آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


شیوه ی شخصی سازی چراغ اعلانات گوشی هوشمند اندروید

چراغ ال‌ای‌دی در گوشی‌های موبایل همیشه یکی از موارد محبوب کاربران بوده به طوری که وجود آن در گوشی علاوه بر اینکه یک ویژگی جالب به حساب می‌‌آید باعث می‌‌شود تا بدون روشن کردن صفحه‌ی گوشی، از پیام یا تماس‌های از دست رفته با خبر شوید. در اکثر گوشی‌های جدید که تولید سال‌های اخیر هستند تکنولوژی چراغ ال‌ای‌دی برای اطلاع‌رسانی‌های داخل موبایل در نظر گرفته شده است که این چراغ‌ها از سایز بسیار کوچک مانند Galaxy S3 گرفته تا نوار شیشه‌ای زیبای Xperia SP همگی جلوه‌ی خاصی را به گوشی می‌‌بخشند. وظیفه‌ی اصلی این چراغ‌های ال‌ای‌دی آگاه کردن شما از برخی وضعیت‌های گوشی، بدون روشن کردن آن است برای مثال اگر شارژ باتری شما به کمتر از 15 درصد برسد، این چراغ با رنگ قرمز چشمک می‌‌زند یا اگر پیامک از دست رفته‌ای داشته باشید، چراغ گوشی به رنگ زرد یا سفید چشمک خواهد زد. آیا می دانید که با یک برنامه و کمی خلاقیت می توانید عملکرد چراغ LED تعبیه شده بر روی گوشی هوشمندتان را سفارشی و شخصی کنید. درواقع این چراغ LED از آن چه فکرش را می کنید کاربردی تر است. شما می توانید با تغییر در رنگ و فرکانس روشن و خاموش شدن این چراغ ، عملکرد این چراغ کوچک را سفارشی و شخصی کنید. در ادامه شیوه ی شخصی سازی چراغ اعلانات گوشی هوشمند اندرویدی را توضیح خواهیم داد.

نصب برنامه تغییر رنگ چراغ نوتیفیکیشن :

برای تغییر رنگ چراغ نوتیفیکیشن ، برنامه‌های زیادی وجود دارد که بهترین آن‌ها را می‌توان Light Manager – LED Settings دانست. این برنامه از نظر کارایی عالی بوده و میزان تبلیغاتش بسیار کم است. با Light Manager – LED Settings می‌توانید پروفایل فعلی اعلانات خود را سفارشی کنید و برای تمام برنامه‌ها با مودهای متفاوت، LED نوتیفیکیشن داشته باشید. همچنین قادر خواهید بود که برای تمام اپ‌ها اعم از اصلی و شخص ثالث چراغ نوتیفیکیشن بگذارید.

اجازه ی لازم برای دسترسی به برنامه را بدهید :

برای سفارشی کردن چراغ نوتیفیکیشن‌ اندروید، این اپلیکیشن نیاز به اجازه دارد. غیر از آن اجازه‌ای که هنگام دانلود شدن می‌دهید، باید بعدا به طور دستی نیز اجازه لازم را برای دسترسی به برنامه بدهید. به محض باز کردن Light Manager، برنامه از شما اجازه می‌خواهد و شما باید آن را در منوی نوتیفیکیشن‌های اندروید فعال کنید.اگر برنامه‌هایی هستند که تداخلی با این اجازه دارند، Light Manager به شما این امکان را می‌دهد که نوتیفیکیشن آن‌ها را غیرفعال کنید. مثلا واتس‌اپ یکی از آن‌ها است. شما می‌توانید برای غیرفعال کردن نوتیفیکیشن این برنامه از طریق منوی مربوطه در هندست اقدام و Light را خاموش کنید.

تنظیمات LED را برای برنامه ها شخصی کنید :

در Light Manager و برنامه‌های مشابه، اپلیکیشن‌ها و تنظیمات مشخصی وجود دارند که باید پیش از اجرا لود شوند. مثل چراغ سبزی که هنگام پر شدن باتری، چراغ قرمزی که هنگام شارژ شدن و چراغ قرمز چشمک‌زنی که هنگام رو به اتمام بودن باتری روشن می‌شود. در واقع این‌ها تنظیمات اصلی استاندارد تمام دستگاه‌های اندرویدی هستند.در برنامه می‌توانید حتی این تنظیمات از پیش انجام شده را نیز تغییر دهید. در ضمن در Light Manager  امکان تنظیم پروفایلی که فعال است هم وجود دارد. حتی می‌توانید نوتیفیکیشن هر کانتکت را بسته به علاقه خودتان تغییر دهید. مثلا برای تماس‌های از دست رفته چراغ آبی انتخاب کنید، اما برای تماس‌های از دست رفته از سمت یک کانتکت خاص، چراغ سبز را برگزینید.

اضافه کردن برنامه های مورد علاقه :

بهترین بخش داشتن چنین اپلیکیشنی این است که می‌توانید برای هر برنامه‌ای که می‌خواهید چراغ نوتیفیکیشن خاصی را اختصاص دهید. درست مانند پروفایلی که از پیش روی هندست وجود دارد، شما هم می‌توانید با کمک این برنامه پروفایل منحصربه‌فردی را که شامل فرکانس روشن و خاموش شدن چراغ، رنگ آن و اولویت می‌شود، بسازید. به‌علاوه می‌توانید برای پروفایلی که ساخته‌اید نام هم بگذارید یا این‌که با کمک اسلایدر تم رنگی نوتیفیکیشن‌هایی را که می‌خواهید انتخاب و با کمک کدهای هگزا رنگ دلخواه‌تان را وارد کنید.

حتما یکبار تست بگیرید :

پس از این‌که تنظیمات لازم را انجام دادید می‌توانید با کمک Light Manager از درست کار کردن نوتیفیکیشن‌ها مطمئن شوید. در ضمن می‌شود با کمک مود تست، نوع رنگ و فرکانس فلش زدن چراغ را در همه برنامه‌ها مشاهده کرد و میزان رضایت از تنظیمات را دید. در واقع این مود نیاز به تست هر برنامه به صورت مجزا را رفع می‌کند.

منبع : mytech.ir

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan