعلام این خبر از کاربران تلگرام عذرخواهی گرده و خبر از حل مشکل در ساعات آینده داده است.

با اینحال از محتوای پیام توئیتری رئیس تلگرام نیز اینگونه بر می آید که او اشاره به برخی اشکالات سروری در مرکز و در رابطه با کاربران قاره اروپا داشته است و در پیام او اشاره ای به مشکل ارتباط در ایران دیده نمی شود.

به هرحال اگر این اشکال از مدیریت مرکزی تلگرام باشد، قطعاً در ساعات آینده برطرف خواهد شد، اما اگر موضوع فیلتر شدن تلگرام در میان باشد، احتمال بازگشت آن به شرایط سابق اندک است.


منبع: تابناک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan