آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


ویژگی های جدید فریمورک BootStrap 4

تکنولوژی همانطور که زندگی را ساده تر کرده، طراحی وب را نیز آسان تر کرده است. اگر از مشتاقان طراحی وب سایت و فناوری های جدید باشید، حتما نام بوت استرپ را بار ها شنیده اید و بدون شک در انتظار انتشار چهارمین ورژن بوت استرپ بوده اید.

بوت استرپ انقلابی در طراحی وب، برای نمایش صفحات وب بصورت ریسپانسیو در گوشی های هوشمند و تبلت ها بود، بطوری که کاربران یک صفحه وب سایت را همانطور که در صفحه نمایش لپ تاپ منظم و زیبا مشاهده می نمایند در صفحه نمایش گوشی هوشمند و در سایز های مختلف نیز بتوانند مرتب و فیکس با صفحه نمایش شان مشاهده کنند و صفحات دچار بهم ریختگی نشود.

هم اکنون پس از گذشت تقریبا 3 سال از انتشار نسخه آزمایشی بوت استرپ 4، ورژن نهایی آن با تغییرات بسیار مثبت انتشار یافته است که در ادامه آنها را به شما معرفی می نماییم.

ویژگی های BootStrap 4 :

ویژگی های جدید فریمورک BootStrap 4

 

مهاجرت از Less به Sass : این انتقال باعث شده تا ضمن سرعت بیشتر کامپایل، امکان سفارشی سازی سریع به کمک تغییر مقدار متغییر ها بوجود آید.

پشتیبانی پیش فرض از ویژگی Flexbox: فلکس باکس یکی از قابلیت های CSS3 می باشد و استفاده از آن در بوت استرپ باعث صفحه آرایی بهتر می شود.

تغییر سایز کلی فونت ها از 14px به 16 پیکسل.

تغییر واحد اندازه گیری از px به rem: اثرگذاری بر اساس واحد تایپ، 1rem=16px.

حذف پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر 8 و نه و IOS 6: پشتیبانی از IE+10 و IOS +7  و سایر مرورگر ها

بهبود سیستم شبکه ای(Grid): اضافه شدن درجه sm به گرید برای پشتیبانی صفحه نمایش های زیر 768 پیکسل، هم اکنون 5 درجه xs، sm، md، lg و xl را داریم. (.col-md-6 در ورژن 3 هم اکنون برابر است با col-lg-6 in v4)

حذف panels، thumbnails و wells و استفاده از کامپوننت جدید Cards.

حذف پشتیبانی از Glyphicons (آیکن ها).

استفاده از فایل ریست Reboot.css بجای Normalize: امکان سفارشی سازی بیشتر سی اس اس پیشفرض.

باز نویسی پلاگین های جاوااسکریپت.

اضافه شدن کلاس table-inverse.

تغییر نام تعدادی از کلاس ها.

همانطور که مشاهده می کنید، بوت استرپ 4 تغییرات زیادی کرده اما خوشبختانه در صورت استفاده از بوت استرپ 4، همچنان از بوت استرپ 3 پشتیبانی خواهد شد و این درصورتی است که زمان انتشار بوت استرپ 3، دیگر از ورژن دوم آن پشتیبانی نمی شد.

منبع : mihanlearn

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan