آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


پیوند یکتا و استفاده از خط تیره

موتورهای جستجو خط تیره ( – ) و خط زیرین ( _ ) را کاملا متفاوت از هم میشناسند. گوگل بطور واضحی مشخص کرده است که استفاده از خط تیره در پیوند یکتا (آدرس صفحات یا URL) در مقایسه با خط زیرین، شناسایی صفحات شما را برای موتور جستجویش آسانتر میکند. میتوانید به بلاگ پشتیبانی گوگل و مطلب آن در مورد پیوند یکتا سری بزنید.

آموزش بهینه سازی سایت در واقع گوگل خط تیره را بعنوان جداکننده کلمات در پیوند یکتا میشناسد ولی خط زیر را شناسایی نمیکند و کلمات را بهم چسبیده تشخیص میدهد. موتورهای جستجو درک متفاوتی نسبت به این دو کاراکتر در پیوندهای یکتا دارند، و این موضوع در تگ عکس‌ها نیز صادق است که تاثیر زیادی بر ایندکس صفحات سایت شما دارد.

برای مثال اگر پیوند یکتا سایت شما شامل عبارت جستجوگر_خودرو_باما (با خط زیر) باشد، موتورهای جستجو آن را بصورت جستجوگرخودروباما (بدون فاصله) شناسایی میکنند. مسلما کسی که این عبارت را در گوگل جستجو میکند کلمات را با فاصله از هم مینویسد، در مقابل اگر شما عبارت را بصورت جستجوگر-خودرو-باما (با خط فاصله) در پیوند یکتا وارد کنید و از کلمات کلیدی صفحه در این آدرس استفاده کنید موتورهای جستجو کلمات را با ترکیبات مختلفی شناسایی میکنند که بعضی از آنها را در پایین به شما نشان میدهیم .

  • جستجوگر خودرو باما
  • جستجوگر خودرو
  • خودرو باما
  • جستجوگر باما
  • جستجوگر
  • خودرو
  • باما
  • جستجوگر-خودرو-باما
  • جستجوگرخودروباما
آموزش بهینه سازی سایت نتیجتا شانس شما برای حضور در نتایج گوگل با استفاده از خط تیره در پیوند یکتا به شدت افزایش می یابد، اگر همین دلیل برای شما کافی نیست تا از خط تیره استفاده کنید توجه شما را به نکته دیگری جلب میکنیم؛ بطور معمول لینک‌ها در صفحات بصورت آندرلاین یا خط زیر نمایش داده میشوند و اگر شما در پیوند یکتا از خط تیره استفاده کنید کاربران آدرس شما را راحتتر تشخیص میدهند و در وارد کردن آن دچار مشکل نمیشوند به مثال نماسایت توجه کنید:
/جستجوگر-خودرو-باما/http://namasite.com
/جستجوگر_خودرو_باما/http://namasite.com
همانطور که مشاهده میکنید در پیوند یکتا با خط زیر آدرس به درستی دیده نمیشود و کاربران میان دو کلمه را فاصله تشخیص میدهند.
در نظر داشته باشید که گوگل همچنان پیوند یکتا با خط زیر را شناسایی میکند و اگر صفحات شما با این نوع آدرس دهی وضعیت سئو مناسبی دارند آنها را تغییر ندهید و نکات بالا را در صفحات جدید خود رعایت کنید. گوگل در نظر دارد تا در آینده خط زیر را مانند خط تیره برای روباتهای خود قابل فهم کند ولی تا آن زمان رعایت این نکات در پیوند یکتا ضروری بنظر میرسد.
در پایان دقت داشته باشید که استفاده از کلمات فارسی در پیوند یکتا یا همان آدرس صفحات به سئو شما و شناخت بهتر کلمات کلیدی سایتتان کمک میکند ولی با توجه به اینکه گوگل آدرس طولانی تری با استفاده از کاراکترهای انگلیسی برای آن میسازد، استفاده بیش از سه کلمه فارسی در پیوند یکتا توصیه نمیشود؛ پس سعی کنید همراه با کوتاه بودن پیوند یکتا کلمات کلیدی خود را در آن لحاظ کنید.
منبع : http://newseoosite.ir
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan