آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


FedEx برای کمک به فرود اضطراری خلبان‌ها از عینک هوشمند استفاده می‌کند

به تازگی سیستمی در اختیار خطوط هوایی قرار خواهد گرفت که خلبانان را از خطر مرگ و سقوط ناشی از دودهای داخل کابین نجات می‌دهد.

دود و آلودگی ناشی از آن نه تنها تهدیدی برای زندگی ما محسوب می‌شود، بلکه خطرات جدی را برای ناوگان هوایی نیز در پی دارد. همان‌طور که FAA یادآور می‌شود به طور معمول روزانه یک فرود اضطراری در رابطه با آلودگی ناشی از دود به وقوع می‌پیوندد.

اما یک خلبان با وجود کابینی که پر از دود است و حتی قادر به مشاهده دستگاه‌های پیش روی خود نیز نیست، چگونه می‌تواند یک فرود موفقیت آمیز را تجربه کند؟ FedEx و گروه طراحی Osterhout یک راهکار دارند.

آن‌ها از دستگاهی به نام SAVED رونمایی می‌کنند؛ این دستگاه ترکیبی از عینک هوشمند هیبریدی و ماسک اکسیژن بوده که اطلاعات را از HUD ناوگان هوایی و دوربین‌های خارجی گرفته و فرود اضطراری را ممکن می سازد. با به کارگیری این سیستم، خلبانان دیگر مجبور نیستند برای جلوگیری از بروز فاجعه، خطر مرگ یا پرواز بدون دید را تجربه کنند.

گروه Osterhout ادعا دارد که این سیستم کوچک و سبک بوده و همچنین نصب آسانی دارد. معمولا عینک‌های هوشمند بزرگ هستند؛ اما از آنجایی که این نوع عینک درون یک ماسک اکسیژن تعبیه شده، نسبتا جمع و جورتر است.

جای هیچ‌گونه تعجبی نیست که FedEx اولین مشتری این دستگاه است. این شرکت از سیستم SAVED در هر دو مجموعه آموزشی و پروازهای واقعی خود استفاده می‌کند. هنوز اشاره‌ای به دیگر مشتریان این سیستم نشده است. با این حال، از آن جایی که این دستگاه می‌تواند جان انسان‌ها را نجات داده و از سقوط هواپیماها جلوگیری کند، دیگر خطوط هوایی نیز در آینده‌ای نزدیک فناوری گجت‌های پوشیدنی این چنینی را به کار خواهند گرفت.


منبع: زومیت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan