آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


قیمت طراحی سایت در ایران چگونه تعیین می‌شود؟

با موفقیت شرکت ها بزرگ و استارت آپ های نوپا در فضای اینترنت و شکل گیری روش های درآمدزایی متنوع از طریق این بستر؛ شرکت ها و تجارت های سنتی تصمیم به ورود به اینترنت و راه اندازی سایت های شرکتی و فروشگاهی نموده اند.

اگر شما هم قصد راه اندازی یک سایت اینترنتی دارید، قیمت طراحی سایت یکی از فاکتورهای مهم در تصمیم گیری شما خواهد بود. شرکت های مختلف و افراد فعال در این حوزه معمولا روش های مختلفی برای تعیین هزینه طراحی سایت در نظر میگیرند که بیشتر آنها برای کاربران عمومی قابل تشخیص و ارزش گذاری نیست. در این مقاله تلاش میکنیم فاکتورهای مهم بر قیمت طراحی وب سایت را با هم مرور کنیم.

 

زبان برنامه نویسی در طراحی سایت

در حال حاضر PHP، ASP و python رایج ترین زبان های برنامه نویسی در طراحی سایت هستند. بسیاری از افرادی که به تازگی وارد این عرصه میشوند تلاش میکنند تا با الگوبرداری از شرکت های موفق یا سایت های قدیمی زبان برنامه نویسی خود را انتخاب کرده و با همین رویکرد فرصت همکاری با شرکت هایی که با این زبان کار نمیکنند را از دست میدهند.

بعنوان مثال سایت دیجی کالا از زبان برنامه نویسی ASP استفاده میکند و همین امر موجب میشود تا الگوی مناسبی برای استفاده از این زبان باشد. ولی در عمل انتخاب زبان به تنهایی نمیتواند تاثیر زیادی بر موفقیت شما در فضای اینترنت داشته باشد.

میتوان گفت زبان برنامه نویسی همانند زبان های رایج در دنیا است. فارسی، انگلیسی، فرانسوی و … همگی ارزشمند و بسیار کاربردی هستند. قدرت این زبان ها از نظر دایره واژگان یا سهولت یادگیری با هم مقایسه نمیشود. بلکه خروجی هر زبان وابسته به افرادی است که به آن زبان صحبت میکنند.

به عبارت دیگر شما میتوانید با زبان فارسی زیباترین شعر را بسرایید و یا به صورت کاملا محاوره و عمومی صحبت کنید. ارزش زبان برنامه نویسی هم وابسته به شخصی است که بوسیله آن کدنویسی و طراحی سایت میکند. در نتیجه زبان برنامه نویسی نمیتواند یک فاکتور تاثیرگذار بر قیمت طراحی سایت و تصمیم گیری شما برای انتخاب یک شرکت باشد بلکه تسلط آن مجموعه بر آن زبان برنامه نویسی و کیفیت اجرا فاکتور مورد نظر ما خواهد بود.

 

انتخاب سیستم مدیریت محتوا

در حال حاضر سیستم های مدیریت محتوای رایگان و متن باز مانند وردپرس، پرستاشاپ، اپن کارت و … طرفداران بسیاری داشته و سایت های زیادی با استفاده از آنها راه اندازی میشوند. در مقابل بسیاری از شرکت ها با کدنویسی اختصاصی سایت شما را طراحی میکنند. هریک از اینها نقاط ضعف و قوت خود را دارند که با هم بررسی میکنیم.

استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایج مانند وردپرس به شما این شانس را میدهد که از جامعه بزرگی از کدنویسان و برنامه نویسان بهره بگیرید. در مقابل طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی موجب میشود که شما به یک شخص یا مجموعه که از افراد مشخص و محدودی تشکیل شده است وابسته شوید.

طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی عبارتی تاثیرگذار و هیجان انگیز است ولی در واقعیت کلمه اختصاصی برای شما نیست. یعنی کدنویسی اختصاصی برای سایت شما انجام نشده است. بلکه کدنویسی اختصاصی توسط آن شرکت و برای راه اندازی سریعتر سایت های مشتریانشان صورت گرفته است.

این اختصاصی بودن تنها موجب میشود که هیچ شخص دیگری نتواند تغییرات مورد نظر شما را در سایت ایجاد کرده و برای هرگونه تغییر و ارتقا وابسته به شرکت طراح اولیه خواهید بود.

در مقابل طراحی سایت با وردپرس این فرصت را به شما میدهد تا هر زمان که خواستید ادامه کار را به شرکت یا شخص دیگری بسپارید و از جامع بزرگی از کدنویسان بهره مند شوید. در حال حاضر ۶۰ درصد سایت های اینترنتی با وردپرس طراحی میشوند.

در نتیجه طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی را یک فاکتور مهم برای تعیین هزینه طراحی سایت خود در نظر نگیرید زیرا عملا شما همچنان از یک سیستم مدیریت محتوا استفاده میکنید و راه اندازی سایت با آن از نظر زمان و هزینه تفاوتی با وردپرس یا سیستم های رایگان ندارد. کدنویسی اختصاصی فقط برای شرکت های بزرگ و امکانات خاص پیشنهاد میشود.

 

طراحی سایت شرکتی یا فروشگاه اینترنتی

در نگاه اول شاید هردوی آنها از نظر طراحی گرافیکی به یک اندازه زمان و انرژی نیاز داشته باشند ولی طراحی یک فروشگاه اینترنتی نیازمند در نظر گرفتن فاکتورهای بسیاری در طراحی، تجربه کاربری و امکانات است.

در طراحی سایت شرکتی تمرکز ما بیشتر بر روی طراحی گرافیکی اختصاصی و در نظر گرفتن تجربه کاربری مناسب برای دسترسی به محتوا و اطلاعات شرکت است. این سایت ها عموما از بخش هایی مانند درباره ما، تماس با ما، اخبار و مقالات، افتخارات، معرفی محصولات یا خدمات و معرفی نمایندگان تشکیل میشوند که در بسیاری از پروژه ها مشترک هستند.

در مقابل زمانیکه طراحی سایت فروشگاهی را در نظر داریم باید علاوه بر موارد بالا امکاناتی مانند سبد خرید، پرداخت آنلاین، حساب کاربری، مقایسه محصولات، صدور فاکتور، ارسال پیامک و ایمیل و بسیاری موارد دیگر را نیز در نظر بگیریم.

این بخش ها هم از نظر کدنویسی و هم از نظر طراحی نیازمند تجربه و تخصص بالاتری نسبت به یک سایت شرکتی هستند. به همین دلیل سایت های فروشگاهی معمولا هزینه طراحی بیشتری در مقایسه با سایت های شرکتی دارند.

شرکت های فعال در حوزه طراحی سایت عموما بخشی در سایت خود دارند که نمونه کارهای موفق خود را به نمایش گذاشته اند. بررسی دقیق این بخش به شما کمک میکند که حوزه اصلی فعالیت آن مجموعه را شناسایی کرده و تخصص و تجربه آنها را بشناسید.

بعنوان مثال اگر یک شرکت نمونه کارهای موفقی در حوزه طراحی سایت فروشگاهی دارد میتواند با استفاده از دانش و تجربه خود پروژه شما را با سرعت بیشتر و هزینه کمتری پیاده سازی کند.

اما اگر شرکت مورد نظر شما برای اولین بار پروژه ی فروشگاهی یا شرکتی را انجام میدهد نیازمند صرف زمان و انرژی بیشتری برای شناخت ابعاد پروژه و تخمین هزینه انجام آن خواهد داشت. در نتیجه یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت طراحی سایت امکانات مورد نظر شما و البته تجربه و تخصص آن شرکت در انجام آن است.

 

سایر فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت طراحی سایت

علاوه بر موارد بالا میتوان فاکتورهای دیگری را نیز در طراحی سایت موثر دانست. مواردی مانند طراحی گرافیکی اختصاصی، رعایت اصول تجربه کاربری، کدنویسی براساس استانداردهای سئو، زمان انجام و تحویل پروژه، سرعت بارگذاری صفحات و بهینه بودن سایت، امنیت سایت، پشتیبانی و پاسخ گویی مناسب شرکت طراح، قابلیت ارتقا و افزودن امکانات جدید و …

هریک از این فاکتورها میتوانند نقشی تعیین کننده در موفقیت تجارت شما در فضای اینترنت داشته باشند ولی بصورت مستقیم در قیمت گذاری خدمات شرکت ها به آنها اشاره نمیشود. قبل از انتخاب شرکت طراحی سایت باید به این فاکتورها نیز توجه داشته و با بررسی نمونه کارهای پیشین از کیفیت خدمات آن شرکت مطمئن شوید.

 

منبع مقاله: یک پزشک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan