آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


روش های افزایش اتوریتی دامنه

در این مقاله ۹ روش آسان و کاربردی برای افزایش آتوریتی دامنه آورده شده که لازم است از ابتدای ساخت و طراحی سایت مدنظر قرار بگیرد.

عوامل مختلفی برای تعیین رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو وجود دارد که گوگل از آن‌ها استفاده می کند. یکی از این عوامل که سالیان سال است دارای اهمیت بالایی می باشد، آتوریتی دامنه سایت است.
اتوریتی دامنه یا همان Domain Authority معیاری است که توسط شرکت Moz توسعه داده شده است. هرچه اتوریتی دامنه بالاتر باشد، احتمال افزایش رتبه در گوگل بیشتر می شود. در نتیجه ترافیک بیشتری وارد سایت می شود و در نهایت به اهداف فروش نزدیک تر می شویم. همچنین افزایش اتوریتی دامنه، راه خوبی برای سنجش میزان تلاش های سئو کار و مقایسه کردن قدرت وبسایت با وبسایت های رقیب است.

 
با وجود اهمیت بالایی که آتوریتی دارد و تاثیر فوق العاده ای که روی رنکینگ سایت در بحث سئو سایت دارد، لازم است تمام توان خود را برای افزایش آتوریتی دامنه وب سایتتان به کار گیرید.


۹ روش ساده برای افزایش اتوریتی دامنه:

 

۱٫ انتخاب دامنه مناسب

اگر تازه میخواهید سایت طراحی کنید، دامنه ای را انتخاب کنید که متناسب با حوزه فعالیتتان باشد. تناسب نامه دامنه با نوع فعالیت سایت نه تنها به هدفمند بودن نام وبسایت برای گوگل کمک می کند بلکه باعث یادآوری بهتر برای کاربران می شود. همچنین دامنه را برای سه تا پنج سال خریداری کنید. عمر دامنه بیشتر برای سئو بهتر است.

 

۲٫ بهینه سازی محتوای On-Page

سئو سایت و بهینه سازی سایت مناسب نه تنها برای افزایش رنکینگ در نتایج جستجو اهمیت دارد بلکه باعث افزایش آتوریتی نیز می شود. بنابراین اگر می خواهید آتوریتی سایتتان را افزایش دهید، مطمئن شوید که تمام کدهای سایت و صفحاتش، طبق اصول سئو نوشته شده اند. استفاده از متا تگ های مهم سئو و تمام برچسب های لازم را در نظر داشته باشید. از همه مهم تر اصول مطلب نویسیبر اساس اصول سئو و بهینه سازی تصاویر را مدنظر قرار دهید.

 

۳٫ ایجاد محتوای جذاب

برای به دست آوردن بک لینک با کیفیت از دامنه هایی که رنک و آتوریتی بالایی دارند، نیاز دارید محتوا و مطالب جذابی را به صورت منظم در وبسایتتان منتشر کنید. اگر محتوای سایتتان کیفیت خوبی داشته باشد، افراد مختلفی آن را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. این موضوع به افزایش آتوریتی سایت شما کمک می کند. هرچه محتوای سایت بهتر باشد بک لینک بیشتری می گیرد. به عبارتی مطالبی که منتشر می کنید باید مرتبط با برند و حوزه کاریتان باشد. آموزنده، و خلاق بوده و به خوبی بیان شده باشد.

 

۴٫ بهبود لینک سازی داخلی

بسیاری از وبمسترها آنقدر نگران گرفتن بک لینک هستند که اهمیت لینک سازی داخلی را نادیده می گیرند. لینک های داخلی به بازدیدکنندگان کمک می کند تا سریع تر به آنچه که دنبالش هستند برسند، در نتیجه به جلب رضایت کاربر کمک می کند. همچنین اگر کاربر پست های پی در پی را دنبال کرده باشد، با کمک لینک های داخلی بهتر می توان مسیر بازگشت خود را پیدا کند. بهبود لینک سازی داخلی یاعث جلوگیری از ناامیدی بازدیدکنندگان شده و باعث نگه داشتن طولانی مدت ان ها در سایت می شود. علاوه بر این، گوگل و دیگر موتورهای جستجو صفحات سایت را بهتر کشف و ایندکس می کنند.

 

۵٫ حذف لینک های مخرب

برای افزایش اتوریتی دامنه هرچند وقت یک بار، بک لینک های سایتتان را بررسی کنید تا اگر لینک نامناسبی دیدید فورا پاک کنید. حذف بک لینک های نامناسب سئو از سایت، باعث حفظ اعتبار سایت و افزایش آتوریتی دامنه می شود. همچنین لینک های خروجی از سایت شما به سایت های مخرب باید حذف شود. علاوه بر این لینک های اشتباهی که در لینک سازی داخلی ایجاد کرده اید را اصلاح نمایید. برای این کار افزونه هایی نیز تعریف شده است. مثلا در وردپرس افزونه ای به نام SEO Pressor کار را آسان می کند.

 

۶٫ موبایل فرندلی بودن سایت

تعدادی زیادی از کاربران آنلاین، از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. اگر وب سایت شما برای موبایل بهینه نشده، پس هنوز خیلی عقب هستید. عجله کنید. وبسایتتان را موبایل فرندلی کنید. کاربرانی که نتوانند وبسایت را روی تلفن همراه خود ببینند به سادگی سایت را می بندند و این کار خطر بزرگی در جهت افزایش Bounce Ratte سایت شما خواهد بود. علاوه بر کاربران، گوگل نیز علاقه چندانی به سایتتان نخواهد داشت و این موضوع را در رتبه بندی سایتتان حتما در ذهن خواهد داشت. برای بررسی موبایل فرندلی بودن سایت، به لینک Mobile Friendly Test مراجعه کنید.

 

۷٫ برندسازی

برای افزایش اتوریتی دامنه وبسایت های مرتبط با حوزه کاری خود را بشناسید. پس از آن سعی کنید مطالب قوی بنویسید و در آن به معرفی خود بپردازید. انتشار مطالب غنی در وبسایت های معتبر مرتبط باعث برندسازی با سئو می شود. همچنین دریافت بک لینک از چنین وبسایت هایی ارزش بالایی دارد و آتوریتی دامنه را افزایش می دهد.

 

۸٫ افزایش سرعت سایت

سرعت بارگذاری پایین می تواند تاثیرات تند و زننده ای را روی کاربران داشته باشد. اکثر کاربران صبر زیادی برای لود شدن یک صفحه ندارند و اگز این زمان خیلی بکشد، سایت را به طور کامل ترک می کنند. برای افزایش سرعت سایت خود می توانید از وبسایت GTmetrix یا Google PageSpeed کمک بگیرید.

 

۹٫ شبکه های اجتماعی

از آنجا که سیگنال های اجتماعی عوامل رتبه بندی بزرگی هستند، لازم است محتوای خود را در رسانه های اجتماعی ترویج دهید تا این سیگنال ها را بدست آورید. در غیر این صورت، محتوای شما فقط مختص سایت خودتان است و انچنان که باید آتوریتی نمی گیرید. مطالب سایت خود را در شبکه های اجتماعی بازنشر کنید و مطمئن باشید فالوورهایتان آن ها را دوست خواهند داشت و لایک و کامنت خواهید گرفت. همچنین دکمه های انتشار در سوشال را مستقیما در پست های سایتتان قرار دهید.

 

جمع بندی:

افزایش اتوریتی دامنه به چند دلیل مهم است. این عامل امکان سنجیدن وضعیت کلی وبسایت را می دهد. می توانید آتوریتی سایتتان را با آتوریتی سایت رقیب مقایسه کنید و وضعیت کنونی خود را بررسی نمایید. با تشخیص این مورد می توانید قدرت وبسایت ها را از روی آتوریتی آن ها تا حد زیادی بررسی کنید. یکی از عموامل مهمی که در گرفتن بک لینک اهمیت دارد آتوریتی است. افزایش آتوریتی تا حد زیادی به بهبود سئو سایت کمک می کند.

 

منبع مقاله: آموزش بهینه سازی سایت


آموزش رایگان سئو

در حوزه سئو افرادی با روشهای سئو کلاه سیاه، با دور زدن قوانین گوگل و موتور های جستجو و دست به دامان روش های غیر متعارف، برای ارتقای رتبه خود در موتور های جستجو و گوگل اقداماتی انجام می دهند. جنگ میان اسپمر ها (کلاه سیاه کاران) و موتور های جستجو به خصوص گوگل، همیشه ادامه دارد.

یک نا متخصص سئو کلاه سیاه مبتدی فقط روش های منسوخ شده را می داند و یا نتیجه نمی گیرد و یا در کوتاه مدت نتیجه می گیرد و پس از مدت کوتاهی، نتیجه حاصل شده او از بین می رود. در دنیای سئو روشهایی درست و نادرست داریم که به این نوع به کارگیری روشها این اصطلاحات را میتوان نام برد:

 

  1. سئوی کلاه سیاه
  2. سئو کلاه خاکستری
  3. سئوی کلاه سفید

 

مراحل مهم بهینه سازی سایت را که حتما باید بیاموزید:

 

۱- بهینه سازی تگ عنوان (title)

۲- متا تگ توضیحات – Meta Desscription (اکنون کمی بی اهمیت تر شده است).

۳- بهینه سازی تصاویر با استفاده از مشخصه Alt و Title که به ترتیب به معنی متن جایگزین عکس و عنوان عکس می باشند.

۴- ایجاد ساختار آدرس دهی مناسب و url های قابل فهم

۵- ایجاد لینک های داخلی مناسب (internal links)

۶- بهینه سازی لینک های خروجی

۷- بهینه سازی تگ های Heading و عناوین (شامل عنوان اصلی صفحه، عناوین و متنون مرتبط و …)

۸- درصد مناسب کلمات کلیدی نسبت به متن (این موضوع اکنون با بروز رسانی های گوگل تقریبا بی اهمیت شده است). اکنون هر متنی طبیعی و بدون توجه به گوگل و برای کاربر نوشته شده باشد، مناسب است و درصدی در کار نیست.

۹-درصد مناسب نسبت متن به کد (Text to HTML Ratio)

۱۰ – قالب بهینه شده و ساختار مناسب سایت و مورد پسند کاربر (UX مناسب)

۱۱- خودداری از دامنه پارک شده و مطالب کپی از سایت های دیگر یا سایر صفحات سایت خود.

۱۲- خالی نبودن صفحات سایت (صفحاتی که فقط شامل عکس و عنوان هستند مناسب نیستند). مثلا صفحه ای که حاوی لیست محصولات است، باید، محصولات لیست شده آن، علاوه بر عکس و عنوان، دارای شرح کوتاهی باشند و هر کدام از محصولات آن نیز در صفحه جداگانه ای با url اختصاصی دارای مشخصات و شرج کاملی باشند(علاوه بر عنوان و تصویر)

۱۳- خودداری از javascript base بودن و سایت Full Flash . برای مثال، در لیست محصولات سایت، وقتی روی هر محصول کلیک می شود، صفحه جداگانه ای باز شود که در آن درباره آن محصول مفصل نوشته شده است و از باز شدن یا Highlight شدن محصول موقع کلیک در همان پنجره با جاوااسکریپت پرهیز شود.اگر هم به این شکل عمل می شود، لینکی وجود داشته باشد که کاربر را به صفحه اختصاصی آن محصول منتقل کند.همچنین سایت های فلش سئو نمی شوند.لذا از طراحی سایت با Flash پرهیز کنید.

14– سرعت بارگذاری مناسب صفحات. طراحی صفحاتی که حجم بیشتر از ۵۰۰ KB دارند، (و در مواقعی تا ۱ MB) ، از فاکتور های منفی محسوب می شود.

عدد مطلقی برای استاندارد سرعت وجود ندارد. ولی معمولا حجم ۳۰۰ کیلوبایت برای هر صفحه حجمی مناسب تلقی می شود که اغلب هم امکان پذیر نیست.

15– عدم استفاده از لینک و متون مخفی و تگ ها و عناوین غیر مرتبط و خودداری از keyword stuffing

16– راه اندازی گوگل وب مستر تولز (Google Search Console) برای سایت و تعریف نقشه سایت. این مورد را نمی توان در دسته بهینه سازی داخلی سایت قرار داد.اما از موارد پایه سئو می باشد. 

سعی کردم در این مطلب به طور کامل ,جامع , آسان و کاربردی , شما را با تمامی ریز نکات آشنا کنم. متشکرم.

منبع: سئو روز

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan