آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


ابزار های طراحی وب سایت پویا بخش اول

سیستم مدیریت محتوا (CMS) :

یک برنامه نرم افزاری روی سرور است که به مدیر سایت اجازه می‌دهد تا محتوای سایت را بدون نیاز به طراحی دوباره سایت، تغییر دهد. جوملا و وردپرس دو نمونه cms هستند.

جوملا و وردپرس :

جوملا! یک سیستم مدیریت محتوا است که در طراحی وب سایت و برنامه های تحت اینترنت قابل استفاده است. جوملا یک برنامه open source میباشد که به طور رایگان دراختیار همه قرار دارد.

وب سرور :

یک برنامه است که درخواست URL را از مرورگر دریافت کرده و صفحه HTML را در پاسخ برمی گرداند. صفحات دینامیک مانند فایل های PHP باید در محیط سرور اجرا شوند. آپاچی و IIS دو نمونه وب سرور هستند.

سرور آپاچی :

گسترده ترین سرور HTTP است که از زبان PHP پشتیبانی می کند. بزرگترین رقیب سرور آپاچی سرور IIS مایکروسافت است. جهت کار با جوملا از سرور آپاچی (Apache) استفاده می شود. این سرور از طریق برنامه XAMP و WAMP قابل نصب است.

WAMP :

با نصب این برنامه رایگان برنامه هایPHP, MySQL, Apachi نیز در محیط Windows نصب شده و امکان استفاده همزمان از آنها فراهم می شود. نام WAMP مخفف همین چهار واژه است.

زبان PHP :

فایل های PHP باید در محیط سرور اجرا شوند. بطور مثال اگر در صفحه مرورگر آدرس http://fa.wikipedia.org/index.php را وارد کنید یک درخواست به دامنه ای که نامش fa.wikipedia.org است فرستاده می‌شود، آنگاه سرور صفحه index.phpرا برای شما میفرستد.

کار با پایگاه داده MySQL :

طراحی و مدیریت یک وب سایت دینامیک مستلزم داشتن یک آگاهی کار با پایگاه داده است. بهترین و منطعف ترین پایگاه داده برای یک سایت دینامیک پایگاه داده MySQL است. با نصب برنامه WAMP پایگاه داده mysql نیز نصب می شود.

استفاده از وب فرم ها : 

برای دریافت اطلاعات از کاربر از برچسب form استفاده می شود. ویژگیهای برچسب form و مجموعه کدهائی که درون برچسب form قرار می گیرد یک وب فرم را می سازد.

منبع : پارس مدیر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan