آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


ادغام کدهای html و php در صفحه php

در این مقاله ی آموزشی می خواهیم برای ادغام کدهای html و php در صفحه php یه راه بسیار راحت رو بهتون آموزش بدهیم . دیگه نیازی نیست قبل هر کد html از echo استفاده کنید ، میتونید کدهای html تون رو در صفحه php در یک قسمت مجزا بنویسید و در کنارش از کدهای php هم استفاده کنید.

ادغام کدهای html و php در صفحه php :

برای اینکار از سینتکس document here  استفاده می کنیم:

echo <<< _END

........

_END;

دستور بالا به شما کمک می کنه تا کدهای html رو بطور کامل از کدهای php تون جدا کنید. فقط باید دقت داشته باشید بعد از این دو دستور space اضافی نداشته باشید وگرنه کدهای html رو به درستی شناسایی نمیکنه.
echo <<<_ END
< ! DOCTYPE html>
< html >
    <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
        <title>Form</title>
        <style>
            body{font:۱۲px/35px tahoma; direction:rtl; text-align:right; padding:۲۰px}
            input{font:۱۲px/20px tahoma;}
        </style>
    </head>
    <body>
        <form method="POST" action="">
            نام : <input type="text" name="txtName" />
            <input type="submit" value="ارسال" />
        </form>
    </body>
< /html>
 در دستورات بالا ما کدهای html مون رو نوشتیم حالا در کنارش میتونیم کدهای php مونم بنویسیم:
<?php
echo <<< _ END
< ! DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<title>Form</title>
<style>
body{font:۱۲px/35px tahoma; direction:rtl; text-align:right; padding:۲۰px}
input{font:۱۲px/20px tahoma;}
</style>
</head>
<body>
<form method="POST" action="">
نام : <input type="text" name="txtName" />
<input type="submit" value="ارسال" />
</form>
</body>
< /html>
_ END;
if(isset($_POST['txtName']))
{
    echo "نام ارسال شده : ".$ _POST['txtName'];
}
?>
منبع : مدرسه مجازی ایرانیان

تاریخچه طراحی سایت

در این مطلب قصد داریم تاریخچه ای کوتاه از طراحی سایت را بیان کنیم که ممکن است برای شما جالب باشد.
  

شروع طراحی سایت

طراحی سایت یک ترکیب متنوع از مهارت ها ، تکنولوژی ها و حوزه های دانش مبتنی بر ساخت و نگهداری وب سایت می باشد.طراحی سایت ناشی از حوزه های دیگری مثل گرافیک ، قالب بندی، مدیریت محتوا و یا بهینه سازی موتور های جستجوگر می باشد که در بعضی از مواقع افراد مختلفی با تخصص های خاص خودشان در یک تیم حرفه ای موارد فوق را انجام می دهند.طراحی سایت معمولا" اهدافی پیش روی خود در نظر می گیرد که یکی از آنها دیده شدن وب سایت توسط کاربر و دیگری تعاملی است که سایت با کاربر دارد.
از کسانی که در تیم های طراحی سایت کار می کنند همواره این انتظار میرود که کیفیت و استاندارد های روز دنیا را دنبال کنند.

تاریخچه طراحی سایت 

بررسی تاریخچه طراحی سایت با توجه به اینکه مهارتی جدید است و نسبت به سایر حوزه ها نوپا محسوب می شود دارای ملاحظات خاص می باشد و به هر حال این مقوله شدیدا" ریشه در فعالیت های فردی  نفراتی  دارد که در سراسر جهان در این زمینه فعالیت می کنند.

شروع سایت و طراحی سایت 

تیم برنرز لی(Tim Berners Lee) نخستین پروژه را به عنوان اولین طراحی وب سایت در سال 1989 آغاز کرد که این پروژه منجر شد به ایجاد یک وب سایت جهانی که در اولین روزهای سال 1991آغاز و تا سال 1993 انجام آن طول کشید.
در ابتدا اینترنت از مقداری نوشته و عکس تشکیل شده بود و در آن زمان همان عکس های ابتدایی برای مردم جالب جذاب بود. در آن روزها روش و فرمول هایی که دارای اجزای خاصی برای طراحی سایت مانند گرافیک و یا مالتی مدیا وجود نداشت .
جستو گر موزاییک تنها جستجوگری بود که آن زمان برای نشان دادن عکس و نوشته وجود داشت .سپس به منظور اطمینان از سازگاری و فراگیری طراحی سایت www که یک کنسرسیوم جهانی بود ایجاد شد که به اسم W3C شناخته و از سال 1994 شکل گرفت .
 وهمین حالا که شما مشغول خواندن این مقاله هستید  W3C همچنان مسئول ایجاد استاندارد ها در زمینه طراحی سایت می باشد .

اولین شرکت طراحی سایت

Netscape communication  اولین شرکتی بود که توسط فردی به نام اندرسن در سال 1994 با رویکرد طراحی سایت تاسیس شد. به همراه آن جستجو گر Netscape معرفی شد. آنها نظرات شخصی خودشان را بدون در نظر گرفتن روش های استاندارد در آن زمان اعمال کردند و این برچسب ها به صورت تغییر رنگ و یا تغییر فورمت نوشته ها اجرا و کاربردی شدند.
و این شروع جنگ جستجوگرها بین میکرو سافت و Netscape بود که از سال 1996 تا  1999 به طول انجامید که هر دول غول هایی متخصص در زمان خود بودند. مبارزه ای مافوق تسلط به جستجو گرها و این رقابت مقدمه ای برای بسیاری از پیشرفت های جدید در زمینه طراحی سایت گردید که شامل CSS و بهبود ظاهری صفحات وب بود. جاوا اسکریپت هم قابلیتی بود که برنامه نویس ها به صفحات وب افزودند همچنین HTML پویا.
می توان گفت که جنگ جستجوگرها باعث تسریع در رشد و پیشرفت طراحی سایت گردید.


شبکه در سال ۲۰۱۹ این گونه خواهد بود

جهان را دیگر نمی‌توان بدون شبکه‌ گسترش ‌یابنده اینترنت تصور کرد.

 آیا به خاطر می‌آوریم زمانی را که اینترنت وجود نداشت؟ جهانی را به یاد می‌آوریم که بدون ای-میل بود، بدون داون لود MP3، بدون یوتیوب، بدون امکان اطلاع از اخبار با یک کلیک؟

شبکه‌ جهانی اینترنت همچنان در حال گسترش است و جهان ما را همچنان متحول خواهد کرد. نمی‌دانیم در آینده‌ دور چه پیش خواهد آمد، اما حدودا معلوم است که ده سال دیگر شبکه چه کیفیت‌های تازه‌ای خواهد داشت.

همراهی و تحرک  :

شبکه، هنوز آنسان که باید جهان‌گستر نشده است. تا چند سال پیش شبکه متحرک نبود، آن را نمی‌شد با خود به "همراه" داشت. و حال دارد "همراه" می‌شود و این مرحله‌ تازه‌ای از گسترش آن است.

دیگر برای گشت و گذار در اینترنت لازم نیست پای کامپیوتر باشیم. نسل جدید تلفن‌های همراه به ما امکان چرخیدن در اینترنت و خواندن و فرستادن ای-میل را می‌دهند. تحرک و همراهی، آن گرایشی است که تقویت می‌شود و ظرف ده سال آینده به اینترنت سیمای دیگری می‌دهد.

فقط دستگاه‌ها متحرک نمی‌شوند. داده‌ها، یعنی هر آن چیزی نیز که کار دستگاه‌ها پردازش و نمایش آنهاست، متحرک می‌گردند و با کاربر همراهی می‌کنند. کاربر همواره در ابری از داده‌ها حرکت می‌کند، و چیزی را که می‌خواهد از هاله‌هایی که دور او را گرفته برمی‌دارد.

ابر همراه، هم شامل برنامه‌های کامیپوتری برای داده‌پردازی است، هم خود داده‌ها.

Cloud Computing، یعنی "رایانش ابری" عنوانی است که مسیر آینده را تعیین می‌کند. یک نشانه‌ آن گذاشتن داده‌ها در ذخیره‌گاه‌هایی است که بتوان از هر جا به آنها دسترسی داشت. قبلا فایل خود را در دیسکت ذخیره می‌کردیم و در کیف می‌نهادیم، تا در جایی دیگر از آن استفاده کنیم. اکنون آن را در یک سرور ذخیره می‌کنیم که می‌توانیم از هر گوشه‌ جهان بدان متصل شویم و داده‌ نهاده در آن را برای استفاده برگیریم.

به زودی برنامه‌ها را نیز از سرورها گرفته و در کامپیوتر خود اجرا می‌کنیم. دیگر لازم نیست برنامه‌های مختلفی را در کامپیوتر شخصی سوار کنیم.

ابر همراه و ارتباط با آن :

بخش بزرگی از ابر همراه را، بانک‌های اطلاعاتی می‌سازند. اکنون گوگل دیگر یک ماشین جست‌وجوی ساده نیست. یک بانک بزرگ اطلاعاتی است که در آن در مورد هر چیز و ناچیز می‌توان اطلاعاتی کسب کرد. گوگل به همه چیز به عنوان داده‌ای می‌نگرد که باید آن را در بانک خود بگذارد. انتقاد به این گرایش قوی است. گوگل رقیبانی پیدا کرده است و زیر فشار قرار گرفته که حقوق مؤلفین را رعایت کند. ده سال آینده، دوران نبرد بانک‌های اطلاعاتی و تلاش برای مقابله با تمامیت‌گرایی آنهاست، تمامیت‌گرایی‌ای که ناقض حقوق و آزادی‌های شخصی است.

تصور می‌شود که دهه‌ پیش رو دهه‌ Netbook ها باشد، یعنی کامپیوترهای همراهی که کارشان ارتباط با ابر داده‌هاست. آنها تلفن همراه و دوربین دیجیتال هم هستند. ولی بر عکس هم می‌توان گفت: تلفن همراه خود یک نِت‌بوک است، و کارهای مختلفی از آن برمی‌آید.

دهه‌ آینده دهه‌ همه‌کاره شدن دستگاهی است که همراه ماست و معلوم نیست که دیگر چه عنوانی در خور آن است.

منبع : همشهری انلاین


انتشار مستندات مربوط به سیستم‌عامل مرموز گوگل به نام فیوشا

شرکت گوگل در اجرای پروژه‌های مخفی و بلندپروازانه سابقه طولانی دارد.

برخی از این پروژه‌ها بدون نتیجه یا دستاورد خاصی به باد فراموشی سپرده شده و برخی دیگر نظیر اندروید و جیمیل، دنیای اینترنت را دگرگون کرده است.

با این حال، چند وقتی است که گوگل یک پروژه مخفی دیگری را کلید زده است: سیستم‌عامل فیوشا (Fuchsia).

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از وب‌سایت inquirer، به تازگی گوگل برخی مستندات این سیستم‌عامل مرموز را منتشر نموده است.

در حالی حدود دو سال است «فیوشا» در دست توسعه بوده و گوگل هیچ اطلاعاتی درباره این پروژه مخفیانه ارائه نکرده است.

اسناد مزبور در وب‌سایت Github -که مرجعی برای میزبانی پروژه‌های برنامه‌نویسی است- به چشم می‌خورد.

اکنون و با انتشار این اسناد، بهتر می‌دانیم که «فیوشا» چیست و قرار است چه کاری انجام دهد.

بسیاری بر این باور بودند که «فیوشا» سیستم‌عاملی مبتنی بر لینوکس است، اما گوگل در مستندات منتشر شده، به صراحت این موضوع را رد نمود.

 

به نظر کارشناسان، در واقع ما با سیستم‌عاملی روبرو هستیم که نه لینوکسی است، نه اندرویدی و نه Chrome OS، بلکه «فیوشا» بر پایه ریز-هسته زیرکان (Zircon micro-kernel) ساخته شده است.

گفتنی است در حال حاضر Zircon صرفاً در چند دستگاه معدود از جمله لپ‌تاپ‌های گوگلی پیکسل‌بوک (Pixelbook) اجرا می‌شود، اما این قابلیت را دارد که در دیگر دیوایس‌ها نیز اجرا گردد.

آیا این سیستم‌عامل قرار است جایگزین اندروید شود یا با گزینه‌ای متفاوت و ویژه‌ روبرو هستیم؟

آیا «فیوشا» در فناوری‌های نوینی همچون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کاربرد دارد؟

باید منتظر باشیم و ببینیم چه زمانی گوگل سکوت خود را شکسته و اطلاعات بیشتری از این پروژه نیمه تاریک منتشر می‌سازد.

ضمناً بد نیست بدانید «فیوشا» نام یک نوع گل‌آویز زیباست که کاربرد زینتی دارد.


منبع: ایتنا


کدهای کاربردی زبان پی اچ پی (php Code) بخش اول


طریقه ایجاد افکت Glow برای متن نوشته شده :

حالت Blur :


php?>

echo "<p><font face=\"Tahoma\">\n"; 

echo "<span style=\"FILTER: blur(Strength=10); WIDTH: 1px; HEIGHT: 1px\">\n"; 

echo "<font face=\"Tahoma\" color=\"#800000\" style=\"font-size: 10pt\">WELCOME</font></span></font></p>\n";

<?


کد ساعت در پایین صفحه بهمراه تاریخ در قسمت استاتیوس بار:


FedEx برای کمک به فرود اضطراری خلبان‌ها از عینک هوشمند استفاده می‌کند

به تازگی سیستمی در اختیار خطوط هوایی قرار خواهد گرفت که خلبانان را از خطر مرگ و سقوط ناشی از دودهای داخل کابین نجات می‌دهد.

دود و آلودگی ناشی از آن نه تنها تهدیدی برای زندگی ما محسوب می‌شود، بلکه خطرات جدی را برای ناوگان هوایی نیز در پی دارد. همان‌طور که FAA یادآور می‌شود به طور معمول روزانه یک فرود اضطراری در رابطه با آلودگی ناشی از دود به وقوع می‌پیوندد.

اما یک خلبان با وجود کابینی که پر از دود است و حتی قادر به مشاهده دستگاه‌های پیش روی خود نیز نیست، چگونه می‌تواند یک فرود موفقیت آمیز را تجربه کند؟ FedEx و گروه طراحی Osterhout یک راهکار دارند.

آن‌ها از دستگاهی به نام SAVED رونمایی می‌کنند؛ این دستگاه ترکیبی از عینک هوشمند هیبریدی و ماسک اکسیژن بوده که اطلاعات را از HUD ناوگان هوایی و دوربین‌های خارجی گرفته و فرود اضطراری را ممکن می سازد. با به کارگیری این سیستم، خلبانان دیگر مجبور نیستند برای جلوگیری از بروز فاجعه، خطر مرگ یا پرواز بدون دید را تجربه کنند.

گروه Osterhout ادعا دارد که این سیستم کوچک و سبک بوده و همچنین نصب آسانی دارد. معمولا عینک‌های هوشمند بزرگ هستند؛ اما از آنجایی که این نوع عینک درون یک ماسک اکسیژن تعبیه شده، نسبتا جمع و جورتر است.

جای هیچ‌گونه تعجبی نیست که FedEx اولین مشتری این دستگاه است. این شرکت از سیستم SAVED در هر دو مجموعه آموزشی و پروازهای واقعی خود استفاده می‌کند. هنوز اشاره‌ای به دیگر مشتریان این سیستم نشده است. با این حال، از آن جایی که این دستگاه می‌تواند جان انسان‌ها را نجات داده و از سقوط هواپیماها جلوگیری کند، دیگر خطوط هوایی نیز در آینده‌ای نزدیک فناوری گجت‌های پوشیدنی این چنینی را به کار خواهند گرفت.


منبع: زومیت


تحولی بزرگ در تجارت الکترونیک

یک کارشناس تجارت الکترونیک گفت: امروزه در کشور خرید اینترنتی کالا روند صعودی قابل توجهی به خود گرفته و حال آنکه ایجاد فضایی امن و توأم با سهولت در انتقال وجه و پرداخت وجوه مربوط به خرید کالا به عنوان یک چالش همواره پیش روی کسب و کارهای اینترنتی مطرح بوده است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، قاسم رادمان تصریح کرد: استفاده از روش‌های معمول مثل ایجاد درگاه الکترونیک، موبایل بانک و تلفن بانک، کارت به کارت کردن همه و همه از ابزارهای مورد استفاده کسب وکارهای اینترنتی بوده که غالبا روش‌هایی سخت برای خریداران بوده که سبب کاهش فروش محصول یا خدمات می‌شود.

بنیانگذار آیدی پی "یکی از معتبرترین استارت‌آپ‌های حوزه پرداخت و انتقال وجه"  گفت: صاحبان حساب بانکی (افراد حقیقی و حقوقی) می‌توانند حساب خود در هر بانکی را تبدیل به آیدی‌ کنند و برای دریافت پول به جای شماره کارت یا شماره شبا، آیدی پِی خود را به دیگران بدهند.

وی در ادامه افزود :IDpay با ایجاد تحول در تجارت الکترونیک این امکان را میسر می‌کند تا همه بنگاه‌های اقتصادی کوچک به‌ویژه کسب و کارهای خرد و خانگی به یک درگاه پرداخت امن و آسان و رایگان برای مشتریان خود دسترسی داشته باشند.

رادمان در پایان گفت: آیدی پی یک سیستم درگاه پرداخت شخصی یا به عبارتی کارتخوان مجازی است که  بهترین و راحت‌ترین راه برای دریافت پول است.

همه افراد با ایجاد یک حساب کاربری در آیدی‌پی صاحب یک صفحه پرداخت شخصی با آدرس منحصر به فرد خواهند شد، که با دادن آدرس آن می‌توانید از هر شخصی به صورت الکترونیک پول دریافت کنند و همچنین فروشندگان کالا و خدمات می‌توانند فروشگاه خود را نیز به آسانی با امکاناتی بی‌نظیر ایجاد کنند و محصولاتشان را به همراه قیمت و توضیح و آلبومی از تصاویر محصول یا خدماتشان در فروشگاه آنلاین خود قراردهند.

مدیران آپارتمان‌ها و مجتمع‌های تجاری بزرگ، نمایندگی‌های بیمه، صاحبان تمامی مشاغل به‌ویژه کسب و کارهای خرد و خانگی، مدیران شرکت‌ها برای پرداخت حقوق کارکنان و ... می‌توانند از خدمات آیدی پی استفاده کنند.

علاقه‌مندان برای اطلاع از امکانات ویژه آیدی پی و ایجاد درگاه پرداخت شخصی خود در راستای تحول در دریافت وجوه از طرف حساب‌های خود و آسان‌تر شدن این روال می‌توانند به آدرس اینترنتی آیدی پی IDPay مراجعه کنند.

لازم به ذکر است تمام خدمات آیدی پی برای افرادی که ثبت‌نام می‌کنند تا از خدمات آن استفاده کنند کاملا رایگان است.



منبع : ایسنا 



روشی برای ذخیره‌سازی هولوگرافیک با گنجایش هزار DVD در یک لایه کوچک

ذخیره‌ی اطلاعات در قالب هولوگرام‌ سه‌بعدی از آینده‌دارترین روش‌های ذخیره‌سازی داده در دنیای فناوری است.

فناوری روز‌به‌روز در عرصه‌ی فشرده‌سازی و جا دادن داده‌ها روی دیسک‌ها و درایوها بهتر می‌شود؛ اما ابعاد دیگر هنوز بی‌استفاده ماند‌ه‌اند. دستگاه‌های ذخیره‌سازی هولوگرافیک می‌توانند از این ابعاد بی‌استفاده برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده کنند. در حال حاضر گروهی از دانشمندان چینی، فیلمی با ذرات نانو ساخته‌اند که می‌تواند اطلاعات را به‌صورت هولوگرام‌های سه‌بعدی ذخیره کند، حجم داده را بهبود بخشد و سرعت خواندن و نوشتن (Read & Write) و ثبات آن در شرایط سخت هم بسیار خوب است.


دانلود ۲۷.۵ میلیارد اپلیکیشن در فصل اول ۲۰۱۸

کاربران اندروید و آی او اس در فصل اول 2018 بیش از 27.5 میلیارد اپلیکیشن دانلود کردند که رکورد جدیدی محسوب می‌شود .




وقتی فناوری به کمک مرگ می‌آید

 قرار است اولین ماشین اتانازی دنیا که با استفاده از پرینترهای سه بعدی ساخته شده است، فردا (۱۶ فروردین) در جریان نمایشگاه محصولات تدفین آمستردام رونمایی شود. علاقمندان به مرگ خودخواسته با استفاده از این ماشین که Sarco نام دارد، می توانند با فشردن تنها یک دکمه سطح اکسیژن درون کپسول این ماشین را پایین آورده و راهی دیار باقی شوند.


مایکروسافت قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید مرتبط با ابر را به اکسل می‌افزاید

مایکروسافت افزوده شدن قابلیت‌های جدید فناوری هوش مصنوعی (AI) متصل به ابر را به نرم‌افزار اکسل آفیس اعلام نموده است.

 

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، این شرکت مستقر در ردموند با اعلام این خبر در یکی از پست‌های بلاگ رسمی خود اظهار داشت این ابزار می‌تواند انواع داده‌های غنی فراتر از رشته‌های متنی و عددی را شناسایی نماید.

این انواع داده‌های جدید، بر مبنای یادگیری ماشینی، فرایند کار با داده‌های دنیای واقعی، در میان Stocks،  Geography و Excel Online را ساده سازی خواهند کرد.

 

در این بیانیه آمده است: «به عنوان مثال، اکسل تشخیص می‌دهد که فرانسه یک کشور است و به طور اتوماتیک این را به شاخصه‌های مضاعفی از قبیل جمعیت و تولید ناخالص داخلی مرتبط نموده و از تکنولوژی Bing برای پاسخ‌ها استفاده می‌کند. بدین‌ترتیب، این شاخصه‌ها قابل افزوده شدن به سلول‌های مختلف یا استفاده مستقیم در فرمول‌ها و بروز ماندن با جدیدترین داده‌ها خواهند بود.


طراحی سایت متریال یا فلت

در طراحی سایت دو سبک طراحی تخت یا فلت و متریال وجود دارد. این دو سبک طراحی براساس نظرات یکسانی در زمینه طراحی شکل گرفته شده است. یکی از آن ها بسیار جدی و دیگری در حال تبدیل به یک مد زودگذر است. طراحی تخت یا فلت، روندی از طراحی سایت است که به مرور زمان رشد می کند ولی طراحی متریال یک سری قوانین و دستورالعمل هایی است که برای رسیدن به یک سبک از طراجی بی نظیر شکل گرفته است.
۱ ۲
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan