آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


بهینه سازی تصاویر در سئو

بهینه سازی تصاویر در وب سایت یکی از امور مهم مدیریت وب سایت است. از آنجا که تصاویر محتوای بسیار ارزشمندی هستند، به موارد ذکر شده دقت نمایید:

با تصاویر در صفحات وب می توانید مخاطب را بیشتر جذب نمایید و پیام دلخواه تان را با تصاویر بهتر بیان کنید. استفاده از تصاویر یکی از بخش های مهم و اساسی در سئوی کردن سایت می باشد.

تصاویر را می توانیم در داخل متن استفاده کنیم. این تصاویر کمک می کند که مطلب شما فقط متن و نوشته نباشد که مخاطب را خسته کند و البته تصاویر می تواند به جای توضیحات بلند و طولانی، استفاده شود.

و هچنین تصاویر شاخص که برای پست انتخاب می نمایید بسیار دارای اهمیت است. فراموش نکنید در هر کورد که از تصویر استفاده می کنید، توضیحات(alt) برای آن ها در نظر بگیرید.

اما نکته بسیار مهم در مورد تصاویر حجم آن هاست. حتما بهینه سازی حجم تصاویر را انجام دهید. برای این کار می توانید از نرم افزارهای خاص برای فشرده سازی استفاده نمایید. ساده تر ین و کاربردی ترین روش، استفاده از فتوشاپ می باشد.


گاهی می توان با جستجو در گوگل تصویر دلخواه خود را بیابید و یا آن را در فتوشاپ ایجاد نمایید. در هر دو حالت برای نهایی کردن بهینه سازی تصویر در فتوشاپ می توانید از گزینه  Save For Web – که معمولا در همان منوی File قرار دارد، استفاده نمایید. با توجه به نسخه های متفاوت در فتوشاپ این گزینه ممکن است کمی متفاوت باشد.


این کار در فتوشاپ باعث می شود که سایز (حجم) کاهش پیدا کند و از کیفیت آن کاسته نشود و مناسب برای استفاده در صفحات وب باشد. در نظر داشته باشید که اگر تصاویر استفاده شده در وب سایت، حجم زیادی داشته باشند در لود شدن سایت شما، باز شدن صفحه پست شما، بسیار تاثیر منفی می گذارد و از نظر گوگل هم برای کندبودن سرعت، نمره خوبی دریافت نخواهید کرد.


یکی دیگر از روش های بهینه سازی تصاویر در وب سایت، استفاده از پلاگین Smush Image Compression and Optimization  می باشد. پس از آن که شما در فتوشاپ تصویر را آماده  و به داخل هاست، آپلود نمودید، این افزونه نیز بازهم بهینه سازی حداکثری را روی تصاویر انجام می دهد تا از هر نظر برای استفاده در سایت مناسب باشد. این افزونه از داخل مخزن وردپرس قابل دسترس است و براحتی آن را نصب و استفاده نمایید تا گوگا با تصاویر سایت شما هم دوست باشد.


منبع : webkarbar.com

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan