آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


فواید خوشبو کننده بدن در مقایسه با ضد تعریق ها‌

فواید خوشبو کننده بدن در مقایسه با ضد تعریق ها‌

اینکه به علت شرایط بد آب و هوایی و یا فعالیت‌های بدنی، زیاد عرق کنیم امری است طبیعی که برای همه‌ی ما اتفاق افتاده است. شاید خود عرق کردن بدن مسئله حادی نباشد ولی بوی بد عرق بدن واقعا آزار دهنده است. اما راه کار چیست؟ در این مقاله به بررسی فواید خوشبو کننده بدن در مقایسه با محصولات ضد تعریق می‌پردازیم و پس از بررسی عوامل تعریق بدن، راه‌کارهای حل معظل بوی بد بدن را نیز تشریح خواهیم داد.

 

بررسی عوامل تعریق بدن

عرق کردن واکنش طبیعی بدن در برابر گرما برای کاهش دمای بدن است. تا این جای کار مسئله‌ای نیست و این امر یک موضوع کاملا نرمال است.

اما همین مسئله در زمان‌هایی که نیاز به آراستگی و بوی مطبوع بدن حس می‌شود، مسئله‌ای مهم و بسیار حیاتی است. به عنوان مثال بعد از یک روز کاری سخت یا طی مسافتی طولانی برای شما یک قرار مصاحبه و یا جلسه کاری تنظیم شود.

در مواقعی که بدن شما عرق کرده و از بوی عرق خود نگران هستید، نه تنها خودتان بلکه به احتمال قوی دیگران هم دچار ناراحتی و مشکل خواهند شد، که این یک مسئله بسیار ناراحت کننده و خجالت آور است و لطمه بدی به اعتماد به نفس شما وارد خواهد شد.

 

راه‌کارهای رفع بوی بد عرق بدن

مسلما پس از توضیحات بالا، به دنبال محصولی برای رفع این معضل خواهید بود. راه حل این مشکل در محصولاتی که با نام خوشبو کننده بدن و ضد تعریق‌ از آن‌ها نام برده می‌شود، می‌باشد.

توجه به این مسئله هم بسیار مهم است که استفاده از هر محصول در کنار فوایدی که دارد مسلما مضراتی را هم ممکن است به همراه داشته باشد.

در ادامه‌ی این مطلب به صورت دقیق‌تری به بررسی فواید خوشبو کننده بدن در قیاس با ضد تعریق‌ها خواهیم پرداخت.

در نهایت شما خواهید دانست که کدام محصول فوق برای بدن شما مناسب‌تر وسالم‌تر است و به این ترتیب انتخابی مناسب و بهتر برای رفع معضل بوی بدن خواهید داشت.

 

تفاوت خوشبو کننده بدن با ضد تعریق‌ ها از نظر کارکرد

محصولات خوشبو کننده بدن و ضد تعریق‌ها، با ۲ مکانیزم متفاوت باعث کاهش عرق بدن می‌شوند. ضد تعریق‌ها با کاهش و جلوگیری کردن از عرق کردن بدن و خوشبو کننده بدن با افزایش خاصیت اسیدی پوست این عمل را انجام می‌دهند.

سازمان جهانی غذا و دارو (FDA)، خوشبو کننده بدن را زیرمجموعه‌ی محصولات آرایشی و بهداشتی (محصولاتی که باعث زیبایی و تمیزی می‌شوند) و ضد تعریق‌ها را به عنوان دارو (محصولاتی برای درمان و یا جلوگیری از بیماری‌ها و یا نتیجه واکنش بدن) در نظر گرفته است.

 

تفاوت و ساختار شیمیایی خوشبو کننده بدن و ضد تعریق ‌ها

ساختار شیمیایی خوشبو کننده بدن

فرمول خوشبو کننده بدن به گونه‌ای است که مانع از بوی بد عرق بدن می‌شود؛ اما ضد تعریق‌ها این‌گونه نیستند. محصولات خوشبو کننده بدن عموما بر پایه‌ی الکل هستند و با استفاده از آن‌ها پوست بدن خاصیت اسیدیته پیدا می‌کند؛ و این عمل باعث می‌شود که باکتری‌های کمتری اطراف پوست شما جذب شوند.

ساختار شیمیایی ضد تعریق ها

مواد فعال موجود در ضد تعریق ها معمولا بر پایه‌ی ترکیبات آلومینیوم دار هستند تا منافذ عرق را به‌صورت موقتی مسدود کنند. لذا ضد تعریق ها با بستن موقتی منافذ پوست شما باعث عرق کردن کمتر بدن می‌گردند.

 

فواید خوشبو کننده بدن و ضد تعریق ها

دو دلیل اصلی برای مصرف خوشبو کننده و ضد تعریق وجود دارد:

  • رطوبت:

عرق کردن مکانیزمی سرمایشی است که گرمای مازاد بدن را پایین می‌آورد. قسمت زیر بغل دارای تراکم بیشتری از غدد عرق نسبت به سایر نواحی بدن است. بعضی از افراد آرزو دارند که ای کاش هیچ‌وقت عرق نمی‌کردند؛ دلیل آن هم مشخص است.

زیرا عرق زیر بغل باعث خیس شدن لباس، بوی نامطبوع و سایر مشکلات می‌شود. اما این را هم باید در نظر گرفت که جلوگیری از این فرایند، باعث اختلال در سیستم بدن می‌شود و ممکن است مشکلاتی را در آینده برای ما فراهم آورد.

  • بو:

عرق بدن شما به خودی خود بوی تیز و نامطبوعی ندارد. دلیل این بوی زننده باکتری‌های موجود بر روی پوست است که با تجزیه عرق باعث بوی بد آن می‌شوند. گرمای زیر بغل شما مکانی ایده‌آل برای این باکتری‌ها جهت رشد و تکثیر می‌باشد.

 

رابطه بین سرطان سینه و ضد تعریق ها

ترکیبات بر پایه‌ی آلومینیوم موجود در ضد تعریق ها و مواد فعال موجود در آن‌ها با بستن منافذ پوست مانع از خارج شدن عرق از سطح بدن می‌شوند.

نگرانی‌ای که در این رابطه وجود دارد این است که اگر پوست این ترکیبات آلومینوم دار را جذب کند، می‌تواند بر روی گیرنده‌های استروژن سلول‌های سینه تاثیر بگذارد.

البته این را هم نیز باید ذکر کرد که تا به امروز گزارشی مبنی بر این‌گونه سرطان ناشی از استفاده از ضد تعریق ها وجود نداشته است و این موضوع صرفاً یک فرضیه است که برای اثبات آن نیاز به آزمایش و زمان بیشتری می‌باشد.

 

نتیجه گیری

خوب تا اینجا با نحوه‌ی کار هر کدام از محصولات آشنا شدید. در نهایت این تصمیم شماست که با توجه به نیازتان اقدام به انتخاب محصول مورد نظر کنید.

به عنوان پیشنهاد از آنجایی که ضد تعریق ها ریسک مصرف بالاتری نسبت به خوشبو کننده بدن دارند، لذا سعی کنید بیشتر از محصولات خوشبو کننده بدن استفاده کنید؛ مگر در شرایطی خاص که مجبور به استفاده از ضد تعریق ها شوید.

 

اما خلاصه‌ای از آنچه که در مقاله گفته‌ایم عبارت است از:

۱. ضد تعریق ها و خوشبو کننده های بدن با روش‌های مختلف باعث کاهش عرق بدن می‌شوند.

۲. ضد تعریق ها، عرق کردن بدن را با بستن موقتی منافذ پوست، کاهش داده و خوشبو کننده های بدن با افزایش خاصیت اسیدیته پوست باعث کاهش بوی بد عرق می‌شوند.

و نهایتا پیشنهاد ما استفاده از محصول خوشبو کننده بدن عطرینه است که علاوه بر فواید ذکر شده در این مطلب، دارای بوی مطبوع و رایحه‌ای ماندگار است که حس خوب و سرزندگی را به شما هدیه خواهد داد.

 

برچسب‌ها: ، ، ،


رقیب دیجی‌کالا با ترکیب سرمایه‌گذار ایرانی و خارجی آماده ورود به بازار ایران است

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در آینده‌ای نزدیک، دیجی‌کالا دیگر تنها فروشگاه اینترنتی بزرگ ایران نخواهد بود و یک تیم با ترکیب سرمایه‌گذار ایرانی و خارجی که آخرین مراحل کار خود را پیش می‌برد، در حال آماده‌سازی خود برای ورود به بازار ایران است. این بازیگر جدید که «بامن شاپ» نام دارد، احتمالاً قرار است مدلی شبیه به «eBay» را در ایران ارائه دهد تا کاربران هم در کنار فروشندگان، به شکلی امن قابلیت خرید و فروش داشته باشند.

ابتدای اسفند ۹۷، بامیلو از رقابت با دیجی‌کالا کنار رفت و پس از چند ماه، حتی دامنه این فروشگاه نیز بازدیدکنندگان را به سمت «اسنپ مارکت» هدایت کرد. اما بر اساس شنیده‌ها، قرار نیست دیجی‌کالا به عنوان تنها فروشگاه اینترنتی بزرگ در حوزه تجارت الکترونیکی ایران باقی بماند.

از سوی دیگر شنیده می‌شود که «آپ» در فروشگاه جدید سرمایه‌گذاری کرده است. روابط عمومی آپ در پاسخ به درخواست دیجیاتو مبنی بر تایید یا تکذیب این خبر، اعلام کرد که «عده‌ای از سهام‌داران آپ در این فروشگاه سرمایه‌گذاری کرده‌اند نه خود شرکت آپ». بررسی‌های بیشتر دیجیاتو نشان می‌دهد که پای یک سرمایه‌گذار ترک هم در میان است. با این حال مشخص نیست به جز «سهام‌داران آپ»، سرمایه‌گذار ایرانی دیگری نیز در این پروژه مشارکت دارد یا خیر.
زمان دقیق آغاز به کار بامن شاپ، هنوز اعلام نشده است اما دیجیاتو می‌تواند تایید کند که چند شخص باتجربه در حوزه تجارت الکترونیکی، از جمله چند مهره‌ی کلیدی که قبلاً در بامیلو فعال بوده‌اند، در فروشگاه جدید حاضر خواهند بود.

البته این مسئله به معنای آن نیست که فروشگاه جدید قرار است صرفاً سیاست‌های بامیلو را ادامه دهد، بلکه شنیده می‌شود که پلتفرم جدید قرار است ترکیبی از چند ایده برای حل برخی مشکلات موجود در فضای تجارت الکترونیکی ایران باشد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که سیستم کاری فروشگاه جدید، اجازه فروش محصولات (یا خدمات) از طریق کاربر به کاربر، مانند دیوار یا شیپور را هم ارائه دهد. به نظر می‌رسد این فروشگاه بر کلیدواژه «امنیت» در خرید و فروش تاکید بسیاری دارد؛ چیزی که بر خلاف دیوار و شیپور، در «eBay» بیشتر قابل مشاهده است.

اما بامن شاپ چگونه قرار است با دیجی‌کالا که بازدید میلیونی دارد و می‌توان ۱.۷ میلیون تنوع محصول در آن یافت، رقابت کند؟ این احتمال وجود دارد که فروشنده‌ها در ابتدای فعالیت این پلتفرم، کمیسیونی صفر درصدی یا بسیار پایین پرداخت کنند. دیجی‌کالا در سه سال اخیر ۳۰ هزار فروشنده را در مارکت پلیس خود جذب کرده است و پرداخت کمیسیون پایین‌تر مشخصاً برای فروشندگان جذاب خواهد بود. نکته دیگر، تعداد کاربران آپ است که احتمالا می‌تواند در رشد این پلتفرم تاثیرگذار باشد. در حالی که آپ اکنون در کافه بازار ۱۱ میلیون نصب فعال دارد، دی ماه سال گذشته مدیرانش در یک نشست خبری با رسانه‌ها گفته بودند که «تعداد مشتریان آپ از مرز ۳۵ میلیون کاربر گذشته است».

منبع خبر: دیجیاتو


مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

به طور کلی طراحی سایت با وردپرس از بهترین گزینه‌ها برای شروع ساخت یک سایت جدید به شمار می‌رود. با این وجود استفاده از وردپرس برای طراحی هرگونه سایتی بهترین گزینه نیست. انتخاب گزینه‌ی صحیح مستلزم داشتن آگاهی کافی از امکانات و مزایا و معایب موجود در سیستم‌های مدیریت محتوا می‌باشد.

 

در این نوشته تلاش می‌کنیم مهم‌ترین نکات مثبت و منفی طراحی سایت با وردپرس را فهرست کنیم.

  
مزایای طراحی سایت با وردپرس

  • امکان نصب و استفاده‌ی کاملا رایگان
  • وجود هزاران افزونه برای اضافه کردن امکانات جدید
  • وجود هزاران قالب رایگان و تجاری برای تعیین به عنوان ظاهر سایت
  • امکانات سئو خوب
  • امکان ایجاد چندین سایت روی یک هسته( با استفاده از وردپرس شبکه )
  • قابلیت توسعه‌ی زیاد برای افزودن امکانات جدید
  • بزرگ بودن جامعه‌ی طراحان سایت و برنامه‌نویسان وردپرس
  • به‌روزرسانی منظم برای افزوده شدن امکانات جدید و رفع مشکلات کاربردی و امنیتی
  • وجود مستندات زیاد و خوب به زبان فارسی و انگلیسی برای بخش کاربری و بخش برنامه‌نویسی
  • امکان طراحی فروشگاه اینترنتی با نصب افزونه‌ی ووکامرس
  • مدیریت و استفاده‌ی آسان
  • نگهداری نسخه‌های قدیمی محتوا برای جلوگیری از خطاهای احتمالی
  • دسترسی‌های مختلف برای نویسندگان سایت
  • محیط مدیریت واکنش‌گرا برای استفاده روی موبایل
  • وجود چندین افزونه برای طراحی سایت دوزبانه و چندزبانه
  • وجود افزونه‌هایی برای ایجاد شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفتگو

 

معایب طراحی سایت با وردپرس

  • در معرض خطر بودن بیشتر به دلیل متن‌باز بودن و پرکاربرد بودن
  • کاهش امنیت سیستم در هنگام استفاده از افزونه‌های متعدد
  • سرعت کمتر سیستم به دلیل امکانات زیاد به ویژه هنگام نصب افزونه‌های متعدد
  • دشوار بودن تنظیمات تخصصی برای رسیدن به حالت ایده‌آل از نظر سرعت و سئو
  • احتمال بیشتر مواجه شدن با طراحان سایت مبتدی و تحویل گرفتن یک سایت با کیفیت پایین
  • عدم پاسخگویی مناسب در حجم زیاد محتوا یا حجم زیاد بازدید
  • عدم امکان طراحی سایت‌هایی با ویژگی‌های سفارشی زیاد

 

منبع مطلب: روکا وب


DNS چیست و چگونه کار می‌کند؟

همانطور که اطلاع دارید، اینترنت با استفاده از IP Address ها کار می‌کنه. پس برای دسترسی به یک سایت، باید به آی پی سرور اون سایت مراجعه کنیم. دی ان اس یا DNS دقیقا همین کار رو برای ما انجام خواهد داد. اگر می‌خواهید بدانید DNS چیست باید عرض کنم که DNS یا Domain Name System (که البته بیشتر دوستان فکر می‌کنند Domain Name Server هست. 🙂) مثل یک دفترچه تلفن برای دسترسی به اینترنت هست. معمولا شما نمی‌توانید برای باز کردن یک سایت از آی پی استفاده کنید. چون حفظ کردن این آی پی برای شما کار آسانی نیست. اما به راحتی با حفظ کردن ادرس سایت می‌توانید به این آدرس دسترسی مستقیمی داشته باشید.

هر دستگاهی که به اینترنت یا یک شبکه کامپیوتری وصل باشه یک آی پی مختص به خود خواهد داشت. همین حالا ممکن است یک موبایل کنار شما باشه که به وای فای محل کار یا منزل شما متصل هست. این تلفن هم یک آی پی لوکال مختص به خود داره. مثلا: 192.168.1.20 یا اگر خیلی حرفه‌ای و با کلاس هستید یعنی ipv6 استفاده می‌کنید، آی پی تلفن شما می‌تونه 2400:cb00:2048:1::c629:d7a2 باشه.

 

 DNS چیست؟

همانطور که گفتیم DNS مثل یک دفترچه تلفن کار می‌کند. مثلا شما تلفن دوستی که ۴ سال پیش با او دیداری داشته‌اید را ممکن است به یاد نداشته باشید، اما با وارد کردن نام او در Contacts تلفن همراه خود به راحتی او را پیدا کرده و با او ارتباط برقرار خواهید کرد.

دقیقا در اینترنت هم چنین قضیه‌ای وجود دارد. شما با استفاده از DNS ها می‌توانید به راحتی اطلاعات را روی سرور سایت مورد نظر پیدا کرده و به آن دسترسی مستقیم داشته باشید.

پس DNS یک HostName مثلا ns1.mihanwp.com را به ای‌پی مورد نظر شما، مثلا 116.203.100.205 متصل خواهد کرد. در واقع زمانی که شما دامنه mihanwp.com را در مرورگر خود وارد می‌کنید، مرورگر در پس زمینه داستان آی پی سرور سایت شما را پیدا کرده و به این سرور متصل خواهد شد.

 

 DNS چگونه کار می‌کند؟

خب تا اینجا متوجه شدیم که DNS چیست اما جستجو و پیدا کردن اطلاعات یک وب‌سایت در چند مرحله انجام می‌شود. این مراحل به این ترتیب اجرا می‌شوند.

کاربر ادرس سایت شما را در مرورگر خود وارد می‌کند و این درخواست شروع به حرکت در دنیای اینترنت خواهد کرد. DNS recursive resolver این درخواست را دریافت می‌کند.

حالا Resolver یک DNS root nameserver را بصورت کوئری ایجاد خواهد کرد تا کار بصورت صحیح ادامه یابد.

سپس DNS root nameserver به Resolver با استفاده از اطلاعات TLD پاسخ می‌دهد. TLD یا Top Level Domain همان مرجع اصلی صادر کننده دامنه شماست. مثلا برای دامنه hosseinirad.ir باید از TLD دات آی آر اطلاعات جمع آوری شود.

حالا Resolver با TLD دامنه ارتباط برقرار کرده و درخواست اطلاعات می‌کند.

TLD نیم سرور های این دامنه را تحویل می‌دهد.

و سپس recursive resolver درخواست خود را به نیم سرور ارائه شده ارسال خواهد کرد.

در نهایت نیم سرور به آی پی آدرس سرور شما متصل خواهد شد و اطلاعات توسط مرورگر از سرور سایت شما دریافت می‌شود.

معمولا این فرایند در عرض چند صدم ثانیه انجام می‌شود.
 

منبع مقاله: میهن وردپرس


چگونه در شرکت های برنامه نویسی استخدام شویم؟

چگونه در شرکت های برنامه نویسی استخدام شویم؟

 

آماده شدن برای مصاحبه و استخدام در شرکت های برنامه نویسی قطعا به چیزهایی بیشتر از دانش برنامه نویسی نیاز دارد. هر کدام از این شرکت ها، فرآیند استخدامی خاص خود را برای استخدام برنامه نویسان دارند. فرآیندی که روز به روز چالش برانگیزتر و سخت تر می شود. اما این فرآیندها چگونه انجام می شوند و شامل چه مراحلی هستند؟ شانس ما برای استخدام در شرکت های برنامه نویسی از کدام روش بیشتر است؟ چه مواردی را باید قبل از شرکت در آزمون های استخدامی رعایت کنیم تا شانس ما از سایر رقبا بیشتر باشد؟

اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید و با فرآیند مصاحبه و استخدام برنامه نویس آشنا شوید، ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید!

 

فرآیند استخدام در شرکت های برنامه نویسی چگونه است؟

در سال های اخیر میزان استخدام برنامه نویسان، به خصوص برنامه نویسان وب و گوشی های هوشمند در ایران افزایش یافته است. به همین دلیل افراد زیادی به یادگیری زبان های برنامه نویسی علاقه مند شده اند. اما از طرفی دیگر همین عامل باعث ورود برنامه نویسانی بی کیفیت و مبتدی به بازار کار شد. برنامه نویسانی که هنوز تجربه کافی برای ورود به بازار کار را نداشته و معمولا دانش فنی پایینی نیز دارند. این عامل شرکت های برنامه نویسی و مشتریان را با چالش های زیادی رو به رو کرده است.

بنابراین شرکت های برنامه نویسی و کارفرمایان صرفا به رزومه و نمونه کارهای افراد توجه نمی کنند، بلکه آن ها فرآیندهای گوناگونی را برای اطمینان حاصل کردن از مهارت های کارجویان و داوطلبان طراحی کرده اند. پس می توان اینگونه نتیجه گرفت که یکی از مهم‌ ترین چالش‌ های شرکت های برنامه نویسی، استخدام برنامه نویس جدید است. همانطور که اشاره شد، شرکت های برنامه نویسی از روش های مختلفی برای استخدام برنامه نویس استفاده می کنند. پس بیایید در ادامه با برخی از مهمترین و متداول ترین چالش ها و روش های احتمالی در زمان استخدام برنامه نویسان آشنا شویم.

 

مصاحبه های پی در پی با کارجویان برای استخدام در شرکت های برنامه نویسی

انجام مصاحبه برای استخدام برنامه نویس ، یکی از متداول ترین روش های ارزیابی کارجویان است. معمولا از این روش به صورت مستقل و یا در کنار روش های دیگر برای آزمایش داوطلبان استفاده می شود. البته امروزه معمولا مصاحبه ها به صورت یک مرحله ای و تک بعدی نیستند، بلکه در چندین مرحله انجام می شوند. این بدین معناست که برنامه نویسان باید آمادگی مصاحبه با افراد مختلفی را داشته باشند. با این روش آن ها از جنبه های مختلفی مانند میزان مهارت های نرم، میزان انتظارات از آینده شغلی، مهارت های فنی و .... مورد ارزیابی قرار می گیرند. برخی از این مصاحبه ها به صورت زیر می باشند :

  • مصاحبه با تیم یا مدیر فنی : به منظور ارزیابی مهارت های فنی برنامه نویسان، معمولا از این نوع مصاحبه استفاده می شود.
  • مصاحبه با مدیریت نیروی انسانی : این مصاحبه بیشتر با هدف بررسی مهارت های نرم و میزان انتظارات فرد از شرکت انجام می گیرد. معمولا این نوع مصحابه در شرکت های کوچکتر توسط مدیر عامل انجام می شود.
  • مصاحبه با مدیر عامل : در بعضی از موارد مصاحبه هایی مستقیم با مدیر عامل نیاز می باشد. مثلا برای استخدام برخی از سِمت هایی مانند مدیر فنی، برنامه نویس ارشد و....

شرکت های مختلف با توجه به اهداف و اولویت هایی که دارند، مصاحبه های گوناگونی را با کارجویان انجام می دهند. در این روش معمولا افرادی که رزومه قابل قبولی دارند و واجد شرایط استخدام در شرکت های برنامه نویسی هستند، برای مصاحبه فرا خوانده می شوند. البته این روش معمولا دارای ضعف ها و کمبودهایی است و نمی تواند تضمینی برای استخدام برنامه نویس مناسب باشد. زیرا برخی از این افراد برخلاف اینکه مصاحبه و رزومه قابل قبولی را ارائه می دهند، در آینده بازدهی خوبی از خود نشان نمی دهند. به همین دلیل شرکت ها معمولا از سایر روش های استخدامی در کنار این روش ها استفاده می کنند که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

 

تعریف پروژه های برنامه نویسی و ارائه آن ها

برخی از شرکت های برنامه نویسی، پروژه خاصی را برای برنامه نویسان مشخص می کنند و از آن ها می خواهند که در زمان مشخص شده آن را آماده کنند. معمولا بیشتر این پروژه ها از سطح متوسط بالاتر هستند و چالش های متفاوتی را در بر دارند. با این روش آن ها بر اساس میزان کیفیت، خلاقیت، شیوه کدنویسی و سایر موارد دیگر برنامه نویسان را مورد ارزیابی قرار می دهند. اما همچنان امکان دارد برخی از افراد پروژه های خود را به دیگران بسپارند و خودشان آن ها را کدنویسی نکنند.

بنابراین پس از ارزیابی پروژه های دریافتی داوطلبان، مناسب ترین گزینه ها را انتخاب می کنند. سپس افرادی که پروژشان قابل قبول بوده است را دعوت می کنند تا مراحل طراحی، دلایل استفاده از روش های مختلف و سایر موارد مرتبط با پروژه را در مقابل تیم فنی ارائه دهند. در این روش برنامه نویسان باید قادر باشند از پروژه خود دفاع کنند و پاسخگوی سوالات فنی مرتبط باشند. با این روش شرکت ها می توانند از میزان مهارت های آن ها اطمینان حاصل کنند و با خیالی راحت به استخدام آن ها بپردازند. میزان سختی پروژه ها برای استخدام در شرکت های برنامه نویسی معمولا به عوامل مختلفی بستگی دارد، عواملی مانند :

  • سطح پروژه تعریف شده
  • میزان انتظار شرکت از داوطلبان
  • میزان تسلط برنامه نویس به موارد فنی
  • نحوه ارائه و فن بیان پروژه
  • و ....

 

تعیین دوره های کارآموزی مدت دار برای استخدام در شرکت های برنامه نویسی

بسیاری از شرکت های برنامه نویسی، به روش های تعریف پروژه اختصاصی و انجام مصاحبه برای استخدام برنامه نویسان بسنده نمی کنند. شاید این روش ها راه های مناسبی برای به چالش کشیدن مهارت های فنی و ارتباطی برنامه نویسان باشد، اما همچنان آن ها اعتقاد دارند که نمی توانند عملکرد آن‌ ها را در بلند مدت تضمین کنند. بنابراین آن ها از روشی به نام تعیین دوره های کارآموزی مدت دار برای استخدام برنامه نویسان استفاده می کنند. این روش یکی از بهترین شیوه هایی است که می تواند افراد جدید را از همه ابعاد مورد آزمایش قرار دهد و عیار آن ها را مشخص کند.

در این روش معمولا برنامه نویسان با حقوق پایه مشخصی استخدام می شوند. سپس برای افزایش حقوق، بهرمندی از مزایا، ارتقا سمت و در نهایت استخدام رسمی و دائمی باید دوره مشخصی را به اتمام برسانند. بنابراین برنامه نویس باید بتواند در طول دوره زمانی تعیین شده، خود را به عنوان فردی تاثیرگذار و مثبت به اثبات برساند و شایستگی های خود را به شرکت نشان دهد. این دوره ها معمولا به صورت سه ماهه، شش ماهه و یا حتی یکساله می باشند.

 


انواع خوشبو کننده ها و تفاوت های آن ها

اغلب اوقات هنگام خرید یک محصول خوشبو کننده کلماتی مانند: خوشبو کننده گازی، خوشبو کننده اتوماتیک، خوشبو کننده ارزان، خوشبو کننده ژلی و… به گوشمان خورده است. اما سوال اینجاست که آیا هر محصول خوشبو کننده ای مناسب است؟ آیا نیاز ما را در حوزه ی معطر سازی هوا به شیوه ای سالم می تواند برطرف سازد؟ در این مقاله به معرفی انواع خوشبو کننده ها و تفاوت های آنها می پردازیم.

 

در حوزه ی محصولات تلطیف هوا سه دسته کلی وجود دارد:

  • خوشبو کننده های گازی که معمولا دستگاه اتوماتیک هم دارند.

  • خوشبو کننده های مایع که به صورت دستی اسپری می شوند.

  • خوشبو کننده های جامد و ژلی.

 

اما در این بین، رایج ترین نوع خوشبو کننده ها، خوشبو کننده های گازی هستند. در جنگ جهانی دوم برای اولین بار مکانیسم مایع تحت فشار ابداع شد. در آن زمان برای فراری دادن حشرات، سم را تحت فشار داخل قوطی ها پر می کردند تا حمل و استفاده از آن ها در شرایط جنگی راحت تر باشد.

بعدا این ایده مطرح شد که میتوان از این مکانیسم برای آزاد سازی رایحه هم استفاده کرد. در دهه ی ۷۰ میلادی به دلیل مضراتی که این خوشبو کننده ها برای محیط زیست، لایه ازون و انسان داشتند؛ استفاده ی از آن ها طبق قوانین بهداشتی ممنوع شد و به جای استفاده از گازهای مضر از گازهایی مانند پروپان و بوتان در آن ها استفاده شد. البته خود این گاز ها هم برای گرمایش کره زمین و هم برای انسان های حساس مضر هستند.

 

مضرات خوشبو کننده های گازی:

  • خوشبو کننده های گازی چون در حالت گازی هستند، ابتدا جریان هوا آن ها را جابجا می کند. یعنی خیلی سریع از محیط خارج می شوند. مثلا تهویه سرویس ها خیلی سریع آن ها را مکش کرده و به بیرون انتقال می دهد. به همین دلیل مجبور به استفاده از دستگاه اتوماتیک هستند که هر چند دقیقه یکبار آن ها را در فضا پخش کند.
  • این اسپری ها در جایی که بوی بد وجود داشته باشد، بوها را با هم مخلوط می کنند. یعنی عملا فضا را سنگین تر می کنند.
  • این اسپری ها به دلیل اینکه در ساختارشان از موادی مانند پروپان و بوتان و گازهای مشابه استفاده می شود، هم برای بدن انسان و سیستم تنفسی و هم برای محیط زیست مضر هستند. معمولا افراد حساس خیلی سریع به این گاز ها واکنش داده و سردرد می شوند. علامت آتش زا بودن پشت قوطی این محصولات، به دلیل وجود همین مواد است.

 

خوشبو کننده های مایع نیز اولا صرفا خوشبو کننده هستند و بحث خنثی کنندگی را ندارند. ثانیا اینکه عطر استفاده شده در ساخت آن ها عموما عطرهای صنعتی است. خوشبو کننده های مایع بسته به نوع امولسیفایر های بکار رفته در ساخت شان می توانند حساسیت زا باشند یا نباشند؛ که این بستگی به فرمولاسیون و کیفیت مواد سازنده آن ها دارد. عطرهای صنعتی بوی خوبی دارند اما مشخص نیست این بوی خوب دقیقا بوی چیست! این عطرها یا ترکیبات آروماتیک هستند یا بیس اتیل استات دارند.

 

خوشبو کننده های جامد نیز به دلیل محدودیت در میزان استفاده و آزاد سازی رایحه توفیق چندانی در بازار پیدا نکرده اند.

 

اما در مورد خوشبو کننده های عطرینه این نکته را یاد آور می شویم که عطرینه صرفا خوشبو کننده نیست؛ بلکه یک محلول چند منظوره است. یعنی با محصولاتی که به عنوان خوشبو کننده، چه گازی و چه مایع، وجود دارد متفاوت است و تفاوت آن در خنثی کنندگی بوهای نا مطبوع و ضد عفونی کردن سطوح است. از همین امروز عادت کنید از واژه ی محلول چند منظوره بجای خوشبو کننده استفاده کنید. خاصیت خنثی کنندگی عطرینه موجب می شود تا بو ها با هم مخلوط نشوند. اسپری خوشبو کننده هوا عطرینه، بوی سیگار، سرویس بهداشتی، غذا، حیوانات خانگی و بوهایی از این قبیل را که عموما بعنوان بوهای ارگانیک شناخته می شوند، به راحتی خنثی می کند. ضمن این که از لحاظ سلامت، سالم ترین محصول در حوزه ی تلطیف هوا به شمار می رود.

 


دنیای بدون خشونت

چون خلقت مصوّر گشت، هر ذره خاک در پیچ و خم هستی، به دنبال مرکز و محور حقیقت سرگشته و حیران به عشق پیوست و با جان یافتن ز منبع نور، در قالب انسان به ظهور رسید. این حقیقت، جلوه ای از جمال یار بود که ظهور معرفت را در زیباترین تصویر آفرینش، به حقیقتی جاوید پیوند زد. در این هستی بی کران ذرات خاک، سرگشته و مست یار، عاشقانه غرق نور همبستر زمین خاکی گشتند تا زین وصل و هجر، چهره نوینی از آفرینش را مزین به لطف و رحمت یار نمایند.

هر ذره بی نشان چو فریاد نمود

          مستانه ز خود برید، بیداد نمود

در حبس اگر فسرد روزی ز هوس

          با عشق تو این زمانه آزاد نمود

امروز، جدایی این ذرات از وصل، حکایت غریبی است که حیات بشر را درگیر خطایی جبران ناپذیر ساخته و امید داشتن دنیایی بدون خشونت را فریاد می زند، دنیایی که دیگر در آن، انسانیت پایمال حکم و رأی ابلهان قرار نمی گیرد. محفلی از انس و محبت که وحدت و شور را به ارمغان می آورد، جایی که درک ارزش جان، حقیقت نخستین خلقت را آشکار می سازد و بخشش جای انتقام می نشیند تا انسان بودن خوی حیوانیت را از بین برده و عشق را به ذرات بی جان خاک هدیه کند تا در نهایت ، خلقت نوینی از انسان به بستر ظهور رسد.

زمانی که حقیقت در اجزاء وجود، نشانه های معرفت را آشکار نماید، ما شاهد دنیای بدون خشونت خواهیم بود، دنیایی که در آن جنسیت دیگر یک نماد، رمز برتری و ارزش جاهلانه نیست. در چنین دنیایی، هر ذره خاک جان یافته عشقی عظیم است و این قالب تن، دیگر نماد برتری نخواهد بود. زن و مرد یک نشانه برای یافتن حقیقت زندگی و عشق ورزی خواهند بود نه یک نماد برای خشونت، تعصب و پا نهادن بر ارزش های انسانی. متأسفانه در دنیای امروز، برخی از جوامع زن را مورد خشونت بی رحمانه قرار می دهند. این حرکت، در واقع نابودی اصل انسانیت و ارزش های نابی است که از ابتدا ی خلقت، در وجود انسان نهادینه گشته و امروز در دام جهل نابود گردیده است.


روش های افزایش اتوریتی دامنه

در این مقاله ۹ روش آسان و کاربردی برای افزایش آتوریتی دامنه آورده شده که لازم است از ابتدای ساخت و طراحی سایت مدنظر قرار بگیرد.

عوامل مختلفی برای تعیین رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو وجود دارد که گوگل از آن‌ها استفاده می کند. یکی از این عوامل که سالیان سال است دارای اهمیت بالایی می باشد، آتوریتی دامنه سایت است.
اتوریتی دامنه یا همان Domain Authority معیاری است که توسط شرکت Moz توسعه داده شده است. هرچه اتوریتی دامنه بالاتر باشد، احتمال افزایش رتبه در گوگل بیشتر می شود. در نتیجه ترافیک بیشتری وارد سایت می شود و در نهایت به اهداف فروش نزدیک تر می شویم. همچنین افزایش اتوریتی دامنه، راه خوبی برای سنجش میزان تلاش های سئو کار و مقایسه کردن قدرت وبسایت با وبسایت های رقیب است.

 
با وجود اهمیت بالایی که آتوریتی دارد و تاثیر فوق العاده ای که روی رنکینگ سایت در بحث سئو سایت دارد، لازم است تمام توان خود را برای افزایش آتوریتی دامنه وب سایتتان به کار گیرید.


۹ روش ساده برای افزایش اتوریتی دامنه:

 

۱٫ انتخاب دامنه مناسب

اگر تازه میخواهید سایت طراحی کنید، دامنه ای را انتخاب کنید که متناسب با حوزه فعالیتتان باشد. تناسب نامه دامنه با نوع فعالیت سایت نه تنها به هدفمند بودن نام وبسایت برای گوگل کمک می کند بلکه باعث یادآوری بهتر برای کاربران می شود. همچنین دامنه را برای سه تا پنج سال خریداری کنید. عمر دامنه بیشتر برای سئو بهتر است.

 

۲٫ بهینه سازی محتوای On-Page

سئو سایت و بهینه سازی سایت مناسب نه تنها برای افزایش رنکینگ در نتایج جستجو اهمیت دارد بلکه باعث افزایش آتوریتی نیز می شود. بنابراین اگر می خواهید آتوریتی سایتتان را افزایش دهید، مطمئن شوید که تمام کدهای سایت و صفحاتش، طبق اصول سئو نوشته شده اند. استفاده از متا تگ های مهم سئو و تمام برچسب های لازم را در نظر داشته باشید. از همه مهم تر اصول مطلب نویسیبر اساس اصول سئو و بهینه سازی تصاویر را مدنظر قرار دهید.

 

۳٫ ایجاد محتوای جذاب

برای به دست آوردن بک لینک با کیفیت از دامنه هایی که رنک و آتوریتی بالایی دارند، نیاز دارید محتوا و مطالب جذابی را به صورت منظم در وبسایتتان منتشر کنید. اگر محتوای سایتتان کیفیت خوبی داشته باشد، افراد مختلفی آن را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. این موضوع به افزایش آتوریتی سایت شما کمک می کند. هرچه محتوای سایت بهتر باشد بک لینک بیشتری می گیرد. به عبارتی مطالبی که منتشر می کنید باید مرتبط با برند و حوزه کاریتان باشد. آموزنده، و خلاق بوده و به خوبی بیان شده باشد.

 

۴٫ بهبود لینک سازی داخلی

بسیاری از وبمسترها آنقدر نگران گرفتن بک لینک هستند که اهمیت لینک سازی داخلی را نادیده می گیرند. لینک های داخلی به بازدیدکنندگان کمک می کند تا سریع تر به آنچه که دنبالش هستند برسند، در نتیجه به جلب رضایت کاربر کمک می کند. همچنین اگر کاربر پست های پی در پی را دنبال کرده باشد، با کمک لینک های داخلی بهتر می توان مسیر بازگشت خود را پیدا کند. بهبود لینک سازی داخلی یاعث جلوگیری از ناامیدی بازدیدکنندگان شده و باعث نگه داشتن طولانی مدت ان ها در سایت می شود. علاوه بر این، گوگل و دیگر موتورهای جستجو صفحات سایت را بهتر کشف و ایندکس می کنند.

 

۵٫ حذف لینک های مخرب

برای افزایش اتوریتی دامنه هرچند وقت یک بار، بک لینک های سایتتان را بررسی کنید تا اگر لینک نامناسبی دیدید فورا پاک کنید. حذف بک لینک های نامناسب سئو از سایت، باعث حفظ اعتبار سایت و افزایش آتوریتی دامنه می شود. همچنین لینک های خروجی از سایت شما به سایت های مخرب باید حذف شود. علاوه بر این لینک های اشتباهی که در لینک سازی داخلی ایجاد کرده اید را اصلاح نمایید. برای این کار افزونه هایی نیز تعریف شده است. مثلا در وردپرس افزونه ای به نام SEO Pressor کار را آسان می کند.

 

۶٫ موبایل فرندلی بودن سایت

تعدادی زیادی از کاربران آنلاین، از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. اگر وب سایت شما برای موبایل بهینه نشده، پس هنوز خیلی عقب هستید. عجله کنید. وبسایتتان را موبایل فرندلی کنید. کاربرانی که نتوانند وبسایت را روی تلفن همراه خود ببینند به سادگی سایت را می بندند و این کار خطر بزرگی در جهت افزایش Bounce Ratte سایت شما خواهد بود. علاوه بر کاربران، گوگل نیز علاقه چندانی به سایتتان نخواهد داشت و این موضوع را در رتبه بندی سایتتان حتما در ذهن خواهد داشت. برای بررسی موبایل فرندلی بودن سایت، به لینک Mobile Friendly Test مراجعه کنید.

 

۷٫ برندسازی

برای افزایش اتوریتی دامنه وبسایت های مرتبط با حوزه کاری خود را بشناسید. پس از آن سعی کنید مطالب قوی بنویسید و در آن به معرفی خود بپردازید. انتشار مطالب غنی در وبسایت های معتبر مرتبط باعث برندسازی با سئو می شود. همچنین دریافت بک لینک از چنین وبسایت هایی ارزش بالایی دارد و آتوریتی دامنه را افزایش می دهد.

 

۸٫ افزایش سرعت سایت

سرعت بارگذاری پایین می تواند تاثیرات تند و زننده ای را روی کاربران داشته باشد. اکثر کاربران صبر زیادی برای لود شدن یک صفحه ندارند و اگز این زمان خیلی بکشد، سایت را به طور کامل ترک می کنند. برای افزایش سرعت سایت خود می توانید از وبسایت GTmetrix یا Google PageSpeed کمک بگیرید.

 

۹٫ شبکه های اجتماعی

از آنجا که سیگنال های اجتماعی عوامل رتبه بندی بزرگی هستند، لازم است محتوای خود را در رسانه های اجتماعی ترویج دهید تا این سیگنال ها را بدست آورید. در غیر این صورت، محتوای شما فقط مختص سایت خودتان است و انچنان که باید آتوریتی نمی گیرید. مطالب سایت خود را در شبکه های اجتماعی بازنشر کنید و مطمئن باشید فالوورهایتان آن ها را دوست خواهند داشت و لایک و کامنت خواهید گرفت. همچنین دکمه های انتشار در سوشال را مستقیما در پست های سایتتان قرار دهید.

 

جمع بندی:

افزایش اتوریتی دامنه به چند دلیل مهم است. این عامل امکان سنجیدن وضعیت کلی وبسایت را می دهد. می توانید آتوریتی سایتتان را با آتوریتی سایت رقیب مقایسه کنید و وضعیت کنونی خود را بررسی نمایید. با تشخیص این مورد می توانید قدرت وبسایت ها را از روی آتوریتی آن ها تا حد زیادی بررسی کنید. یکی از عموامل مهمی که در گرفتن بک لینک اهمیت دارد آتوریتی است. افزایش آتوریتی تا حد زیادی به بهبود سئو سایت کمک می کند.

 

منبع مقاله: آموزش بهینه سازی سایت


آموزش رایگان سئو

در حوزه سئو افرادی با روشهای سئو کلاه سیاه، با دور زدن قوانین گوگل و موتور های جستجو و دست به دامان روش های غیر متعارف، برای ارتقای رتبه خود در موتور های جستجو و گوگل اقداماتی انجام می دهند. جنگ میان اسپمر ها (کلاه سیاه کاران) و موتور های جستجو به خصوص گوگل، همیشه ادامه دارد.

یک نا متخصص سئو کلاه سیاه مبتدی فقط روش های منسوخ شده را می داند و یا نتیجه نمی گیرد و یا در کوتاه مدت نتیجه می گیرد و پس از مدت کوتاهی، نتیجه حاصل شده او از بین می رود. در دنیای سئو روشهایی درست و نادرست داریم که به این نوع به کارگیری روشها این اصطلاحات را میتوان نام برد:

 

  1. سئوی کلاه سیاه
  2. سئو کلاه خاکستری
  3. سئوی کلاه سفید

 

مراحل مهم بهینه سازی سایت را که حتما باید بیاموزید:

 

۱- بهینه سازی تگ عنوان (title)

۲- متا تگ توضیحات – Meta Desscription (اکنون کمی بی اهمیت تر شده است).

۳- بهینه سازی تصاویر با استفاده از مشخصه Alt و Title که به ترتیب به معنی متن جایگزین عکس و عنوان عکس می باشند.

۴- ایجاد ساختار آدرس دهی مناسب و url های قابل فهم

۵- ایجاد لینک های داخلی مناسب (internal links)

۶- بهینه سازی لینک های خروجی

۷- بهینه سازی تگ های Heading و عناوین (شامل عنوان اصلی صفحه، عناوین و متنون مرتبط و …)

۸- درصد مناسب کلمات کلیدی نسبت به متن (این موضوع اکنون با بروز رسانی های گوگل تقریبا بی اهمیت شده است). اکنون هر متنی طبیعی و بدون توجه به گوگل و برای کاربر نوشته شده باشد، مناسب است و درصدی در کار نیست.

۹-درصد مناسب نسبت متن به کد (Text to HTML Ratio)

۱۰ – قالب بهینه شده و ساختار مناسب سایت و مورد پسند کاربر (UX مناسب)

۱۱- خودداری از دامنه پارک شده و مطالب کپی از سایت های دیگر یا سایر صفحات سایت خود.

۱۲- خالی نبودن صفحات سایت (صفحاتی که فقط شامل عکس و عنوان هستند مناسب نیستند). مثلا صفحه ای که حاوی لیست محصولات است، باید، محصولات لیست شده آن، علاوه بر عکس و عنوان، دارای شرح کوتاهی باشند و هر کدام از محصولات آن نیز در صفحه جداگانه ای با url اختصاصی دارای مشخصات و شرج کاملی باشند(علاوه بر عنوان و تصویر)

۱۳- خودداری از javascript base بودن و سایت Full Flash . برای مثال، در لیست محصولات سایت، وقتی روی هر محصول کلیک می شود، صفحه جداگانه ای باز شود که در آن درباره آن محصول مفصل نوشته شده است و از باز شدن یا Highlight شدن محصول موقع کلیک در همان پنجره با جاوااسکریپت پرهیز شود.اگر هم به این شکل عمل می شود، لینکی وجود داشته باشد که کاربر را به صفحه اختصاصی آن محصول منتقل کند.همچنین سایت های فلش سئو نمی شوند.لذا از طراحی سایت با Flash پرهیز کنید.

14– سرعت بارگذاری مناسب صفحات. طراحی صفحاتی که حجم بیشتر از ۵۰۰ KB دارند، (و در مواقعی تا ۱ MB) ، از فاکتور های منفی محسوب می شود.

عدد مطلقی برای استاندارد سرعت وجود ندارد. ولی معمولا حجم ۳۰۰ کیلوبایت برای هر صفحه حجمی مناسب تلقی می شود که اغلب هم امکان پذیر نیست.

15– عدم استفاده از لینک و متون مخفی و تگ ها و عناوین غیر مرتبط و خودداری از keyword stuffing

16– راه اندازی گوگل وب مستر تولز (Google Search Console) برای سایت و تعریف نقشه سایت. این مورد را نمی توان در دسته بهینه سازی داخلی سایت قرار داد.اما از موارد پایه سئو می باشد. 

سعی کردم در این مطلب به طور کامل ,جامع , آسان و کاربردی , شما را با تمامی ریز نکات آشنا کنم. متشکرم.

منبع: سئو روز


معرفی چند خوشبو کننده کفش خانگی

خوشبو کننده کفش یکی از مواردیست که بویژه در فصول گرم سال مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. دلیل این امر نیز افزایش میزان تعرق است. تعریق در کنار وجود باکتریها و آسیب‌های احتمالی پا از مهمترین عوامل ایجاد بوی بد پاست. برای رفع این معزل علاوه بر خوشبو کننده های کفش موجود در بازار، چندین راهکار خانگی نیز وجود دارد. در این مقاله به بررسی این راهکارهای خانگی ساخت خوشبو کننده های کفش خواهیم پرداخت.

 

۱٫ استفاده از تکه پارچه نرم و تمیز

با قرار دادن یک تکه پارچه نرم و تمیز درون کفش ها به مدت یک شب می‌توانید بوی بد کفش را بگیرید.

 

۲٫ نمک

نمک به عنوان یک جاذب رطوبت می‌تواند به خوشبوکننده‌گی کفش کمک نماید. کفش هایی از جنس کنف به ویژه هنگامی که بدون جوراب مورد استفاده قرار گیرند مستعد بو گرفتن هستند که با پاشیدن مقداری نمک در آن ها میتوان از آن جلوگیری کرد.

 

۳٫ چای کیسه ای سیاه

تانن موجود در چای سیاه خاصیت ضد باکتریایی داشته و به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی کفش می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

برای استفاده از چای کیسه ای سیاه بعنوان خوشبو کننده کفش، بایستی در ابتدا چای سیاه را به مدت دو الی سه دقیقه در آب جوش قرار دهید سپس خارج نموده و پس از خشک کردن به مدت یک ساعت درون کفش ها قرار دهید.

 

۴٫ جوش شیرین

مقدار کمی جوش شیرین را داخل کفش ها ریخته و اجازه دهید که تا صبح در داخل کفش ها باقی بماند. پس از مدت مذکور جوش شیرین را از کفش ها خارج نمایید. هنگام استفاده از جوش شیرین به عنوان یک خوشبو کننده کفش، به این نکته توجه کنید که برای کفش های چرم از این ماده استفاده نکنید، چراکه باعث خشکی کفش خواهد شد.

 

۵٫ سرکه

ترکیب سرکه و آب نیز راهکار مناسبی برای خوشبو کردن کفش است. با ترکیب سه واحد آب و یک واحد سرکه، محلولی به دست می‌آید که به دلیل خاصیت اسیدی به میکروب زدایی پا و کفش ها کمک کرده و به خوشبو کردن کفش ها کمک می‌کند.

 

۶٫ عصاره روغن ها

خوشبو کننده های کفش طبیعی در لیست ما جایگاه ویژه ای دارند. عصاره روغن هایی چون، اوکالیپتوس، میخک و یا روغن درخت چای را می‌توان به عنوان خوشبو کننده طبیعی مورد استفاده قرار داد. با آغشته کردن یک دستمال به این روغن ها و قرار دادن آن در کفش می توانید بوی بد کفش را از بین ببرید.

 

۷٫ الکل

ریختن مقداری الکل بر روی کفش علاوه بر ضد عفونی کردن محیط کفش، به خوشبو کردن کفش هم کمک می کند.

 

۸٫ پودر بچه

با ریختن مقداری پودر بچه درون کفش می‌توانید از بو گرفتن کفش ها جلوگیری کنید.

 

۹٫ قرار دادن کفش ها در فریزر!

در صورتی که راهکارهای پیشین در خوشبو کردن کفش شما موفقیت آمیز نبود، کفش ها را در یک نایلون گذاشته و در دمای پایین درون فریزر قرار دهید.

این کار باعث از بین رفتن باکتری‌هایی می‌شود که عامل ایجاد بوی بد کفش هستند. این باکتری ها در دماهای پایین از بین می روند. بنابراین بهتر است هر شب فرایند سرما دهی کفش ها را انجام دهید تا از شر بوی بد کفش ها رها شوید و کفش هایی خوشبو داشته باشید.

برخی از خوشبو کننده های کفش مانند الکل، محلول سرکه و فریز کردن، علاوه بر خاصیت خوشبو کنندگی، ضد عفونی کننده فضای درونی کفش نیز هستند. این خوشبو کننده رشد باکتری ها را کند کرده و از ایجاد بوی نامطبوع کفش جلوگیری می‌کند.

 

در این مقاله به صورت مختصر راهکارهایی ساده اما موثر برای خوشبو کردن کفش معرفی شد که با هزینه ای اندک قابل استفاده می‌باشند.

منبع مقاله: عطرینه


ربات افزایش فالوور اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟

کافی است در مورد راه‌های افزایش فالوور در اینستاگرام جستجو کنید تا با عبارت ربات اینستاگرام روبرو شوید. یک ربات که ظاهراً کمکتان می‌کند تا به سرعت فالوئرهای اینستاگرام خود را افزایش بدهید، فالوئرهای واقعی و ایرانیکه از قضا به صفحه شما هم علاقه دارند.

ربات اینستاگرام کم‌هزینه‌ترین و بهترین راه برای افزایش فالوئرها در اینستاگرام است. اما این ربات دقیقاً چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ در این مقاله قرار است پاسخ هر ۲ سوال را به شما بدهیم.

ربات اینستاگرام چیست؟

قبل از آنکه ربات اینستاگرام را به شما توضیح بدهم، لازم است در مورد یک روش متداول افزایش فالوور صحبت کنیم.

یکی از بهترین راه‌های جذب کردن فالوئرهای جدید برای یک پیج، تعامل با پیج‌های دیگر است. یعنی اینکه شما شروع به لایک کردن، کامنت گذاشتن یا فالو کردن آدمهایی بکنید که فکر میکنید به پیج شما علاقهمند هستند تا آنها هم به سراغ پیج شما بیایند. هیچ بعید نیست خود شما قبلاً این روش را امتحان کرده باشید و بازدهی بالای آن را دیده باشید، یا حتی کسانی برای افزایش فالوئر با همین تکنیک شما را فالو کرده‌ باشند.

فهمیدن دلیلِ موثر بودن این روش چندان سخت نیست. کاملاً طبیعی است که وقتی کسی به پیج شما لایک، کامنت یا فالو بدهد، شما هم متقابلا کنجکاو می‌شوید تا صفحه او را بررسی کنید و اگر این صفحه را دوست داشتید، آن را دنبال کنید. اصلاً ما در روانشناسی یک اصل به نام عمل متقابل داریم که به خوبی دلیل این رفتار ما آدم‌ها را توضیح می‌دهد. اگر دوست داشته باشید بیشتر بدانید می‌توانید مطلب تاثیر عمل متقابل را در وبلاگ نوین بخوانید.

حالا بگذارید دوباره به ربات اینستاگرام خودمان برگردیم. کارکرد یک ربات افزایش دنبال کننده اینستاگرام، دقیقاً همان چیزی است که در بالا توضیح داده شد. یعنی ربات اینستاگرام یک برنامه یا نرم افزار است که در نقش پیج شما، به سراغ آدم‌هایی می‌رود که احتمالاً به پیج شما علاقه‌مند هستند و با آنها تعامل ایجاد می‌کند (همان لایک، کامنت، فالو و …).

تنها فرق این برنامه این است که دیگر همه‌چیز به صورت خودکار انجام می‌شود و شما فقط باید تنظیمات اولیه‌ای به این ربات بدهید. در ادامه دقیقاً طرز کار این ربات و قابلیت‌هایی که اکثر ربات‌های خوب اینستاگرام (ازجمله ربات خود ما) دارند را به شما توضیح خواهم داد.

 

ربات اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

حالا که فهمیدیم ربات اینستاگرام چیست، وقت آن است که به سراغ نحوه فعالیت آن برویم. یک ربات خوب جذب فالوور اینستاگرام، هم می‌تواند در افزایش فالوورهای واقعی (و صد البته، ایرانی) شما بسیار تاثیرگذار باشد، هم دقیقاً کسانی را به صفحه شما جذب می‌کند که به آن علاقه‌مند هستند. اما این موضوع چگونه انجام می‌شود؟

شما در هنگام تنظیم ربات، ۲ مساله کلی را باید مشخص کنید که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم. البته توضیحات من در مورد ربات افزایش فالوور اینستاگرام است اما این هر ربات خوبی باید از همین ویژگی‌ها برخوردار باشد.

مساله ۱: چگونه می‌خواهید تعامل داشته باشید؟

همانطور که گفتیم، شما با استفاده از ربات اینستاگرام می‌توانید به روش‌های مختلفی با کاربر تعامل داشته باشید:

  1. ربات شما می‌تواند به صورت اتوماتیک پست‌های دیگران را لایک کند.
  2. ربات شما می‌تواند کامنت‌های خودکار بر روی پست‌های دیگران بگذارد.
  3. ربات شما می‌تواند به صورت خودکار پیج‌های مرتبط را فالو کند و اگر دلتان بخواهد پس از مدتی آنها را آنفالو کند.

هنگامی که شما یک ربات اینستاگرام را خریداری می‌کنید، می‌توانید مشخص کنید که این ربات از کدام روش‌های ذکر شده برای جذب فالوور استفاده کند. به علاوه، می‌توانید سرعت انجام هر یک از این فعالیت‌ها را مشخص کنید. مثلاً ربات را به نحوی تنظیم کنید که هر ساعت، ۱۰ پیج هدف را فالو کند.

و اینگونه است که ماهیانه شما می‌توانید هزاران فالوئر (که البته اشتباها می‌نویسند فالوور)  جدید برای پیج خود پیدا کنید. آدم‌هایی که واقعی هستند. اما ما گفتیم این آدم‌ها به پیج شما علاقه‌مند هم هستند. چگونه یک ربات از پس چنین چیزی بر می‌آید؟

این مربوط به مساله دوم ما می‌شود.

 

مساله ۲: با چه کسانی می‌خواهید تعامل داشته باشید؟

مطمئناً چندان به سود شما نیست که یک پیج انگلیسی را فالو کنید. چون در بهترین حالت، قرار است یک فالوئر خارجی به دست آورید. فایده هم ندارد اگر پست کسی را لایک کنید که کوچکترین علاقه‌ای به پیج شما ندارد. در نهایت چنین آدمی قرار نیست به دنبال کننده شما تبدیل شود.

چیزی که شما می‌خواهید مشخص است: فالوورهای واقعی و ایرانی (شاید هم فقط خارجی). و برای اینکار، ربات های اینستاگرام یک قابلیت فوق‌العاده را به شما ارائه می‌دهند: مشخص کردن و هدفگیری کسانی که مخاطبان اصلی شما هستند. آن هم به ۳ روش مختلف.

در ادامه تک تک روش های هدفگیری مخاطبان توسط ربات افزایش فالوئر اینستاگرام را به شما توضیح خواهم داد:

 

  1. افزایش فالوئر و لایک با ربات اینستاگرام

اکثر کاربران اینستاگرام از هشتگ برای مشخص کردن موضوع پست‌های خود استفاده می‌کنند و ربات های اینستاگرام یک فرصت استثنایی به شما می‌دهند تا از این موضوع استفاده کنید.

کافی است مشخص کنید که چه هشتگ‌هایی به کار شما مرتبط هستند. مثلاً اگر کار شما در زمینه لباس است، می‌توانید کسانی را هدف فعالیت‌های ربات خود قرار دهید که از هشتگ #لباس و #مد در پست‌های خود استفاده کرده‌اند.

  1. یک مکان جغرافیایی را هدف بگیرید

مواقعی هم هست که شما فقط به دنبال کاربرانی هستید که در یک مکان مشخص هستند. مثلاً می‌خواهید فالوئرهای شما از یک شهر مشخص مثل تهران یا مشهد باشند. آن وقت کافی است برای ربات اینستاگرام خود این مکان را تعیین کنید تا به سراغ کاربرانی برود که پست‌هایی در مکان (Location) مد نظر شما منتشر کرده‌اند.

البته، لازم نیست هدفگیری جغرافیایی شما به بزرگی یک شهر باشد. گاهی می‌خواهید فقط یک منطقه را هدف قرار دهید. مثلاً کسانی که در تجریش هستند. و چنین چیزی هم توسط ربات اینستاگرام ما ممکن خواهد بود.

  1. یک پیج (رقیب را) هدفگیری کنید

وقتی کسی به پیج‌های مشابه شما علاقه‌مند باشد، به احتمال زیاد از پیج شما هم خوشش خواهد آمد. پس هدفگیری چنین آدم‌هایی قطعاً به سود شما خواهد بود. و خوشبختانه ربات اینستاگرام دیدوگرام، چنین امکانی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. یعنی با استفاده از آن می‌توانید با فالوئرهای یک پیج دیگر هم تعامل داشته باشید.

شما می‌توانید هدفگیری‌های پیچیده‌تری هم داشته باشید

البته این پایان کار یک ربات نیست. راه‌های پیچیده‌تری هم برای تنظیم یک ربات وجود دارد که متناسب با نیازتان می‌توانید از آنها استفاده کنید.

برای مثال، فرض کنیم که فعالیت صفحه شما در زمینۀ فروش لباس است. پس می‌بایست کسانی را هدف قرار دهید که به مد و لباس‌های جذاب علاقه‌مند هستند. برای این منظور، چند هشتگ مختلف از جمله #مد و #خرید_لباس را برای ربات اینستاگرام خود مشخص می‌کنید.

اما مساله اینجاست که وقتی کسی از یک هشتگ مثل خرید لباس در پست‌های خود استفاده می‌کند، به احتمال زیاد، خودش یک فروشنده لباس است و رقیب شما محسوب می‌شود. پس تعامل با او فایده‌ای ندارد. اما کسانی که با او تعامل دارند برای شما مهم هستند. مثلاً کسی که برای پست او کامنت گذاشته است. در نتیجه اگر این افراد را دنبال کنید، قطعاً به سود شما خواهد بود. همانطور که حدس زدید، تنظیمات پیشرفته ربات اینستاگرام ما به شما اجازه چنین کاری را هم می‌دهد.


رشد درخت اینستاگرام با استفاده از ربات افزایش فالوور

ربات اینستاگرام در جذب فالوئرهای جدید چقدر تاثیر دارد؟

خب، تمام این‌ها در حرف قشنگ است. اما سوال بزرگ اینجاست که استفاده از یک ربات اینستاگرام، واقعاً چقدر در جذب فالوئرهای جدید تاثیر خواهد داشت. در جواب باید بگویم که طبق تجربه، متوجه شده‌ام که به طور متوسط، یک پیج در ماه می‌تواند ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ فالوئر جدید بدست آورد.

اما نباید فراموش کنید که گرفتن فالوئرهای جدید کاملاً بستگی به کیفیت پیج شما دارد. اگر صفحه جذابی داشته باشید، گرفتن ۵۰۰۰ فالوئر جدید در یک ماه هم دور از ذهن نیست. اما اگر صفحه شما جذاب نباشد، بازدهی ربات افزایش فالوئر شما هم کمتر خواهد بود.

این یعنی استفاده از ربات اینستاگرام، علاوه بر بالا بردن تعداد فالوئرهای شما، یک مزیت دیگر هم خواهد داشت. اینکه بتوانید پیج خود را از نظر جذابیت بسنجید و کیفیت آن را به مرور زمان بهتر کنید. این حرف به این معناست که اگر ربات شما ماهانه کمتر از ۱۰۰۰ فالوئر را جذب کرده است، شما صفحه‌ی چندان جذابی ندارید و باید در صفحه‌ی خود تجدید نظر کنید.

 

چه گزارش‌هایی که از یک ربات اینستاگرام خواهید گرفت؟

آخرین مساله‌ای که می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم، گزارش‌هایی است که از یک ربات دریافت می‌کنید. هر چه نباشد، شما باید بدانید که ربات شما مشغول چه کاری است و چقدر در رسیدن به هدف خود یعنی افزایش فالوئر شما موثر عمل کرده است.

ربات‌ ما و سایر ربات‌های خود اینستاگرام، گزارش‌های مختلفی را در لحظه در اختیار شما می‌گذارند. از جمله اینکه تا به حال چه تعداد لایک و کامنت گذاشته‌اند و چند نفر را فالو یا آنفالو کرده‌اند.

یک گزارش جالب دیگر ربات‌ها، میزان افزایش فالوئر است. یعنی به شما می‌گویند که از زمان فعال شدن ربات، چه تعداد فالوئر جدید به دست آورده‌اید. این گزارش همچنین شامل یک درصد جذب هم می‌شود که به شما می‌گوید چه درصدی از مخاطبانی که ربات هدف قرار داده است، جذب پیج شما شده‌اند.

در نهایت، دوست دارم یک گزارش جالب دیگر که ربات دیدوگرام به شما ارائه می‌دهد را هم معرفی کنم، یعنی متوسط درصد جذب تمام ربات‌هایی که در دیدوگرام فعال هستند. این گزارش به شما کمک می‌کند تا کیفیت پیج اینستاگرام خود را نسبت به سایرین بسنجید و تا جای ممکن آن را بهبود ببخشید.

آیا ایدۀ استفاده از ربات اینستاگرام برای شما جذاب شد؟

تا به اینجا، مطمئن هستم که با ربات اینستاگرام به خوبی آشنا شده‌اید و از قابلیت‌های آن سر در آورده‌اید. اما هیچ بعید نیست که حالا دوست داشته باشید بیشتر در رابطه با این نرم‌افزار اینترنتی اطلاعات کسب کنید و شاید حتی یک خرید ربات اینستاگرام برای خودتان فعال کنید.

منبع: وبلاگ همیار وب


خوشبو کننده گیاهی ، ارمغانی از طبیعت

خوشبو کننده گیاهی

 

خوشبو کننده گیاهی ارمغانی است از طبیعت برای آدمی که رایحه طبیعی آن لطافت و شادابی طبیعت را به زندگی انسان امروزی باز میگرداند. در شرایطی که بازگشت به دامان طبیعت و گریز از زندگی شهری ناممکن می­نماید؛ چاره، کوچ طبیعت به زندگی است. طبیعت پاسخگوی بسیاری از نیازهای انسان است. یکی از این نیازها، نیاز به طراوت و شادابی است و راه حل طبیعت برای این نیاز، خوشبو کننده های طبیعی است.

روایح طبیعی و سایر محصولاتی که از گیاهان بدست می آیند، در صنایع دارویی، غذایی و خوشبو کننده های هوا کاربرد فراوانی دارند. خوشبو کننده های گیاهی در دسته خوشبو کنندهای طبیعی سالم قرار می‌گیرند که براحتی میتوان از آنها برای خوشبو کردن منزل و محیط کار استفاده کرد. نکته مهم این که عموما خوشبو کننده گیاهی، مضرات خوشبو کننده های معمولی را ندارد.

بعلاوه موثرترین روش استفاده از یک خوشبو کننده گیاهی اسپری کردن آن در هواست. استفاده از محلولهای مختلف مایع با پایه آب و یا الکل به راحتی میتواند نیاز شما را به استفاده از این محصولات برطرف سازد.

 

مزایای استفاده از خوشبو کننده گیاهی:

خوشبو کننده های گیاهی مزایای بسیاری دارند که بدون شک طبیعی بودن بزرگترین مزیت آنها به شمار میرود. همانطور که میدانیم روایح نقش قابل توجهی در احساسات و روحیات افراد ایفا می‌کنند. علاوه بر این از نظر علمی نیز ثابت شده است که روایح گیاهی بر عوامل فیزیکی و روانی افراد مانند: استرس، درد، تمرکز، انرژی و حافظه اثرگذار هستند.

برای مثال استشمام رایحه لوندر باعث آزاد شدن هورمون اندورفین خواهد شد که در نهایت احساس شادی را به همراه دارد. افزایش تمرکز، کاهش بی‌خوابی و اضطراب نیز از دیگر خواص این گیاه است. دارچین و اکالیپتوس نیز خواصی مشابه با لوندر دارند و بی خوابی و اضطراب را کاهش می‌دهند. نعنا نیز افزایش تمرکز و عملکرد را باعث می‌شود، در عین حال که خستگی را هم کاهش می‌دهد. همانگونه که مشاهده می‌شود روایح گیاهی خواص فوق العاده و مشترک زیادی دارند.

تمامی این مزایا معمولا در یک خوشبو کننده گیاهی که کاملا طبیعی باشد وجود دارد؛ به همین دلیل است که طبیعی بودن بزرگترین مزیت این محصولات به شمار میرود.

 

دیدگاه اسلام در مورد استفاده از خوشبو کننده های گیاهی:

استفاده از روایح خوش جزء سنت پیامبر (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام است. بر اساس روایات، فضیلت ها و خواص فراوانی برای بوی خوش و به ویژه روایح گیاهی وجود دارد. علم امروز نیز بر این مطلب صحه گذاشته است. در زیر به برخی از خواص روایح مختلف خوشبو کننده های گیاهی که برگرفته از منابع دینی است اشاره شده است.

عود هندی: درمان سردی، تقویت اعصاب، قوت معده، درمان خون دماغ، شادی آور و خوشبو کننده دهان

اسفند: دفع چشم و نظر، درمان جذام و نشاط آور

نرگس: آرام بخش و تسکین اعصاب

گلاب: آرام بخش، تسکین اعصاب و افزایش فعالیت های مغزی

آنچه گفته شد تنها بخش کوچکی از تاکیدات و تذکرات منابع اسلامی در رابطه با فواید خوشبو کننده های طبیعی است. تاکید اسلام بر استعمال روایح خوش و بیان مصداقی خواص آنها، نشان از اهمیت این نعمات الهی در سبک زندگی اسلامی دارد.

 

منبع مقاله: عطرینه

۱ ۲
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan