آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


رقیب دیجی‌کالا با ترکیب سرمایه‌گذار ایرانی و خارجی آماده ورود به بازار ایران است

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در آینده‌ای نزدیک، دیجی‌کالا دیگر تنها فروشگاه اینترنتی بزرگ ایران نخواهد بود و یک تیم با ترکیب سرمایه‌گذار ایرانی و خارجی که آخرین مراحل کار خود را پیش می‌برد، در حال آماده‌سازی خود برای ورود به بازار ایران است. این بازیگر جدید که «بامن شاپ» نام دارد، احتمالاً قرار است مدلی شبیه به «eBay» را در ایران ارائه دهد تا کاربران هم در کنار فروشندگان، به شکلی امن قابلیت خرید و فروش داشته باشند.

ابتدای اسفند ۹۷، بامیلو از رقابت با دیجی‌کالا کنار رفت و پس از چند ماه، حتی دامنه این فروشگاه نیز بازدیدکنندگان را به سمت «اسنپ مارکت» هدایت کرد. اما بر اساس شنیده‌ها، قرار نیست دیجی‌کالا به عنوان تنها فروشگاه اینترنتی بزرگ در حوزه تجارت الکترونیکی ایران باقی بماند.

از سوی دیگر شنیده می‌شود که «آپ» در فروشگاه جدید سرمایه‌گذاری کرده است. روابط عمومی آپ در پاسخ به درخواست دیجیاتو مبنی بر تایید یا تکذیب این خبر، اعلام کرد که «عده‌ای از سهام‌داران آپ در این فروشگاه سرمایه‌گذاری کرده‌اند نه خود شرکت آپ». بررسی‌های بیشتر دیجیاتو نشان می‌دهد که پای یک سرمایه‌گذار ترک هم در میان است. با این حال مشخص نیست به جز «سهام‌داران آپ»، سرمایه‌گذار ایرانی دیگری نیز در این پروژه مشارکت دارد یا خیر.
زمان دقیق آغاز به کار بامن شاپ، هنوز اعلام نشده است اما دیجیاتو می‌تواند تایید کند که چند شخص باتجربه در حوزه تجارت الکترونیکی، از جمله چند مهره‌ی کلیدی که قبلاً در بامیلو فعال بوده‌اند، در فروشگاه جدید حاضر خواهند بود.

البته این مسئله به معنای آن نیست که فروشگاه جدید قرار است صرفاً سیاست‌های بامیلو را ادامه دهد، بلکه شنیده می‌شود که پلتفرم جدید قرار است ترکیبی از چند ایده برای حل برخی مشکلات موجود در فضای تجارت الکترونیکی ایران باشد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که سیستم کاری فروشگاه جدید، اجازه فروش محصولات (یا خدمات) از طریق کاربر به کاربر، مانند دیوار یا شیپور را هم ارائه دهد. به نظر می‌رسد این فروشگاه بر کلیدواژه «امنیت» در خرید و فروش تاکید بسیاری دارد؛ چیزی که بر خلاف دیوار و شیپور، در «eBay» بیشتر قابل مشاهده است.

اما بامن شاپ چگونه قرار است با دیجی‌کالا که بازدید میلیونی دارد و می‌توان ۱.۷ میلیون تنوع محصول در آن یافت، رقابت کند؟ این احتمال وجود دارد که فروشنده‌ها در ابتدای فعالیت این پلتفرم، کمیسیونی صفر درصدی یا بسیار پایین پرداخت کنند. دیجی‌کالا در سه سال اخیر ۳۰ هزار فروشنده را در مارکت پلیس خود جذب کرده است و پرداخت کمیسیون پایین‌تر مشخصاً برای فروشندگان جذاب خواهد بود. نکته دیگر، تعداد کاربران آپ است که احتمالا می‌تواند در رشد این پلتفرم تاثیرگذار باشد. در حالی که آپ اکنون در کافه بازار ۱۱ میلیون نصب فعال دارد، دی ماه سال گذشته مدیرانش در یک نشست خبری با رسانه‌ها گفته بودند که «تعداد مشتریان آپ از مرز ۳۵ میلیون کاربر گذشته است».

منبع خبر: دیجیاتو

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan